Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 4 af 7 FørsteFørste 1234567 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 40 af 68

Emner: Glemmer du, så husker jeg det ....

  1. #31
    mpindstrup Gæst
    Hvor er det sjovt at høre jeres barndomsminder!

    Jeg hører jo til den lidt mere "forkælede" generation. Men kan da huske at i min barndom der fik man en 25 cl regnbuevand! eller måske en hel liter sodavand i en glasflaske (men den skulle deles mellem min bror og mig)! Klar cola, ja det er svært at opdrive nu
    Men jeg er ikke yngre end at mine første rulleskøjter var også af typen der skulle spændes fast på skoene!
    Lige nu sidder jeg og tænker på hvad der mon bliver det som mine børn og børnebørn synes er "fuldstændigt tosset "/oldnordisk/spændende at høre om! Måske hvordan vi kørte rundt på cykler!

    Men fortæl endeligt videre! Det er jo disse ting man ikke kan læse om i historiebøgerne om 50 år!

  2. #32
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    9330 Dronninglund
    Indlæg
    71
    Åh ja jeg mindes også rulleskøjtetiden. Jeg havde også et par røde som skulle spændes på støvlerne/skoene og de blev flittige brugt. Jeg skøjtede ude på fortorvet og jeg synes jeg var en rigtig skøjteprinsesse - jeg kunne skøjte på et ben. Jov jov der var da også konkurrence i hvad man kunne med de skøjter dengang (åhh disse minder)
    Når jeg så skøjtede forbi naboens hus - en ældre dame - så kaldte hun og jeg fik lidt slik eller en 25 øre til slik for hun synes jeg var sååå dygtig - så hendes fortorv blev næsten slidt op
    Mariane


  3. #33
    jytte molin Gæst
    i min barndom fra 1941 boede vi i en bolig på Kærmindevej i Glostrup, hvor der var 2 opgange så vi var temmelig mange unger

    tit om sommeren samledes vi om aftenen nede i gården for at spille rundbold og mange af de voksne kom ned og var med, så kunne der godt være et par mødre der lavede pandekager til hele styrken, det var virkeligt hyggeligt

    tror der var mere sammenhold dengang, kan ikke forestille mig nogen gad det idag

  4. #34
    OPR1 Gæst
    Her hos os bager Martin af og til pandekager til alle Julies venner. Så der kan nemt være en flok til pandekagefest.

    Jeg kan huske at træsko var noget af det fodtøj jeg gik mest i - og jeg kan specielt huske hvor ondt det gjorde når man kom til at sparke sig selv på ankelen.

  5. #35
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Nu går vi en tand længere ned

    Kan i så huske mamelukkerne ...
    Her får i lige en lærreds model , nok omkring 100 år gameml..

    Meeeen se nu her dem kan vi selv lave ,
    de kommer fra
    http://iluba.dk/shop/catalog_product...?listing=model

    i 1960 og deromkring hvade vi sådan nogen stramme af kunststof i alle farver.. mon ikke det var forløberen for cykelshorts..
    Min søster og jeg brugte dem med glæde , de var jo smarte..
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #36
    Inge Gregersen Gæst
    Jo tak manelukker i kunststof og alle mulige farver og mønstre, jo vi var smarte dengang og vældig sexede tror jeg. . Det var nu ikke lige det jeg tænkte på dengang, jeg var jo ikke så gammel.

  7. #37
    vhs Gæst
    ha ha! ända till jag var 20 år,fick jag ett par sådanna var jul.Av gammla mormor.På den tiden hade mina föräldrar städfirma.
    ni förstår vad de maneluckorna användes till
    gammla-mormor förfasade sig alltid över mina och min systers minimala underkläder.Vi ska inte tala om när hon såg oss,sätta jeansen på oss.Eller snarare åla i oss de.Vilka minnen detta väcker

  8. #38
    Parkie Gæst
    Jeg sidder og bliver helt nostalgisk mens jeg læser disse indlæg, og kommer pludselig i tanker om både calypsotrusser ole%20lukøje%20%20calypso%20%20schous%20sæbehus%20002-001.jpg og giraftrusser, for ikke at glemme de hvide strutskørter af bomuld, som blev sat i amdam,
    når de skulle stives, og de hvide lærredssko, der blev sat til tørre ude på brønden, efter at de var blevet vasket og skrubbet med en neglebørste og smurt ind i en hvid pasta. Gud nåde og trøste den, der kom hjem med græsgrønne sko i stedet for de fine hvide vi havde på da vi gik, - en stor kontrast til de fod-lapper far havde på i sine gummistøvler, for det var såmænd bare et firkantet stykke fra en gammel sæk, der blev viklet om hver fod, inden han stak foden i støvlen.
    Sidst redigeret af hundeuld : 17-11-2017 kl. 09:11

  9. #39
    OPR1 Gæst
    og Brigitte Bardotkjoler cb740204e2.jpg - de der flotte ternede nogen med strutskørter og flæser - suk, hvor var man "øm" når man skulle nogen steder.

    Og de der kulørte tørklæder i sådan noget tyndt spindelvævsagtigt stof - hvor tørklæderne blev bundet under hagen
    Sidst redigeret af hundeuld : 17-11-2017 kl. 09:13

  10. #40
    jytte molin Gæst
    åh disse marmelukker, var nu meget rare for på den tid gik jeg mest med nederdel eller kjole sådan en vinteraften lunede de på de ellers frosne ben,

    sig mig hundeuld har du et museum for kostymer

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •