Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 23

Emner: elektrisk saks?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    10 Feb 2007
    Geografisk sted
    Prescott Valley, Arizona
    Indlæg
    125

    elektrisk saks?

    Jeg har længe gået og tænkt på at få mig en elektrisk saks, jeg syr rigtig mange hundedækner i øjeblikket og nogen gange når jeg har klippet har jeg næsten ikke flere kræfter i hånden.
    Er der nogen der har prøvet elektriske sakse? Og hvor køber man dem? Eller er der andre alternativer? Jeg så engang en udsendelse med designer aspiranterne - og der havde de lige som et hjul (det lignede en klejnespore) som de skar med, men man så det kun i glimt, nogen der har set sådan noget?
    vil være glad for lidt oplysninger, i plejer altid at have nogle gode svar og løsninger.
    Hilsen Grethe
    Sidst redigeret af Gretchen : 23-02-2009 kl. 13:42 Årsag: stavefejl

  2. #2
    Rysse Gæst
    Jeg ved ikke om det er den, men til patchwork bruger man en rullekniv. Den er hurtig, nem og effektiv. Du skal bare huske at have et underlag, ellers ødelægger du bordet.
    Mht. elektrisk saks har jeg ingen erfaring.

    http://images.google.dk/imgres?imgur...DK310%26sa%3DN

  3. #3
    lis ai Gæst
    Helt rigtig Rysse. Og skærene på rullekniven kan skiftes ud så den kan skære både lige ud, takkekant og bølgekant.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    10 Feb 2007
    Geografisk sted
    Prescott Valley, Arizona
    Indlæg
    125

    ok::

    hej igen!
    det lyder nemt og dejligt, og spare hånden for en masse unødige vrid og drej, ved i hvor man kan købe sådan en?

    Jeg har siddet og søgt på nette hele dagen men der kommer ikke rigtig noget op jeg syntes om, der er nogle sakse med batteri, men de ser ikke særlig robuste ud såååååååååååååååååååååå!
    Hilsen Grethe

  5. #5
    Rysse Gæst
    Den jeg har er købt i Netto, men jeg ved at stog og har dem også. Jeg mener de koster omkring en 40-50 kr. Og mon ikke du kan få den i alle alm. stogforretninger.

  6. #6
    lis ai Gæst
    Fiskars rullekniv koster 129 kr hos Kreativ Hobby; Men den er holdbar -min er foreløbig 27 år .

  7. #7
    olde66 Gæst
    Er et sådan en her du leder efter?


    http://ef.dk/?pagetype=book&vareid=233318

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    07 Jan 2009
    Geografisk sted
    Gudumholm
    Indlæg
    33
    Tænkte lige, de der rulleknive, de er ment til enkelt lag bomuldslærred, tror ikke de kan klare kraftigere stoffer... ?,
    El-saks har jeg kun dårlige erfaringer med, dem der er i handlen er meget dårlig kvalitet, de er svage og kan ikke klippe i denim feks..
    Tror nok løsningen er en god skarp alm. saks, så du ikke skal klemme så hårdt..

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    08 May 2007
    Geografisk sted
    9575 nordjylland
    Indlæg
    227
    Kunne man få lov til ar se de dækner? Har da en lille hund der fryser



    Citat Oprindeligt indsendt af Gretchen Se meddelelser
    Jeg har længe gået og tænkt på at få mig en elektrisk saks, jeg syr rigtig mange hundedækner i øjeblikket og nogen gange når jeg har klippet har jeg næsten ikke flere kræfter i hånden.
    Er der nogen der har prøvet elektriske sakse? Og hvor køber man dem? Eller er der andre alternativer? Jeg så engang en udsendelse med designer aspiranterne - og der havde de lige som et hjul (det lignede en klejnespore) som de skar med, men man så det kun i glimt, nogen der har set sådan noget?
    vil være glad for lidt oplysninger, i plejer altid at have nogle gode svar og løsninger.
    Hilsen Grethe
    Ha' en god dag.
    Knus Heidi

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    10 Feb 2007
    Geografisk sted
    Prescott Valley, Arizona
    Indlæg
    125

    tak tak

    Hej allesammen!
    Jeg mener heller ikke de elektriske sakse er særlig gode, men jeg vil nu investere i en rullekniv. Jeg skal bruge den til flis.
    Jeg skal se om jeg kan fotografere dem, de er nu ikke beregnet til hunde her i landet men bliver sendt til spanien, hvor foreningen for GALGOER har forskellig centre for de stakkels hunde der bliver mishandlet på det groveste og grufuldste. De bliver hængt i træer så kun lige bagpoterne kan nå jorden. De bliver smidt ud på motorvejen hvor de kan blive kørt over de får brække benene så de ikke kan gå osv. Så de hunde kommer så ind på internater hvor cementgulvene er iskolde, og det er så her dæknerne kommer på tale. Dette er frivilligt arbejde jeg får ikke noget for det andet end de levere flisen til mig.
    Hilsen Grethe

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •