Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 10 af 10

Emner: Hjælp til opskrift babyvanter!!!

  1. #1
    brozen Gæst

    Hjælp til opskrift babyvanter!!!

    Har en opskrift på babyvanter er gået i stå fordi jeg simpelthen ikke kan greje hvad de mener! Håber der er en eller flere af jer der kan hjælpe mig. VIl gerne have det skåret ud i pap

    *1 ret, 2 ret drejet sammen, 12 ret, 2 ret sammen, 1 ret*

    - det er den der med 2 ret drejet sammen....hvad mener de?

    Når jeg så skal strikke tommelen står der:

    " strik 1 pind ret og strik samtidig 1 maske drejet op i "hjørnet" = 13 masker på pind"

    - det der med 1 maske drejet op i "hjørnet" hvad mener de? Kan regne ud at det må være noget med at lave en ekstra maske da jeg kun har 12!


    Håber i kan forstå hvad det er jeg spørger om!!!

    Mette

  2. #2
    Isanna Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af brozen Se meddelelser
    Har en opskrift på babyvanter er gået i stå fordi jeg simpelthen ikke kan greje hvad de mener! Håber der er en eller flere af jer der kan hjælpe mig. VIl gerne have det skåret ud i pap

    *1 ret, 2 ret drejet sammen, 12 ret, 2 ret sammen, 1 ret*

    - det er den der med 2 ret drejet sammen....hvad mener de?

    Når jeg så skal strikke tommelen står der:

    " strik 1 pind ret og strik samtidig 1 maske drejet op i "hjørnet" = 13 masker på pind"

    - det der med 1 maske drejet op i "hjørnet" hvad mener de? Kan regne ud at det må være noget med at lave en ekstra maske da jeg kun har 12!


    Håber i kan forstå hvad det er jeg spørger om!!!

    Mette
    Hej Mette!

    Jamen, vi må se om vi ikke kan hjælpe dig videre - de der UFO'er skal ikke vokse os over hovedet fordi vi går i stå i opskriften.

    De 2 dr r sm vil jeg lave på denne måde: 1 r løs af, 1 r løs af, stik venstre pind ind forfra og strik dem sammen. Du kan se hvad jeg mener her:
    http://www.youtube.com/watch?v=84_fHu-oSwA

    At tage en maske op i hjørnet betyder at du samler den maskelænke op mellem den 12. og 13. maske og strikker den drejet ret - altså i bageste maskelænke for at undgå huller. Se her hvad jeg mener:
    http://www.youtube.com/watch?v=B5p7VHgWFIg

    Håber det hjælper dig videre. Ellers må du spørge igen


  3. #3
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Isanna Se meddelelser

    De 2 dr r sm vil jeg lave på denne måde: 1 r løs af, 1 r løs af, stik venstre pind ind forfra og strik dem sammen. Du kan se hvad jeg mener her:
    http://www.youtube.com/watch?v=84_fHu-oSwA
    Aj, HA! Jeg stikker da bare højrepind ind bagfra og igennem to masker fremfor kun en når jeg strikker to drejet ret sammen.
    Sådan troede jeg da, man gjorde.

    Gør I andre sådan som på videoen? *foretildigenchoksmiley*

    Nette

  4. #4
    lis ai Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Nette Se meddelelser
    Aj, HA! Jeg stikker da bare højrepind ind bagfra og igennem to masker fremfor kun en når jeg strikker to drejet ret sammen.
    Sådan troede jeg da, man gjorde.

    Gør I andre sådan som på videoen? *foretildigenchoksmiley*

    Nette
    Sådan gør jeg for det meste også; Men nu er der jo flere muligheder og det er jo en smags sag, hvordan det ser ud.
    Den allernyeste jeg har lært. Der tager man to masker løst af, sætter dem tilbage på venstre p og strikker dem sammen i bagerste lænke.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Jeg gør det samme som dig Nette
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    18 Feb 2007
    Geografisk sted
    9560 Hadsund
    Indlæg
    76

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2009
    Geografisk sted
    Haslev
    Indlæg
    160
    Jeg gør som Nette og Hundeuld. Man kan også tage en maske af , strikke næste maske ret og løfte den løse maske over. Det får samme udseende som metoden, som Nette bruger. Man kommer nogen gange ud for at man skal strikke 3 ret drejet sammen. Der tager jeg en maske af, bruger Nettes metode til de 2 næste og løfter den løse maske over. Det er lettere end at bøvle med at få pinden ind gennem 3 masker på én gang.

  8. #8
    Viktoria Gæst
    jeg strikker også to drejet ret som Nette.

  9. #9
    Jeanne Thøgersen Gæst

    drejet ret

    Ja jeg gør lige som Hundeuld og Nete - det lærte jeg af min håndarbejdslære og det fungerer fint.

  10. #10
    Nette Gæst
    Jamen, det er jeg da glad for at høre.

    Måske kan man kalde det effektiviseret strik. For det andet, hvor man jo egentligt bare gør det samme, tager da dobbelt så lang tid.:-)

    Nette

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •