Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 11

Emner: Alternativ lukning

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    29 Nov 2007
    Geografisk sted
    Albertslund
    Indlæg
    388

    Alternativ lukning

    Hej,

    Jeg er godt på vej med denne søde bluse til min niece:
    http://www.knitty.com/ISSUEsummer08/PATThelena.html

    Dog er jeg ikke særlig begejstret for den måde lukningen er lavet på. Jeg syntes det ser for klumpet ud og det er heller ikke særlig praktisk at skulle binde en dobbelt knude op på en lille der ikke gerne sidder stille. Jeg har nogle søde mariehøne knapper men vil ikke lave en traditionel lukning med knappehul da jeg ikke syntes den egner sig til at blive foldet ind over. En trense har jeg svært ved at få pæn. Er der nogle andre ideer til en anden lukning der ikke nødvendigvis behøver at indebære brug af mine mariehøne knapper?
    Zuzzan

  2. #2
    strikketøsen Gæst
    Zuzzan,

    Nu har jeg lige siddet og kigget på den søde "trøjekjole".

    Du har helt ret i, at den er svær at lave en ordentlig lukning til i den udformning, den har i opskriften.

    Hvis jeg skulle strikke sådan en til mit lille nye barnebarn (og denne her, har jeg netop gemt under favoritter), så ville jeg først og fremmest lave den om til en kjole (altså uden trøjeåbningen foran). Men skulle jeg nu lave en lukkeanordning på den model, som er vist - og som du har strikket - ville jeg nok prøve, at hækle en lille kant (kun i den øverste del, der hvor båndene/de tykke trenser sidder) ....

    Det ville blive en lille muslingekant, som kanten på denne her: strikketøj 001.jpg og derpå ville jeg så sætte et par knapper og i den anden side, ville jeg hækle en muslingekant på samme måde og en lille trense til knapperne. Jeg laver trenser af luftmasker og afstemmer om knapperne, mens jeg hækler.

  3. #3
    Nette Gæst
    Den er simpelthen for sød! Jeg tror ikke, jeg ville lukke den meget anderledes. Måske ville jeg lave bindesnorene tyndere og så dobbelt så lange, sådan jeg kunne binde et par sløjfer i stedet for.
    Jeg tror ikke, den vil blive pænere med knapper, og jeg synes faktisk, det er sødt, den står så åben.
    Jeg kan ikke helt følge dit ræsonnement mht. dobbelte knuder. Det er da ikke mere "besværligt", end det er at knappe nogle knapper? Jeg har brugt citationstegn, fordi jeg ikke mener, den slags er besværligt overhovedet, så længe det er foran. :-)

    Hmm, jeg vil faktisk overveje at lave den selv... Den er yndig, tak for linket. ;-)

    Nette

  4. #4
    Isanna Gæst
    Har du set den i voksen udgave?

    http://knitty.com/ISSUEfall08/PATThermia.html

    Den er bare rigtig flot - måske en til to-do-listen?

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Ja, de er søde begge modellerne!
    Jeg har aldrig prøvet at lave noget med knapper og knaphuller. Men jeg ved godt, hvordan man gør.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #6
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Isanna Se meddelelser
    Har du set den i voksen udgave?

    http://knitty.com/ISSUEfall08/PATThermia.html

    Den er bare rigtig flot - måske en til to-do-listen?
    Jaaa.. :-) Det er så med en anden lukning. Jeg ville altså også lave den voksne med bindebånd. Jeg tror let, den kommer til at trække både den ene og den anden vej med den lukning, de har valgt her.

    Nette

  7. #7
    evo7 Gæst
    Er der nogen som har både den til børn og den til voksne på dansk.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    15 Feb 2009
    Geografisk sted
    Frederikshavn
    Indlæg
    42


    Flot arbejde, en kanon lille trøje

    Molisa

  9. #9
    Isanna Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af evo7 Se meddelelser
    Er der nogen som har både den til børn og den til voksne på dansk.
    Desværre ikke - men mon ikke vi kan hjælpe hinanden?

  10. #10
    Lise_2100 Gæst
    Kan du ikke lukke den med 2-3 hægter? Det er jo nærmest usynligt, nemt og effektivt.
    mvh Lise

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •