Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 10 af 10

Emner: Hjælp søges.

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    04 Feb 2009
    Geografisk sted
    Ballerup
    Indlæg
    6

    Hjælp søges.

    Hej Alle.

    Jeg er ny herinde.

    Jeg har lige spørgsmål, som jeg håber én af jer kan hjælpe mig med.

    Jeg laver 3D kort, og når man syr direkte på kortet, skal der jo noget på bagsiden. Så har jeg set mange har lavet sådan en rigtig flot kan på kortet.

    Hvordan gør man det??

    Jeg forsøger at lave kanten hver gang jeg har syet på kortet, men det ender altid med at gå galt, og så vælger jeg bare at sætte et stykke papir på abgsiden af kortet, men det er jo lidt kedeligt.

    Så jeg håber én af jer kan hjælpe med mig, hvordan jeg laver denne kant.

    Mange hilsner

    LP

  2. #2
    hobbyisten Gæst
    Hej LP

    Jeg vil meget gerne hjælpe dig, men er lidt i tvivl om hvad det er du efterlyser.

    Det er korrekt at man dækker vrangsiden med et stykke papir eller karton, og det skal men gøre uanset hvad.

    Så kan man lave kant som du siger, men det kan man gøre på så mange måder, at jeg ikke kan tælle dem, så derfor er jeg nødt til at vide, om vi taler om en standset kant, altså med huller om mønstre, eller en Embossit kant, hvor kanten evt er klippet i form, og præget, eller en stickerskant, hvor kanten er afsluttet med stickers, og sidst men paneler, hvor man montere en karton/papir dkoration rund kanten.,

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Dec 2008
    Geografisk sted
    9210 Aalborg
    Indlæg
    169

    Smiler

    Prøv at se mine kort: http://www.rokken3.dk/forum/showthread.php?t=13865 .
    Er det sådan du mener?

    Jeg syr mest firkantede kort, klippet 13*26cm.,foldet 13*13cm.
    Det er kort i farvet karton.

    Så klipper jeg i hvid, evt. råhvid karton, en firkant 12,4*12,4cm. Det er den jeg syr på.

    Man kan øge størrelsen til større. Blot skal man sørge for at det farvede karton er lidt større end det hvide, det man syr på.

    Når man er færdig med at sy, placeres den hvide firkant oven på det farvede karton. Derved opstår en farvet "tittekant" rundt om den hvide firkant man har syet på.

    Den hvide syet firkant sættes på det farvede karton med dobbelt klæbende tape, (købes i hobbyforretning).
    V.h. Betteklaus 9210

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    04 Feb 2009
    Geografisk sted
    Ballerup
    Indlæg
    6
    Hej.

    Okay kan godt se jeg ikke har forklaret mig så godt. Jeg prøver igen.

    Det jeg efterlyser er, at man kan lave en rigtig flot kant på sit kort med en mønstersaks og lime på vrangsiden af kortet. Derved kommer der den kant som jeg efterlyser.

    Men jeg aner ikke hvordan man skal lave den. Når jeg forsøger at klippe kanten ud af papir med en mønstersaks, så bliver det skævt, og heller ikke særlig pænt.

    Så efterlyser en god ide, til hvordan man bedst klippe denne kant.

    Jeg har desværre ikke et kort hvor jeg kan vise jer kanten jeg efterlyser, men skal prøve og lede efter et på nette, så i kan se hvad det er jeg mener.

    Betteklaus, sikke nogle flotte kort du laver.

    Kh

    LP

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Dec 2008
    Geografisk sted
    9210 Aalborg
    Indlæg
    169

    Smiler

    Nu er jeg vist med. Det døjer sig også med!

    Dem jeg kender der laver sådan en kant, laver den ved at lægge et større stykke papir dobbelt ind i broderikortet. Så klipper man kanten takket med taksaksen (et stykke fra broderikortet). Forsøger at få den lige. Men man skal selvfølgelig ikke lime papiret fast i kortet, hvis man nu får det lavet skævt ved 1. forsøg.

    Men som sagt har heller ikke jeg held med disse kanter.
    Jeg kender nogle, der blot lægger 1 enkelt lag ind i kortet, så er det nemmere. Til gengæld har man så heller ikke så meget papir at skrive på.

    Øvelse gør mester.
    V.h. Betteklaus 9210

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    04 Feb 2009
    Geografisk sted
    Ballerup
    Indlæg
    6
    Tusind tak betteklaus det var lige præcis det tip jeg ledte efter.

    Jeg har lige prøvet at lave en prøve, og det fungerede fint. Så tusind tak for tippet

    Jeg skal nok sætte mit kort ind når det er færdigt, så i kan se det.

    Kh

    LP

  7. #7
    lis ai Gæst
    Prøv at sætte nogen små blyantsprikker på limsiden som du kan klippe efter med mønstersaksen, så er det nemmere at klippe lige.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    872
    Prøv at se dette link indlæg 23. http://www.rokken3.dk/forum/showthre...terkort&page=3 . Jeg sætter et dobbelt ark papir ind med 3 mm dobbeltklæbende tape. Tapen er sat på på BAGSIDEN af FORSIDEN, hvis du forstår inde, hvor kortet foldes. Der er sat tape på hele vejen ned og så er det dobbelte papir sat herpå. Mere behøver der ikke at være limet. Så kan du lukke kort og papir og klippe med mønstersaksen lidt udenfor kortet gennem BEGGE lag papir. Skulle det gå helt galt, kan papiret pilles ud igen med forsigtighed.
    Knus Rita

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    04 Feb 2009
    Geografisk sted
    Ballerup
    Indlæg
    6
    Mange tak for alle jeres svar.

    Det vil jeg straks gå i gang med at prøve mig frem.

    Rita hold da op for nogle flotte kort du laver.

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    872
    Tak skal du have. Der er flere på min hjemmeside. Se adressen under min profil
    Knus Rita

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •