Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 10 af 10

Emner: hæklet firkanter..opskrift søges

  1. #1
    lillebi Gæst

    hæklet firkanter..opskrift søges

    jeg har en opgave til ale jer superhæklerejeg skal igang med et sengetæppe, som skal bestå af firkanter, stof og garn. i starten havde jeg forestillet mig at det skulle have været kunststrikket firkanter men de prøver jeg har strikket op har ikke lige været det jeg vill have, så jeg tænkte at jeg ville hækle de firkanter istedet for....men her er så mit dilemma.
    jeg er ikke supergod til at hækle..har faktisk først på det sidste fået fat i hvad der er hvad indefor maskerne..takket være klippegøjs hjælp under en kreadag.
    Så jeg vil høre om der var nogle af jer supergode,supersøde hæklere (fedter jeg godt nok) der lå inde med nogle nemme opskrifter...ikke diagrammer for så langt er jeg ikke nået og helst ikke bedstemor firkanter...de er for kompakte, som jeg kunne tigge en kopi af? garnet jeg har tænkt skulle bruges er safran og på en p 3-3 1/2 og jeg havde forestillet mig noget der var lidt let og luftigt i udseendet...håber i kan hjælpe mig

  2. #2
    pialouisa Gæst
    Jeg har hæklet et babytæppe i oldemorfirkanter - det var nemt og hurtigt at lave :)

    Opskriften er simpel:

    6 lm samles til en ring med en km i første lm.
    Om ringen hækles 3 lm, 2 stgm, *2 lm, 3 stgm, 2 lm* gentages til der er 4 stgm-grupper om ringen.
    Start i 2lm-buen og følg det samme mønster hele vejen rundt. Alle hjørnerne er 2 lm, og alle grupperne består af 3 stgm. Der bliver jo så flere og flere grupper, efterhånden som firkanterne bliver større :) Husk, at hjørnerne består af 3 stgm, 2 lm, 3 stgm.

  3. #3
    lillebi Gæst
    tak pialouisa, men du har vel ikke en anden også?...jeg vil helst undgå bedstemor/oldemors firkanterne da jeg syntes at de er for kompakte. ved godt at jeg er lidt krævendemen tak for dit hurtige svar

  4. #4
    bisol Gæst
    Prøv dette link http://www.crochetpatterncentral.com...in_squares.php
    Om der lige er det du søger ved jeg ikke, da jeg ikke har været alle opskrifterne igennem, men der er mange at vælge imellem.

  5. #5
    Tina Gæst
    Har du prøvet www.drops.dk ?

    Rigtig god hæklelyst

  6. #6
    pialouisa Gæst
    hvis du kan bare en smule engelsk, er der også vildt mange flotte firkanter på ravelry. Jeg har fundet lidt på nedenstående link, som er luftigt. Det er godt nok mønstre til bordløbere, men man bestemmer jo selv, hvad man vil bruge dem til :)

    http://www.crochetpatterncentral.com...le_runners.php

  7. #7
    lillebi Gæst
    jeg kan godt nok strikke efter engelske opskrifter men er så meget nybegynder på hæklingen at det vil jeg ikke aner hvad jeg skal stille op med, fandt godt nok en enkelt på crochetpatterncentral, men håber stadig på at der er en der kan hjælpe med en dansk opskrift. jeg vedhæfter lige et billede af det tæppe jeg vil give mig i kast med for at man kan se hvad det er jeg noegnlunde søger..håber det er tydligt nok til at det kan ses
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  8. #8
    pialouisa Gæst
    det ser også flot ud, det tæppe. Hvis du finder det mønster, du vil bruge, kan jeg sagtens oversætte det for dig :)

  9. #9
    pialouisa Gæst
    ..der skulle også stå, at jeg gerne vil hjælpe dig med at komme igang

  10. #10
    lillebi Gæst
    pialouisa. det tilbud tager jeg meget gerne imod,hvis du sender mig en pm med din mail adresse så skal jeg sende opskriften til dig med et kæmpe knus

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •