Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 18

Emner: Garn-skål a la papmaché

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Fanø - 6720
    Indlæg
    304

    Garn-skål a la papmaché

    På nettet så jeg, hvordan man kunne lave en fin "skål" ved at beklæde en oppustet ballon med garnstumper vædet i almindeligt lim - sådan a la papmaché. Lad det herefter tørre helt igennem, punkter ballonen og fjern den - vupti en fin skål.
    Min datter på 5 prøvede det og syntes, det var vældig sjovt.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Mange hilsener

    Kastanje

  2. #2
    olde66 Gæst
    sød skål.

    Det er da en super måde, at være kreativ på

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2008
    Geografisk sted
    Nordjylland
    Indlæg
    141
    Den er da bare flot-ny og anderledes-skønt med noget nyt(50)
    Mvh. Else M - Hyggestrikker og hundepasser

  4. #4
    ElisabethW Gæst
    Ja, det er en sjov idé. Men, ny vil jeg nu ikke kalde den. Vi lavede sådan noget da jeg gik i 2.-3. klasse i slutningen af 1970'erne. Man kan også lave en gris sådan. Man klæber hele ballonen til (husk at punkter den, når garnet er tørt. Ører og ben laves af karton, benene af små sammenrullede stykker karton. Halen laves af en tråd garn med klister som snoes om f.eks. et kosteskaft, når det er tørt har man en fin hale med krølle på.

    Ja, sådan noget kan man huske. Men det mest af hvad lærte i matematiktimerne er væk. Underligt...

    ElisabethW

  5. #5
    ElisabethW Gæst
    P.s. Der var vist også nogen, der lavede lampeskærme på den måde. Uden at vikle garnet alt for tæt om ballonen, så bliver det sådan lidt let, spindelsvævagtigt. Fascinerende med den lette garnskal, der bliver tilbage.

  6. #6
    lillebi Gæst
    ej, hvor er den smart. Det tror jeg at vi kunne bruge vores små garnrester på en weekend.

  7. #7
    Inger1 Gæst

    Gris

    Vi brugte æggebakker til snude og ben, kroppen var strimler af avispapir som blev lagt i tapetklister.Når den var tør skar vi en revne i ryggen, så grisen blev en sparegris.
    Inger

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Ja på den måde lavede vi meget i min tid som barneplejske på diverse børnehjem i København.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Fanø - 6720
    Indlæg
    304
    Citat Oprindeligt indsendt af Inger1 Se meddelelser
    Vi brugte æggebakker til snude og ben, kroppen var strimler af avispapir som blev lagt i tapetklister.Når den var tør skar vi en revne i ryggen, så grisen blev en sparegris.
    Inger
    De ballon-sparegrise har jeg også lavet mange af sammen med min mor, da jeg var barn(50)
    Mange hilsener

    Kastanje

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Ja, sparegrisen med avispapir (papmaché) har jeg også prøvet i skolen. Men den variation med garn har jeg aldrig hørt om før.

    Men det er sjov og spændende ide og en meget flot skål!
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •