Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 39

Emner: 3/3 Endelige resultat af sækken

  1. #21
    lul1971 Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Herlig taske

    Hvor mange cm/meter hank laver du ?
    Jeg slog 250 masker op. Mener der var ca 12 m pr 10 cm -så godt og vel et par meter. Jeg lavede det i retstrik, og det gjorde stykket noget ujævnt efter filtning. Jeg skulle nok have lavet det i glatstrik så det rullede og blev helt rundt, eller i dobbelt bredde ret og så syet det sammen på langs.

  2. #22
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    skive
    Indlæg
    132
    da jeg laved hank til min taske stod i opskriften at man skulle lave sådan en eller anden form for rund strik , jeg slog x antal masker op strikked en pind ret , i stedet for så at strikke tilbage tog jeg garnet bagom og strikked så ret igen det blev så en lang rund pølse så skal man ikke sy sammen
    hilsen Tella

  3. #23
    lul1971 Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af tella Se meddelelser
    da jeg laved hank til min taske stod i opskriften at man skulle lave sådan en eller anden form for rund strik , jeg slog x antal masker op strikked en pind ret , i stedet for så at strikke tilbage tog jeg garnet bagom og strikked så ret igen det blev så en lang rund pølse så skal man ikke sy sammen
    hilsen Tella
    smart, det vil jeg huske. Jeg ville gerne have haft remmen flad, derfor prøvede jeg med retstrikken. Men det duede ikke rigtig. Man er nok nødt til at strikke på den anden led hvis den skal ende med at være flad. Eller hækle den..

  4. #24
    OPR1 Gæst
    Den sidste taske kan jeg knagende godt lide - hvor er den lækker!

  5. #25
    lul1971 Gæst

    Here we go again

    Så er jeg kommet i gang med mit tykke kamgarn. Sjovt nok får det en helt anden tekstur efter filtning end de tidligere jeg har lavet.
    Og jeg allerede godt i gang med en storebror til denne her. Er på kursus i disse dage, og retstrik på rundpind er jo som skabt til sådan noget.

    Mine ting kan i øvrigt ses i større format på min hjemmeside (bdm)
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  6. #26
    lul1971 Gæst

    Kæmpetaske

    Øhh den ser lidt stor ud synes jeg....
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  7. #27
    the_dane Gæst
    Jeg kan godt lide dine tasker, men de sidste 2 er rigtig søde.

    Jeg har en del Kauni blåfarveskiftende liggende, som jeg ikke ved hvad jeg skal bruge det til, så mon ikke jeg skulle prøve at lave en taske.

    Du været en god inspiration.

  8. #28
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2007
    Geografisk sted
    Aalborg
    Indlæg
    197
    Rigtigt flotte tasker

    Sådan noget har jeg ikke lige mod på, der er for meget usikkerhed ved det til mig *G* Og så har jeg heller ikke en vaskemaskine...
    Knus Anita aka Puskram
    Mine interesser: perlesyning, broderi, strik, maleri og også snart knipling! Se min hjemmeside for mere.

  9. #29
    lul1971 Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af the_dane Se meddelelser
    Jeg kan godt lide dine tasker, men de sidste 2 er rigtig søde.

    Jeg har en del Kauni blåfarveskiftende liggende, som jeg ikke ved hvad jeg skal bruge det til, så mon ikke jeg skulle prøve at lave en taske.

    Du været en god inspiration.
    Jamen det er jo dejligt hvis man kan inspirere lidt. Jeg er spændt på at se hvad du får ud af dit kauni garn.

    "Sækken" blev færdig i dag -for nu sluttede mit kursus. Denne gang håber jeg virkelig at den kryber gevaldigt!!!
    Der skal bare lige laves remme og et stykke til en indvendig lomme.

  10. #30
    lul1971 Gæst

    sammensyning før el efter

    Jeg arbejder på en indvendig lomme til "sækken". Men hvad er bedst, at sy den i før eller efter vask? Kan jeg risikere at den filter til hvis den kommer i før vask?.

Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •