Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 8 FørsteFørste 1234567 ... SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 77

Emner: Super Karla KAL 3. tråd

  1. #21
    lis ai Gæst
    Du lader de 25 m sidde på din rundp (eller på en maskenål - dem skal du bruge igen på et senere tidspunkt) Her kan du enten sætte en maske markør eller tage en ny rundp. Så vender du den side op med de 50 rækker og tager strikkep. ned i den den første m indenfor kanten, tager garnet fra garnnøglet og slår om pinden og trækker det igennem hullet og op på pinden ( du kan evt. bruge en hæklenål hvis det er nemmere. Så gør du det samme i hveranden række langs siden og så skulle du gerne ende med 25 m. Når du vender strikketøjet skal du nu strikke den 1p enten drejet r eller drejet vrang, hvad der nu står ud for firkanten. Det er for at undgå huller.

  2. #22
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Der er ikke andre huller i mit sjal end dem, der skal være - også selv om jeg ikke strikker drejet vrang. Jeg har prøvet at strikke drejet vrang, men det virker så klodset, når jeg gør det (jeg har måske 10 tommelfingre).
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #23
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af lis ai Se meddelelser
    Når du vender strikketøjet skal du nu strikke den 1p enten drejet r eller drejet vrang, hvad der nu står ud for firkanten. Det er for at undgå huller.
    Hvis man tager maskerne op fra en underliggende tråd, så får man slet ingen huller, og skal heller ikke strikke drejet ret/vrang for at få det til at se bare nogenlunde pænt ud. :-)

    Nette

  4. #24
    blomstersommer Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af lis ai Se meddelelser
    Du lader de 25 m sidde på din rundp (eller på en maskenål - dem skal du bruge igen på et senere tidspunkt) Her kan du enten sætte en maske markør eller tage en ny rundp. Så vender du den side op med de 50 rækker og tager strikkep. ned i den den første m indenfor kanten, tager garnet fra garnnøglet og slår om pinden og trækker det igennem hullet og op på pinden ( du kan evt. bruge en hæklenål hvis det er nemmere. Så gør du det samme i hveranden række langs siden og så skulle du gerne ende med 25 m. Når du vender strikketøjet skal du nu strikke den 1p enten drejet r eller drejet vrang, hvad der nu står ud for firkanten. Det er for at undgå huller.
    Tak for de mange fine svar, men det var lige din forklaring der gav mest mening for mig - eller som var skrevet i min sprog :D
    Men er i tvivl om hvad du mener med "inden for kanten"

  5. #25
    Tilmeldingsdato
    05 Jul 2007
    Geografisk sted
    Århus
    Indlæg
    170
    Citat Oprindeligt indsendt af blomstersommer Se meddelelser
    Tak for de mange fine svar, men det var lige din forklaring der gav mest mening for mig - eller som var skrevet i min sprog :D
    Men er i tvivl om hvad du mener med "inden for kanten"
    Kanten er den yderste maske, det skal være inden for den, ellers bliver der huller.
    Agro

  6. #26
    blomstersommer Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af agro Se meddelelser
    Kanten er den yderste maske, det skal være inden for den, ellers bliver der huller.
    Tak, for det, det giver lidt mere mening.
    Jeg tror problemet er at jeg lærer bedst visuelt :-D
    Så har svært ved ud fra det skrevne at regne ud hvor præcist det er jeg skal stikke strikkepinden ind.
    Tror jeg tager det med ned i strikkebutikken på mandag, når jeg alligevel skal derned.

    Men mange tak for jeres tålmodighed, I er altså fantastiske herinde!!

  7. #27
    Nette Gæst
    Nu er jeg så gået i gang med kanten udenom. Alle maskerne er samlet op, (hold op, der er mange!).
    Der står, jeg skal starte i højre hjørne, men i diagrammet står der, at første række, række 0, er en pind ret fra vrang siden.
    Er det bare mig, eller starter man ikke fra retsiden, hvis man starter i højre hjørne? Er opskriften ikke lidt selvmodsigende?

    Dernæst, hvor mange masker er der på en rapport? På min udgave ser rapporten ud til at slutte midt i en maske. Der er i alt 19 masker på de 1 1/2 rapport, der er vist. Skal det tolkes, så der er 12 til den hele og 7 til den halve, eller sådan at der er 13 til den hele og 6 til den halve?

    Kan det passe, der er fire udtag og kun to indtag på række 1? (Og burde den ikke startes i højre hjørne, så den bliver fra retsiden)?

    Ja, en masse spørgsmål, og man skal nok have strikket sjalet for at kunne forstå dilemmaet.

    Så, er der en eller anden venlig sjæl,d er har strikket det, som kan huske, hvad man skal rette sig efter?

    PFT

    Nette

  8. #28
    lis ai Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Nette Se meddelelser
    Nu er jeg så gået i gang med kanten udenom. Alle maskerne er samlet op, (hold op, der er mange!).
    Der står, jeg skal starte i højre hjørne, men i diagrammet står der, at første række, række 0, er en pind ret fra vrang siden.
    Er det bare mig, eller starter man ikke fra retsiden, hvis man starter i højre hjørne? Er opskriften ikke lidt selvmodsigende?

    Dernæst, hvor mange masker er der på en rapport? På min udgave ser rapporten ud til at slutte midt i en maske. Der er i alt 19 masker på de 1 1/2 rapport, der er vist. Skal det tolkes, så der er 12 til den hele og 7 til den halve, eller sådan at der er 13 til den hele og 6 til den halve?

    Kan det passe, der er fire udtag og kun to indtag på række 1? (Og burde den ikke startes i højre hjørne, så den bliver fra retsiden)?

    Ja, en masse spørgsmål, og man skal nok have strikket sjalet for at kunne forstå dilemmaet.

    Så, er der en eller anden venlig sjæl,d er har strikket det, som kan huske, hvad man skal rette sig efter?

    PFT

    Nette
    Hihi søde Nette. Det er fordi, du strikker den første pind drejet ret på vrangsiden og så begynder 1. mønsterpind i højre hjørne fra retten.
    Jeg havde 12 masker i en rapport.
    Ja der er flere udtag end indtag -det er for at mønsteret kan bølge fint.

  9. #29
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af lis ai Se meddelelser
    Hihi søde Nette. Det er fordi, du strikker den første pind drejet ret på vrangsiden og så begynder 1. mønsterpind i højre hjørne fra retten.
    Jeg havde 12 masker i en rapport.
    Ja der er flere udtag end indtag -det er for at mønsteret kan bølge fint.

    Mange tak, Lis...:-)
    Men det kommer jo ikke til at passe? :-/

    Der er en pil ved 1. maske på pind 0, hvor der også står, at det er kantbortens højre side. Og ifølge diagrammet, skal man på pind 0 strikke hele pinden ret, fra vrangsiden. Hvordan f.. kan det så være, der står, at det er set fra retsiden?

    Hvorfor kan jeg ikke se logikken i det?

    Nette

  10. #30
    lis ai Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Nette Se meddelelser
    Mange tak, Lis...:-)
    Men det kommer jo ikke til at passe? :-/

    Der er en pil ved 1. maske på pind 0, hvor der også står, at det er kantbortens højre side. Og ifølge diagrammet, skal man på pind 0 strikke hele pinden ret, fra vrangsiden. Hvordan f.. kan det så være, der står, at det er set fra retsiden?

    Hvorfor kan jeg ikke se logikken i det?

    Nette
    Ups nu ved jeg ikke om jeg forstår dit spørgsmål helt rigtig; Men pind 0 strikker man jo fra venstre mod højre (altså på diagrammet) og pind 1 fra højre mod venstre og så fremdeles. Man strikker så meget af rapporten (1 eller 1/2) ind til midten resten af maskerne ret uden mønster men med udtagning på hver side af midtermasken og derefter retmasker og rapporterne i omvendt orden efter midterudtagning.

Side 3 af 8 FørsteFørste 1234567 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •