Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 6 af 6

Emner: strik med flere nogler garn

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    27 Oct 2008
    Geografisk sted
    Palmela
    Indlæg
    47

    Spørgsmål strik med flere nogler garn

    Jeg er ved at strikke Hanne Falkenbergs Mariager, og jeg syntes jeg bruger meget tid paa at faa rede paa garnet der hele tiden snor sig om hinanden.
    Hvordan holder I drevne strikkepiger styr paa det?

    Hilsen Lis
    Sidst redigeret af OPR1 : 02-04-2009 kl. 20:34

  2. #2
    OPR1 Gæst
    Jeg plejer at komme hver farve i hver sin plastikpose, lukker dem så tæt at kun tråden kan komme ud. Så er det nemmere at sno fra hinanden

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Og jeg bander og filter dem fra hinanden engang imellem jeg strikker, derfor elsker jeg ikke at strikke med for mange farver...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Jeg plejer at vende pindene "baglæns". Uhmm, lidt svært at forklare, men når man har strikket en pind, så vend pinden gennem den tråd man lige har strikket med, og de andre, og gør du det hver gang, så filtrer de ikke.

    Hvis du f.eks. strikker 4 pinde med hver farve, skal du ligesom vende pinden 4 gange, før du strikker videre.

    Det lyder vist indviklet, men egentlig let nok, når man sidder med det.

  5. #5
    JanJac Gæst
    Jeg er næsten færdig med nr. 3 Falkenberg, og jeg har garnnøglerne liggende på en fodskammel foran min stol, så er det let at se "hvilken vej" jeg skal føre farven jeg skal begynde på. Samtidig vender jeg hver anden gang strikketøjet højre om og hver anden gang venstre om. Det plejer at løse problemet.

    Mvh. Janne

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    27 Oct 2008
    Geografisk sted
    Palmela
    Indlæg
    47
    Tak for jeres hjaelp,vil nu prove med plastikposer til hvert nogle og holde styr paa vendingerne.
    Hilsen
    Lis

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •