Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 4 af 8 FørsteFørste 12345678 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 40 af 77

Emner: Super Karla KAL 3. tråd

  1. #31
    Nette Gæst
    Ja, det er sådan, jeg tænker mig, det skal gøres, men det er ikke sådan, det står. Der står nemlig på diagrammet, at første maske nede i højre hjørne (på pind 0) er starten! Og at man skal starte fra højre side. Det du siger, og det jeg også har gjort er, at starte kanten med pind 0 fra venstre side.

    Nå, skidt. Din beskrivelse er nøjagtig, som jeg havde forestillet mig, det skulle være.

    Tusind tak for hjælpen. :-)

    Nette

  2. #32
    lis ai Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Nette Se meddelelser
    Ja, det er sådan, jeg tænker mig, det skal gøres, men det er ikke sådan, det står. Der står nemlig på diagrammet, at første maske nede i højre hjørne (på pind 0) er starten! Og at man skal starte fra højre side. Det du siger, og det jeg også har gjort er, at starte kanten med pind 0 fra venstre side.

    Nå, skidt. Din beskrivelse er nøjagtig, som jeg havde forestillet mig, det skulle være.

    Tusind tak for hjælpen. :-)

    Nette
    Måske er det fordi man har den 1 m med fra aflukningskanten på langsiden når man begynder at samle masker op. Jeg har da ihverttilfælde strikket denne kant to gange med godt resultat.

  3. #33
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af lis ai Se meddelelser
    Måske er det fordi man har den 1 m med fra aflukningskanten på langsiden når man begynder at samle masker op. Jeg har da ihverttilfælde strikket denne kant to gange med godt resultat.
    Det virker også fint her nu.
    Når jeg altså ikke kigger på opskriften, men blot gør som du og jeg er helt enige om, må være det rigtige.

    Mange tak for hjælpen. :-)

    Nette

  4. #34
    blomstersommer Gæst
    Sikke hyggeligt dette strikkeprojekt er, men er lige rendt ind i et problem ;)

    Er nået til firkant 4 (mønster B):
    "S-opslag + 51 p, 1. og sidste p fra r siden. Sammenstrikning fra retsiden med nabofirkant begynder på 1. retsidepind som også er 1. mønsterpind"
    Mønster B er på 4 pinde.

    Jeg har slået de 25 m op, og er nu klar til at strikke på retsiden, men er i tvivl om jeg skal strikke en ret + en vrang pind (dvs 2 pinde) før jeg går i gang med mønstret, for at få det til at passe med antal pinde idet mønstret er 4 pinde vil det give 48 pinde og der skal afsluttes med en ret pind.
    Dvs jeg har to pinde i overskud, hvis I forstår. Kan ikke finde ud af om jeg skal strikke dem til at starte på, eller om jeg skal strikke dem efter mønstret. Eller om jeg bare skal strikke 51 mønster pinde - kan bare ikke forstå at man sådan kan strikke et 'halvt' mønster :)

    Det blev lidt langt, men I er jo så gode til at hjælpe :)

  5. #35
    Nette Gæst
    Jeg var også i tvivl, men jeg strikkede løs og stoppede bare midt i mønstret.
    Jeg tror ikke, der er andre end os selv, der lægger mærke til det. -)

    Men ja, det er rigtig hyggeligt strik. Man lærer hurtigt de fleste af mønstrene.

    Nette

  6. #36
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg har vist også regnet mig frem til, at jeg nok kommer til at stoppe midt i mønsteret på firkant 8 (jeg har ikke fået strikket mere på det i et stykke tid).
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #37
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2008
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    127
    Jeg er også gået i gang med dette sjal. Jeg har kun lavet firkant 1.

    Jeg er i gang med firkant 2, men er ikke sikker på at jeg strikker dem rigtigt sammen.

    Når jeg skal strikke sammen tager sidste maske på firkant 2 og en af de hvilende masker og strikker sammen. Jeg vender og strikker masken igen. Men i opskriften står der noget med 1 maske løs af . Jeg har den ikke lige her og kan ikke huske ordlyden helt præcist.

    Jeg synes min sammen strikning bliver pæn nok men er ikke sikker på at jeg gør det rigtigt.
    Hilsen Musse


  8. #38
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af musse Se meddelelser
    Jeg synes min sammen strikning bliver pæn nok men er ikke sikker på at jeg gør det rigtigt.
    Du kan kun gøre det på een måde, tror jeg. Nemlig at tage den sidste maske på pinden, og strikke den sammen med den anden firkants masker, de masker der ligger i forlængelse af den sidste maske på højre pind.
    Giver det mening?

    Nette

  9. #39
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2008
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    127
    Tak for hjælpen Nette.

    Det giver mening. Nu skal lige pille lidt op. Godt jeg spurgte før jeg fortsatte.

    Hilsen Musse


  10. #40
    lis ai Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af musse Se meddelelser
    Jeg er også gået i gang med dette sjal. Jeg har kun lavet firkant 1.

    Jeg er i gang med firkant 2, men er ikke sikker på at jeg strikker dem rigtigt sammen.

    Når jeg skal strikke sammen tager sidste maske på firkant 2 og en af de hvilende masker og strikker sammen. Jeg vender og strikker masken igen. Men i opskriften står der noget med 1 maske løs af . Jeg har den ikke lige her og kan ikke huske ordlyden helt præcist.

    Jeg synes min sammen strikning bliver pæn nok men er ikke sikker på at jeg gør det rigtigt.
    Den 1.maske på alle pinde (undtaget er 1.pind) skal tages løs af. Det er for, når du på et tidspunkt skal samle masker op i kanten,så skulle det blive pænere.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •