Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 5 af 7 FørsteFørste 1234567 SidsteSidste
Viser resultater 41 til 50 af 68

Emner: Glemmer du, så husker jeg det ....

  1. #41
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Vi omtaler i det her emne et krøljern, der blev varmet på gasblusset, og så fik vi krøllet håret med dem , og det kunne være en hård ongang, med svitset ørene og brændmærker i nakken.
    Fandt lige et billed af sådan nogle jern, så kan i "ynger" måske danne jer et billed af det..
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  2. #42
    Ulla P Gæst
    AW AW AW ja.
    Min mormor varmede det over gasblusset. På Grønland havde vi ikke gas, så det var en spritflamme, der var varmekilden.
    Hvad gjorde man ikke for skønheden.

    Jeg har et meget stridt hår, og jeg kan huske, vi brugte 00-papir (toiletpapir) til at rulle papilotter af, som håret kunne blive rullet op på.
    Dem lå jeg så med om natten, og jeg havde de fiiiiineste små krøller, da papirrullerne næste morgen blev taget ud af håret.

    Jeg var en meeeeget fin "dame" på 9 år - men det fristede mig ikke en anden gang - at bruge papirpapilotter.

    Se her - ganske vist er det en vovse, der får papilotter sat i - men systemet er det samme.
    http://www.yorkshireterrier.no/PELSSTELL.htm Rul næsten halvvejs ned på siden.

  3. #43
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    OO kan jeg også huske .
    Vi fik gjort det sådan, at man vred papiret rundt lige som en knude...
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #44
    mpindstrup Gæst
    Sådan et krøllejern har jeg set før! Min mor har et liggende, som hun sikkert har arvet fra sin mor! (Kender ikke historien, kan I høre) Så selv om jeg kun er 26½ så er jeg ikke helt på herrens mark!

  5. #45
    Parkie Gæst
    Jeg kan også godt huske da vi fik wc -papirspapilotter i håret.
    Hvis ikke mit hår var strit i forvejen, så skulle i ha' set det bagefter.
    Senere blev det moderne at toupere håret. Jeg kan li' så tydeligt huske
    da min veninde sad i frisørstolen og bad om at blive torpederet.
    Vi blev skam også permanentede til vores konfirmation.
    På konfirmationsbilledet ligner vi nærmest en flok hvide puddelhunde. Det var i 1962. I 1966 blev jeg den lykkelige ejer af et sæt Carmen Curlers.- det var den gang man "vaskede" hår i tørshampoo - Nuvola hed det vist, det var i en hvid dåse med lilla låg på. Ak ja det var den gang

  6. #46
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Hornslet
    Indlæg
    163
    Selvom jeg ikke har minder, der ligner de omtalte, så er det nu helt sjovt at læse jeres - der er nu vist en del områder, hvor jeg har levet i luxus!
    Knus
    Bibber

  7. #47
    totte Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af bibber Se meddelelser
    Selvom jeg ikke har minder, der ligner de omtalte, så er det nu helt sjovt at læse jeres - der er nu vist en del områder, hvor jeg har levet i luxus!
    Lige mine ord.
    Ja det var vist godt at vi havde Hundeuld med på kvinde museet. Ellers havde jeg nok ikke fået helt så meget ud af udstillingen med tøjet.

  8. #48
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Nu har vi jo omtalt krøljern der blev opvarmet på gasblusset.
    Og vi blev brændt på huden, hvis de var for varme
    I dag fandt jeg et billed af det apperat, der stod ved vores damefrisør, det stod altid ved de stole hvor de voksne sad, men blev hentet over til børne stolen, når der skulle laves ombuk til afdansningsbalet.. så nu kan i se hvad det blev opvarmet på, syntes i skulle se det.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  9. #49
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Den står på oprydning inde på de bagerste hylder i denne tid , og se hvad dog fandt fra 1950-60 erne, er der nogen der kan huske disse krøljern, som vi købte i dalle valle i København, før carmekrølle tiden .

    På med dem om aftenden og de fineste krøller næste morgen, men ak kun i meget kort tid...
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  10. #50
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Fandt lige nogle af de her hersens Birgit Bardot sko vi havde på dem der var heldige af os.(det er en kopi)
    bbsko.jpg
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •