Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 14 af 14

Emner: at strikke vanter

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.837
    Tak for linket! Jeg har gemt det.
    Jo, jeg strikkede engang et par rød/hvide vanter, men de blev så stramme, at jeg ikke kunne bevæge hænderne/fingrene i dem.

    Hvor mange masker går der til en stor mandetommelfinger? Er 18 masker nok eller skal jeg tage flere ud?

    Nu er jeg også begyndt på ribben på vante nr. 2. 52 masker og 1 r, 1 v. Det bliver nok nogle kæmpestore nogle, men det er jo også varmestuestrik. Der er nok en hjemløs mand med kæmpestore hænder, der kan bruge dem.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  2. #12
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af ireneb Se meddelelser
    så vidt jeg har kunnet læse mig frem til, er den usynlige tommelfinger et påhit fra Elizabeth Zimmermans Knitters Almanac. Det sted jeg oftest har set dem er i forbindelse med fx norsk strik som her http://www.joridweb.com/butikk/butikk.html

    da der er gang i vante strikningen må denne tråd lige frem igen

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.837
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Tak for linket! Jeg har gemt det.
    Jo, jeg strikkede engang et par rød/hvide vanter, men de blev så stramme, at jeg ikke kunne bevæge hænderne/fingrene i dem.

    Hvor mange masker går der til en stor mandetommelfinger? Er 18 masker nok eller skal jeg tage flere ud?

    Nu er jeg også begyndt på ribben på vante nr. 2. 52 masker og 1 r, 1 v. Det bliver nok nogle kæmpestore nogle, men det er jo også varmestuestrik. Der er nok en hjemløs mand med kæmpestore hænder, der kan bruge dem.
    Jeg fik vist aldrig et svar på mine spørgsmål.

    Men nu strikker jeg jo vanter på mine strikkeringe og nogle af dem bliver kæmpestore.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #14
    Klippegøj Gæst
    Jeg tager 12 masker ud til mandefingre - pinde 4,5 og dobbelt strømpegarn.

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •