Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 14

Emner: at strikke vanter

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    03 Jan 2008
    Geografisk sted
    Ishøj
    Indlæg
    66

    at strikke vanter

    Jeg har skrevet en lille artikel om at strikke vanter og er i den forbindelse blevet lidt nysgerrig over, hvilke typer tommelfingre I bedst kan lide at strikke? Jeg har ikke strikket så mange endnu selv, men indtil videre er det sidekilen der vinder, med mindre mønsteret kræver en helt usynlig tommelfinger

    http://www.paapinden.dk/tipsogtricks/vanter.php
    Mvh Irene

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Jeg strikker ikke voldsomt mange vanter - er mest til sokkestrikning. Men når jeg gør, så er det med sidekile.
    og Julemor

  3. #3
    symadammen Gæst
    Jeg kan også bedst lide at strikke tommelfingeren med sidekile

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Altid sidekile...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #5
    OPR1 Gæst
    Også sidekile her

  6. #6
    ingeborg Gæst
    Jeg er også til sidekile, da det giver den bedste facon.
    Det er kun visse former for mønsterstrikkede vanter, jeg ikke strikker kile i.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    03 Jan 2008
    Geografisk sted
    Ishøj
    Indlæg
    66
    Citat Oprindeligt indsendt af Ingeborg Se meddelelser
    Jeg er også til sidekile, da det giver den bedste facon.
    Det er kun visse former for mønsterstrikkede vanter, jeg ikke strikker kile i.
    ja det er også min konklusion. Ved særlige mønstre kan jeg godt se fordelen ved den usynlige tommelfinger
    Mvh Irene

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.837
    Jeg har ikke strikket vanter siden jeg gik i skole og skulle strikket et par vanter (1 vante i 2 dele, som skulle sys sammen bagefter). Så vidt jeg husker, så blev jeg aldrig færdig med dem.

    Det lyder lidt mystisk med en usynlig tommelfinger. Det er nok bare mig, der er dum.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    03 Jan 2008
    Geografisk sted
    Ishøj
    Indlæg
    66
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Jeg har ikke strikket vanter siden jeg gik i skole og skulle strikket et par vanter (1 vante i 2 dele, som skulle sys sammen bagefter). Så vidt jeg husker, så blev jeg aldrig færdig med dem.

    Det lyder lidt mystisk med en usynlig tommelfinger. Det er nok bare mig, der er dum.
    så vidt jeg har kunnet læse mig frem til, er den usynlige tommelfinger et påhit fra Elizabeth Zimmermans Knitters Almanac. Det sted jeg oftest har set dem er i forbindelse med fx norsk strik som her http://www.joridweb.com/butikk/butikk.html
    Mvh Irene

  10. #10
    strikketøsen Gæst
    Tak for linket - det er gemt under favoritter!

    En skønne dag er der måske så mange timer i døgnet, at der bliver tid til at lave nogle af alle de favorit-idéer, man får herinde ...

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •