Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 13

Emner: Hvor tit gør i rent :-)

  1. #1
    Enaj Gæst

    Hvor tit gør i rent :-)

    Ja jeg spørger bare, fordi efter jeg er begyndt at arbejde fuldtids og med transporttid, er væk i 11 timer om dagen, så har nullermænd og deslige holdt deres indtog her i huset. Det er jo vigtigere at få strikket eller hvad ??
    Det er da virkelig et stort dilemma, at skulle vælge mellem strik eller rengøring i sin fritid

  2. #2
    camillak Gæst
    tjo jeg er ikke den der gør mest rent.. men der går ca en uge +/- mellem støvsugeren er på besøg.. gør det når jeg synes der trænger.. eller når svigermutti kommer forbi

  3. #3
    strikpigen Gæst

    rengøring

    Hej

    Jeg arbejder på fuld tid men bor kun et kvaters kørsel fra mit job, men jeg har to teenger i huset, som ikke laver alt formeget, (pga lektier).

    Men min mand arbejder 1 times kørsel fra hjemmet, og er også på fuld tid, men han hjælper med madlavning, tøjvask, rengøring osv, men det skal siges at det først er noget han er begyndt på det sidste år, han har aldrig været god til det før, men jeg blev træt af det hele og var ved at gå fra ham, men vi kom i par terpi og nu er det begyndt at køre.

    Men vi vasker og tørre tøj hele ugen, hjælpes med rengøring fredag eller lørdag formiddag, jeg bruger mine aften til håndarbejde, og lørdag eftermiddag og søndagen i den udstrækning der er tid til det.

    Jeg giver dig ret i at det af og til er meget svært at få det hele til at gå op i en højre enhed, men vil man kan man få det til at gå, men jeg er ikke den der lider af rengøringsvandvid.

    Håber det var et svar du kan bruge til noget.

    Knus
    Strikpigen

  4. #4
    Enaj Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af strikpigen Se meddelelser
    Jeg giver dig ret i at det af og til er meget svært at få det hele til at gå op i en højre enhed, men vil man kan man få det til at gå, men jeg er ikke den der lider af rengøringsvandvid.


    Knus
    Strikpigen
    Jeg lider heldigvis heller ikke af den skrækkelige sygdom der hedder rengøringsvanvid. Hvis jeg gjorde det, var jeg vist nødt til at ansætte en rengøringsdame :-)
    En gang om ugen blir der gjort rent og så prøver vi selvfølgelig at holde en vis orden i ugens løb, men det er nu ikke altid nemt med 3 drenge i huset.
    Det gør nu heller ikke noget at man kan se der bor mennesker. Jeg trives bedre med lidt hyggeligt rod, end et hus der er fuldstændigt clean.

  5. #5
    OPR1 Gæst
    Da jeg arbejde på fuld tid, blev rengøringen klaret om lørdagen.

    Oprydning blev foretaget løbende i ugens løb og det var et krav at hjemmeboende børn tog deres del af oprydningen.

    De gjorde det, selv om de da mukkede af og til, men de er vokset op med at et hjem er et fælles foretagende hvor at alle må bidrage.

    Rengøringen er hurtigere overstået når man ikke samtidig skal rydde op og flytte de ting, der på "forunderlig" vis er dalet ned de forkerte steder i ugens løb.

  6. #6
    Nette Gæst
    Gør hvad rent? For begrebet "alm. rengøring" er vel relativt?

    Vi storvasker en gang om ugen, ca., men kan godt finde på at sætte en vask over i løbet af ugen, hvis det trænger sig på.
    Vi støvsuger vel en gang om ugen, og vasker gulv ca. hver 14. dag. Vi har ikke gulvtæppe på og går ikke med sko på indendøre.
    Vi støver ALT for lidt af. Jeg ville ønske, jeg kunne sige, vi også gjorde det en gang om ugen, men det gør vi ikke.
    Vinduerne bliver vasket en gang hver 3. måned, og der er børnefingre på dem en halv time efter, vaskevandet er smidt i toilettet.
    Apropos toilettet, jeg kan ikke lade være med at rengøre toiletkumme/bræt en til to gange dagligt, da vi endnu har et barn i huset, der rører ved det, når han sidder på toilettet. "Gæste"håndlædet derude bliver, sammen med karkluden, uskiftet hver dag.

    To gange om året, til jul og en gang i sommerferien, bliver karme, radiatorer og døre vasket af. - Og selvfølgelig oftere, hvis vi opdager noget på dem.
    Jeg ville også ønske, vi gjorde køleskabet rent noget oftere, end vi gør, men det gør vi altså kun, når vi kan se, det trænger. Vi finder det ikke motiverende nok at gøre rent, når der ikke er beskidt.

    Vi studerer begge to, så vi har ikke nødvendigvis fri, bare fordi vi er hjemme. Vi bruger en stor del af weekenden på at læse også, og vi elsker vores opvaskemaskine, der kører ca. 4 gange om ugen.

    Det kræver mange timer, hvis man lider af rengøringsvanvid, hvilket vi bestemt ikke gør.
    Et par fif, vi selv har fundet ret nyttige, er

    - Vi laver madplan og køber kun ind EN gang om ugen. Det sparer både penge og tid. Måske mangler der lige en liter mælk, men ikke mere end man lige kan snuppe det med i tasken på vej hjem fra skole.
    - Vi samler vasketøjet sammen og kun vaske een gang om ugen. Der sparer vi også både tid og penge.
    - Imens den ene laver mad, og børnene ser børnetime, (vi bruger kun ca. en halv time på at lave mad til hverdag), gør den anden rent, rydder op og sætter en trængende vask over. På den måde går der ikke ekstra tid fra nogen, og begge laver nogenlunde lige meget. På samme måde:
    - Når den ene bader, børster tænder og putter børn, rydder den anden til side efter aftensmad og smørrer madpakker.

    Det hele falder så bare i vasken, og jeg får såååå ondt af mig selv, når min mand er på aftenvagt, og derfor ikke har kunnet lave andet end lidt rengøring om formiddagen, og jeg ellers står alene med tøj, unger, madlavning, oprydning og madpakker om aftenen.

    Nette

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2008
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    127
    Hver lørdag formiddag eller eftermiddag alt efter børnenes sport.

    Jeg arbejder på deltid 30 timer men bruger 2 timer hver dag på transport.

    Der bliver støvsuget, vasket gulve, tørret støv af, skiftet ud hos dyrene, ordnet badeværelse osv. hver uge

    Hver anden uge kommer der også skiftning af sengetøj.

    Børnene skal selv ordne deres værelser.

    1 gang om året ryger alt ud af skuffer og skabe og der gøres rent alle steder. Hver 3. måned pudser jeg vinduer.

    Hver dag bliver der ordnet vasketøj og fejet.

    Jeg synes vi bor rimeligt men kan næsten hele tiden finde en krog eller lign. hvor jeg synes det trænger. Jeg har bestemt ikke rengøringsvanvid.


  8. #8
    Hanne Nyegaard Gæst
    Ja det problem med rengøring kender jeg alt for godt. Nu er både min mand og jeg i den situation at vi ikke kan gøre rent pga. diverse skavanker og derfor har vi hjælp til det. Vores uundværlige Jytte kommer en gang om ugen og vi er så heldige, at hun er god til at tage ting af sig selv og hun holder det hele rigtig pænt. Oprydning og tøjvask klarer vi løbende og vi hjælpes ad med madlavning og opvask. Min mand kan godt lide at købe ind så det gør han. Jeg er utrolig glad for at få gjort rent, så vi ikke skal have dårlig samvittighed over nullermændene. Det koster os ca. 1000 kr. om måneden og det er penge, som vi synes er godt givet ud, men man skal selvfølgelig have pengene til det og det er nok svært hvis man har børn som koster en masse penge.

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Rengøring i skema.........tja når vi syntes der trænger, så får det en omgang, når fælde perioden kommer med kattene så er der næste støvsugning hver dag, andre gange kan der nemt gå 14 dage , særlig om sommeren, da vi ikke opholder os indendørs ret meget..

    Vi hælde til vi skal have 7 pund skidt om året og i det er der med regnet støv.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    31 May 2008
    Geografisk sted
    ødis bramdrup
    Indlæg
    14
    Rengøringen er ikke det der fylder så meget her, det er vi gode til at deles om.

    Men min håndarbejde, er et problem. Jeg har alt for mange projekter og er ikke særlig god til at lægge det væk når jeg starter på noget andet. Det bliver lagt ind på bordet, gulvet, strygebrættet o.s.v. i mit arbejdsværelse. (Som er det oprindelige soveværelse med god plads) Jeg har et utal af kurve, æsker, og kasser. Når jeg så vil arbejde der skal jeg rydde væk og sætte på plads for at komme til. jeg har reoler og hylder overalt men jeg kan ikke få plads til det.

    Det tager lysten og det irriterer mig enormt. Jeg har lavet regler for mig selv når det er ryddelig men så bliver jeg grebet af et projekt og det næste og det næste og pludselig er jeg tilbage i det gamle.

    Måske skulle jeg gå ind og rydde op !!!!!!!!!!
    For at få fuld værdi af glæden må man have en at dele den med. (Mark Twain)

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •