Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 39

Emner: 3/3 Endelige resultat af sækken

  1. #1
    lul1971 Gæst

    3/3 Endelige resultat af sækken

    Jeg kunne jo ikke dy mig for, at tage det nyligt indkøbte garn fra garn.dk i brug.
    Og det er så blevet til denne taske der lige nu triller rundt i vaskemaskinen på 40 grader finvask. Jeg gik ud fra en opskrift på garnstudio, men på pind 7 i stedte for og desuden gjorde jeg den større i alle retninger. 50m, ca 52 cm i højden. Og den blev sørme stor. Sidst jeg filtede krøb det meget mere end forventet, men det er et andet garn denne gang og jeg brugte også alm. vask sidst. Så er lidt mere forsigtig. Det ende nok med, at jeg må give den en tur med i vaskemaskinen :-)
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Vordingborg - Sydsjælland
    Indlæg
    162
    flot flot - spændende at se hvordan den filter sig
    Sidst redigeret af birdie4760 : 16-02-2007 kl. 11:51 Årsag: stavefejl
    Birdie4760
    nu osse med strikkemaskine

  3. #3
    OPR1 Gæst
    Den er da blevet flot

  4. #4
    huginnbrogaard Gæst
    Superflot, men det kunne godt se ud som om at den kunne bruge bare en lille tur i vaskemaskinen.

  5. #5
    lul1971 Gæst

    liiige lidt mere

    Nej, 1 time v 40 grader var slet ikke nok. Den får en tur til. Strygelet ved 40 grader.
    Er der nogle vaskemaskinesagkyndige herinde? Jeg spekulerer på hvad forskellen er på fin-, strygelet- og alm-vask. Er det kun centrifugeringen eller bliver vandet også varmet forkelligt og bevæger tromlen sig anderledes?
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Kalundborg NVSjælland
    Indlæg
    133
    Citat Oprindeligt indsendt af lul1971 Se meddelelser
    Nej, 1 time v 40 grader var slet ikke nok. Den får en tur til. Strygelet ved 40 grader.
    Er der nogle vaskemaskinesagkyndige herinde? Jeg spekulerer på hvad forskellen er på fin-, strygelet- og alm-vask. Er det kun centrifugeringen eller bliver vandet også varmet forkelligt og bevæger tromlen sig anderledes?
    Jeg plejer at proppe det ind sammen med badehåndklæder, køre det på 40 grader finvask.

    Jeg bruger en smule brunsæbe/uldvask eller lidt sæbespåner.

    lykkedes det ikke første gang så får det en tur til.
    Ha' en god dag
    fra Anne

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    skive
    Indlæg
    132
    jeg havde strikket en tase som jeg filtede ved 40 grader, og den passed meg fint med størelse og det hele , så blev den beskidt , jeg ville være smart og vasked den sammen med nogle bukser , det skulle jeg ikke have gjort for den blev endnu mindre , og rigtig meget stampet sammen
    øv
    hilsen
    Tella

  8. #8
    mutti Gæst
    Flot taske.

  9. #9
    lul1971 Gæst
    Nu er den færdig -og blevet meget (meget) mindre! Skal lige have ladet batteriet på videokameraet op, så jeg kan tage et billede.
    Jeg synes faktisk den har fået en fin størrelse. Det var godt jeg lavede den større end modellen i opskriften.
    Nu skal jeg bare finde en flot knap.

  10. #10
    lul1971 Gæst

    færdig

    Og her er så nogle billeder af dyret.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •