Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 39

Emner: Hæklede blomster og blomsterfirkanter!

  1. #21
    Tilmeldingsdato
    19 Oct 2008
    Geografisk sted
    7120 Vejle øst
    Indlæg
    304
    Hmm har så alt mulig andet end lige den blomst! har over 100 blokke (firkanter) men det nærmeste jeg kan komme den er en flad blomst i en firkant :(

    Desværre, men jeg skal nok lede videre :)

    Mafalda

  2. #22
    Tilmeldingsdato
    31 May 2008
    Geografisk sted
    ødis bramdrup
    Indlæg
    14
    Alletiders I er nogle hamre gode detektiver.
    For at få fuld værdi af glæden må man have en at dele den med. (Mark Twain)

  3. #23
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Desværre, jeg troede også, at jeg havde den, men det er nogle andre, jeg har.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #24
    Tilmeldingsdato
    04 Feb 2009
    Geografisk sted
    Esbønderup, nordsjælland
    Indlæg
    124
    Altså blomsten i sig selv er enormt nem at lave.. Hvis man nu tager den opskrift jeg har på stor blomster firkant..
    Efter man er færdig med at lave den første omgang blomsterblade og man har afsluttet med 1 fm, i omg´s første fm, så laver man 3 lm, og går ned til de 8 "stænger" (På retsiden af arbejdet) under bladene og laver en fm om den der er lige under. så laver man 3 lm og dernæst en fm om den næste stang, og sådan fortsætter man hele vejen rundt. afslut med 3 lm og en km i den første fm du lavede. Og så er det bare at lave blade på: 1 fm, 1 hstm, 5 stm, 1hstm og 1 fm om hver lm bue.. nøgagtigt som da du lavede blomsterbladene. og vupit har du den blomst du havde billedet af.
    Men så er der det med bladene! Jeg kan ikke finde ud af at lave dem så de ligner.. og jeg kan heller ikke finde ud af at få det til at passe.. den eneste måde jeg kan finde ud af det på er at man kaver bladene direkte på blomsten.. og så starter lm kæderne rundt om, som man kan laver "oldemor" kanten på!

    ... forstår i hvad jeg mener??

    Hvis nogle har en ide til hvordan man ellers kan lave bladene, så det bliver nemmere så kom endelig med forslag.. nu VIL jeg have held til at lave den opskrift !!!
    Glade forårshilsner fra Strikkefeen

  5. #25
    lis ai Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkefeen Se meddelelser
    Altså blomsten i sig selv er enormt nem at lave.. Hvis man nu tager den opskrift jeg har på stor blomster firkant..
    Efter man er færdig med at lave den første omgang blomsterblade og man har afsluttet med 1 fm, i omg´s første fm, så laver man 3 lm, og går ned til de 8 "stænger" (På retsiden af arbejdet) under bladene og laver en fm om den der er lige under. så laver man 3 lm og dernæst en fm om den næste stang, og sådan fortsætter man hele vejen rundt. afslut med 3 lm og en km i den første fm du lavede. Og så er det bare at lave blade på: 1 fm, 1 hstm, 5 stm, 1hstm og 1 fm om hver lm bue.. nøgagtigt som da du lavede blomsterbladene. og vupit har du den blomst du havde billedet af.
    Men så er der det med bladene! Jeg kan ikke finde ud af at lave dem så de ligner.. og jeg kan heller ikke finde ud af at få det til at passe.. den eneste måde jeg kan finde ud af det på er at man kaver bladene direkte på blomsten.. og så starter lm kæderne rundt om, som man kan laver "oldemor" kanten på!

    ... forstår i hvad jeg mener??

    Hvis nogle har en ide til hvordan man ellers kan lave bladene, så det bliver nemmere så kom endelig med forslag.. nu VIL jeg have held til at lave den opskrift !!!
    Hej Strikkefe.
    Jeg har en ide som du kan prøve. Sæt bladgarnet til et blomsterblad i et hjørne. Hækl 7-9 luftm. Derefter hækler du i 3m fra nålen 1 tredobbelt stangm. I næste m en dobbelt stangm. i næste 1 stangm og nedefter afslut i blomsten med en kædem. Slå igen luftm op til næste blad.
    Når du har det antal blade du skal bruge gentages det i næste hjørne.
    Derefter begyndes næste række med en luftmaskerække mellem to bladgrupper, der fortsættes med luftm hen til bladgruppen, hvor der hækles en fm i 1. blad et par luftm, 1 fm i næste blad indtil du har været hele omgangen rundt. Herefter begyndes stangmaske grupperne.
    Håber det kan hjælpe dig på vej.

  6. #26
    Tilmeldingsdato
    04 Feb 2009
    Geografisk sted
    Esbønderup, nordsjælland
    Indlæg
    124
    Citat Oprindeligt indsendt af lis ai Se meddelelser
    Hej Strikkefe.
    Jeg har en ide som du kan prøve. Sæt bladgarnet til et blomsterblad i et hjørne. Hækl 7-9 luftm. Derefter hækler du i 3m fra nålen 1 tredobbelt stangm. I næste m en dobbelt stangm. i næste 1 stangm og nedefter afslut i blomsten med en kædem. Slå igen luftm op til næste blad.
    Når du har det antal blade du skal bruge gentages det i næste hjørne.
    Derefter begyndes næste række med en luftmaskerække mellem to bladgrupper, der fortsættes med luftm hen til bladgruppen, hvor der hækles en fm i 1. blad et par luftm, 1 fm i næste blad indtil du har været hele omgangen rundt. Herefter begyndes stangmaske grupperne.
    Håber det kan hjælpe dig på vej.
    IIh tak Det vil jeg prøve i aften! Jeg sad med det igår og jeg kunne bare ikke få de blade pæne, hvis de sku blive så små som på billedet.. men nu prøver jeg igen! Tusinde tak for foreslaget
    Glade forårshilsner fra Strikkefeen

  7. #27
    Tilmeldingsdato
    12 Apr 2008
    Geografisk sted
    jammerbugten
    Indlæg
    502
    Citat Oprindeligt indsendt af Britta59 Se meddelelser
    Hej strikkefe

    du skulle vel ikke ikke ligge inde med opskriften på denne firkant.

    Kh.Britta.
    jeg har diagrammet hvis du ikke har fået den lavet efter opskriften

  8. #28
    Tilmeldingsdato
    12 Apr 2008
    Geografisk sted
    jammerbugten
    Indlæg
    502
    Citat Oprindeligt indsendt af Britta59 Se meddelelser
    Hej strikkefe

    du skulle vel ikke ikke ligge inde med opskriften på denne firkant.

    Kh.Britta.
    http://picasaweb.google.com/rosevian...MantasEColchas# her er den

  9. #29
    Tilmeldingsdato
    04 Feb 2009
    Geografisk sted
    Esbønderup, nordsjælland
    Indlæg
    124
    Citat Oprindeligt indsendt af vandhunden Se meddelelser
    jeg har diagrammet hvis du ikke har fået den lavet efter opskriften
    NEEEJ er det rigtigt!!! jeg er ikke kommet videre med det Sikke mange flotte mønstre der er... har sat siden under foretrukne.. og så vil jeg oversætte dem til min hjemmeside engang sidst i marts
    Glade forårshilsner fra Strikkefeen

  10. #30
    Mai Britt Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkefeen Se meddelelser
    NEEEJ er det rigtigt!!! jeg er ikke kommet videre med det Sikke mange flotte mønstre der er... har sat siden under foretrukne.. og så vil jeg oversætte dem til min hjemmeside engang sidst i marts
    Altså hvis det er, så vil jeg da gerne hjælpe med den hjemmeside, det går hurtigere hvis man er to som oversætter

Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •