Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 7 af 8 FørsteFørste ... 345678 SidsteSidste
Viser resultater 61 til 70 af 77

Emner: Super Karla KAL 3. tråd

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg bruger også kun en tråd i Tove garn fra Sandness (2 trådet uldgarn).
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  2. #62
    blomstersommer Gæst
    Så kom der problemer igen, troede ellers lige det kørte :D
    Jeg er kommet til firkant 17J
    Firkant 17 er på 50 p, men mønster J lyder strik pind (1-10) 4 gange og pind (1-4) 1 gang, det får jeg til at give 44 pinde.
    Altså mangler der 6 pinde?!??!
    Min logik ville bare sige strik pind (1-10) 5 gange - hvad har i gjort??

  3. #63
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af blomstersommer Se meddelelser
    Min logik ville bare sige strik pind (1-10) 5 gange - hvad har i gjort??
    Det gjorde min logik også, og det var sådan jeg gjorde hele vejen igennem.
    Jeg har ikke taget hensyn til at afslutning af firkant skulle passe med afslutning af mønster, jeg har blot strikket løs. Jeg synes ikke, man lægger mærke til det, når sjalet er færdigt. Heller ikke selvom man selv har siddet med mønstret, og kender det ud og ind.

    Nette

  4. #64
    lis ai Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af blomstersommer Se meddelelser
    Så kom der problemer igen, troede ellers lige det kørte :D
    Jeg er kommet til firkant 17J
    Firkant 17 er på 50 p, men mønster J lyder strik pind (1-10) 4 gange og pind (1-4) 1 gang, det får jeg til at give 44 pinde.
    Altså mangler der 6 pinde?!??!
    Min logik ville bare sige strik pind (1-10) 5 gange - hvad har i gjort??
    Jeg har strikket de 44 p.

  5. #65
    blomstersommer Gæst
    Hmm
    Det endte med at jeg strikkede 50 p, men irriterende at opskriften modsiger sig selv

  6. #66
    blomstersommer Gæst
    Wiiii så er jeg blevet færdig med alle firkanter og trekanter :D

    Skal nu have strikket alle maskerne langs den øverste kant op - gøres det på samme måde som tidligere - dvs at de skal strikkes dr r op i baglænkerne? og skal man så strikke en vrang derefter, for hvis jeg skal slutte i venstre hjørne efter 3 pinde ret, skal jeg starte med de 3 pinde i højre hjørne.
    Altså opstrikning fra ret siden, en vrang pind og dernæst de 3 p r??

    Og mht til de 3 p r, er det så "1 pind med det der mønster, 1 r, 1 r" eller "1 pind med det der mønster, 1 vr, 1 r"

    Og så står der strik 2 gange i sidste m på alle 3 p og på aflukningspinden - hvad er aflukningspinden??

  7. #67
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af blomstersommer Se meddelelser
    Skal nu have strikket alle maskerne langs den øverste kant op - gøres det på samme måde som tidligere - dvs at de skal strikkes dr r op i baglænkerne? og skal man så strikke en vrang derefter, for hvis jeg skal slutte i venstre hjørne efter 3 pinde ret, skal jeg starte med de 3 pinde i højre hjørne.
    Altså opstrikning fra ret siden, en vrang pind og dernæst de 3 p r??
    Jeg har ikke taget masker drejet op på noget tidspunkt. Jeg plejer at strikke tråden op igennem maskerne, da dette ikke giver huler overhovedet. Så det kan jeg desværre ikke svare på.

    Men.. Du skal starte i øverste højre hjørne med at samle masker op. På den måde bliver din første strikkede pind fra vrangsiden. Du skal altså strikke fra vrang, ret og vrang, og så skal du på 4. pind lukke af, sådan du ender i venstre hjørne, hvor du ikke behøver bryde garnet, hvis du tager op som jeg.

    Citat Oprindeligt indsendt af blomstersommer Se meddelelser
    Og mht til de 3 p r, er det så "1 pind med det der mønster, 1 r, 1 r" eller "1 pind med det der mønster, 1 vr, 1 r"
    Selvom der står tre retpinde, så er det tre retMØNSTERpinde, der menes. Dette er lidt misvisende, og jeg dvælede også ved det, da jeg lige læste det.
    Du får altså i alt tre rækker med huller i. Hvordan de huller ligger i forhold til hinanden, betyder intet for det færdige arbejde.

    Citat Oprindeligt indsendt af blomstersommer Se meddelelser
    Og så står der strik 2 gange i sidste m på alle 3 p og på aflukningspinden - hvad er aflukningspinden??
    Som skrevet ovenfor nr. 4.:-)

    Nette, som faktisk forlængst er færdig med sjalet, men som bare aldrig har fået det skrevet i tråden. :-)

  8. #68
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af blomstersommer Se meddelelser
    Hmm
    Det endte med at jeg strikkede 50 p, men irriterende at opskriften modsiger sig selv
    :-) Se det som mulighed for indflydelse fremfor strenge regler.

    Nette

  9. #69
    blomstersommer Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Nette Se meddelelser
    Jeg har ikke taget masker drejet op på noget tidspunkt. Jeg plejer at strikke tråden op igennem maskerne, da dette ikke giver huler overhovedet. Så det kan jeg desværre ikke svare på.
    Ok, gør bare som jeg plejer så :)
    Citat Oprindeligt indsendt af Nette Se meddelelser
    Men.. Du skal starte i øverste højre hjørne med at samle masker op. På den måde bliver din første strikkede pind fra vrangsiden. Du skal altså strikke fra vrang, ret og vrang, og så skal du på 4. pind lukke af, sådan du ender i venstre hjørne, hvor du ikke behøver bryde garnet, hvis du tager op som jeg.
    Selvom der står tre retpinde, så er det tre retMØNSTERpinde, der menes. Dette er lidt misvisende, og jeg dvælede også ved det, da jeg lige læste det.
    Du får altså i alt tre rækker med huller i. Hvordan de huller ligger i forhold til hinanden, betyder intet for det færdige arbejde.
    Dvs når jeg har strikket maskerne op, så er jeg klar til at strikke første pind fra vrangsiden af. Den strikkes som mønster, dernæst kommer en pind fra retsiden og en fra vrangsiden og disse strikkes og så som mønster - rigtigt?

    Citat Oprindeligt indsendt af Nette Se meddelelser
    Nette, som faktisk forlængst er færdig med sjalet, men som bare aldrig har fået det skrevet i tråden. :-)
    Og tillykke med du er færdig, jeg er også ved at kunne se en ende på det :)

  10. #70
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af blomstersommer Se meddelelser
    Dvs når jeg har strikket maskerne op, så er jeg klar til at strikke første pind fra vrangsiden af. Den strikkes som mønster, dernæst kommer en pind fra retsiden og en fra vrangsiden og disse strikkes og så som mønster - rigtigt?

    Og tillykke med du er færdig, jeg er også ved at kunne se en ende på det :)
    Ja, en mønsterpind fra vrang, en mønsterpind fra ret, en mønsterpind fra vrang. I alt tre på hinanden følgende mønsterpinde.
    - Men det står altså også dumt. :-)

    Tak, og du bliver med garanti rigtig glad for det. Jeg elsker mit. :-)


    Nette
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

Side 7 af 8 FørsteFørste ... 345678 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •