Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 42

Emner: Mit første kort med teposer.

  1. #11
    symadammen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af betteklaus Se meddelelser
    Tusind mange tak til jer allesammen. Jeg kan nok heller ikke lade være med at prøve igen.

    Jeg har brugte overhead-folie til skabelonen, men den var for gennemsigtig til at jeg kunne undgå at klippe i den. Jeg må se om jeg kan finde noget tyndt farvet plastik, àlà overhead. Så må jeg da kunne se det.

    Jeg har problemer med synet. Ikke skarpheden, men læser kun eet bogstav ad gangen. Kan ikke se ud til siderne. Men pyt, bare man har det godt og kan se det positive i det hele. Og det kan jeg.
    Jeg synes det er et smukt kort du har lavet - jeg har selv forsøgt mig med teposekort og synes også det er svært at få det pænt, men øvelse gør vel mester.
    Du kan i patchworkbutikker købe noget plastik, som man anvender til at lave skabeloner efter - det er hårdt men alligevel til at klippe ud.

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    03 Dec 2008
    Geografisk sted
    9210 Aalborg
    Indlæg
    169
    Så mig på hovedet i min patchwork-kasse. Og der ser jeg, at jeg til skabeloner brugte æsker af Letta, kærgårdens smør o.s.v.
    Det vil jeg prøve.
    V.h. Betteklaus 9210

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    03 Dec 2008
    Geografisk sted
    9210 Aalborg
    Indlæg
    169

    Teposekort nr.2

    Så fik jeg da endelig kort nr.2 færdigt.
    Men jeg synes ikke jeg kan få spidserne til at mødes. Er der råd at hente?

    Gik på biblioteket og lånte "Kort med teposefoldning" af Randi Christensen. Det er en god bog at starte på. Den + "Den store bog om tebrevsfoldning " af Karen Margrethe bestilte jeg over nettet i går.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    V.h. Betteklaus 9210

  4. #14
    Birgitma Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af betteklaus Se meddelelser
    Så fik jeg da endelig kort nr.2 færdigt.
    Men jeg synes ikke jeg kan få spidserne til at mødes. Er der råd at hente?

    Gik på biblioteket og lånte "Kort med teposefoldning" af Randi Christensen. Det er en god bog at starte på. Den + "Den store bog om tebrevsfoldning " af Karen Margrethe bestilte jeg over nettet i går.

    Det er rigtig flot, den model du har brugt der er svær at for spidserne til at mødes pænt, jeg plejer at samle dem med en limestift så kan man godt sidde og rykke lidt med dem så der bliver det samme mellemrum hele vejen rundt, ellers kan du klippe den foldede ende med en mønstersaks så kan det ikke ses og det ser godt ud med kanten rundt om.

  5. #15
    mor4 Gæst
    Et rigtigt flot kort du har lavet.
    Lige den model du har lavet synes jeg også er meget svært at få samlet ordentligt.
    Som skabelon til at klippe efter bruger jeg et stykke at det tykke karton/pap der er bag på en blok med papir

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    03 Dec 2008
    Geografisk sted
    9210 Aalborg
    Indlæg
    169
    Jeg bruger et lille skæreapperat, hvorpå der er afsat mm.. Oprindeligt købt hos en frimærkehandler.
    V.h. Betteklaus 9210

  7. #17
    huginnbrogaard Gæst
    Det er blevet rigtigt pænt dit kort.

    Jeg bruger også en skæremaskine til at få mine poser skåret ud med

  8. #18
    mor4 Gæst
    måske jeg skulle investere i en skæremaskine... lyder som en super ide

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    03 Dec 2008
    Geografisk sted
    9210 Aalborg
    Indlæg
    169

    Spørgsmål Teposekort nr.3

    Så er det tredie kort færdig. Et noget nemmere kort at lave.

    Jeg er blevet klar over, hvorfor mam i bogen fra Margrethe, viser skabeloner med indtegnede felter. Det forvirrede mig i begyndelsen. Troede man skulle klippe en slift skabelon derefter. Men det er meget lettere at bruge et skæreapperat. Men ideen med at man kan finde motivfelterne efter skabelonerne er god nok.

    Men jeg har spørgsmål:
    Når man samler motivet og bruger dobbelt tape. Bagefter taper man så de løse snipper på bagsiden? Eller også selve 'det foldede' på forsiden?
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    V.h. Betteklaus 9210

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    14 Jul 2008
    Geografisk sted
    2630 Taastrup
    Indlæg
    0
    Nydeligt kort.

    fra lause - medlem af Krea Hafnia *250*

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •