Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 7 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 68

Emner: Glemmer du, så husker jeg det ....

  1. #11
    vhs Gæst
    jag håller med om att du är söt på bilderna.Kommer också ihåg,det där med kryllor i håret.Min gammla mormor värmde det på spisplattan.Kryllor fick man.Men du milde vad öronen bränndes.Mina öron står ut kan jag tala om,så de var alltid i väden
    vilka härliga berättelser ni har.Det är så roligt att läsa om de

  2. #12
    jytte molin Gæst
    uha ja de krøller men det var nok moderne dengang vi var små piger

    men helt ærlig i den alder passer det ikke

    vi rendte ude selv om det regnede og når vi fik vasket håret stod det ud til alle sider

    og dengang jeg var barn var der ikke noget der hed champo og balsam, nej det blev vasket med håndsæbe og skyllet i eddike når det skulle være rigtig godt

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Nemlig Jytte..egentlig underligt vi havde så pænt hår den gang..
    hos os blev der brugt brunsæbe også, mor tog en flaske og hældte varmt vand i, også 1 skefuld af det faste brune sæbe, også skulle der ellers rystes..
    Kan i huske i 1960 da man skulle hælde øl i håret .. og da vi brugte ½ birkes franskbrød til at få håret op og stå, inden man begyndte at bruge valke ...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #14
    jytte molin Gæst
    ja og jeg kan huske en af mine fastre hun kom rå æggeblommer i håret og sad lidt med det, så skulle håret blive blankt

    en anden af mine fastre gjorde det her, når vi fik stegt flæsk som var meget fedt dengang, når hun var færdig med at spise og fingrene godt fedtet gned hun det rundt i hænderne og så i ansigtet ååårh

    creme var der heller ikke noget der hed så vidt jeg husker

  5. #15
    OPR1 Gæst
    Vi brugte godt nok shampo - sådan en gul shampo der hed Æggeshampo og creme, ja, der brugte vi Nivea creme.
    Dog kan jeg huske at min mormor brugte tjæresæbe til at vaske håret i. Jeg har glemt hvorfor det lige netop skulle være det, men jeg kan tydeligt fornemme lugten af det.

    Og så det ugentlige bad i zinkbaljen på køkkengulvet - hvor man fik lov til at sidde lige så længe man ville.

    I dag ville man betakke sig, hvis man kun kunne komme i bad en gang i ugen.

  6. #16
    jytte molin Gæst
    der er også 10 års forskel på os to, så der kan man se hvordan udviklingen sker
    ,
    jeg kan godt huske da den æggechampo og nivea creme kom frem sikken luksus,

    og ja den med bad i zinkbaljen ude i køkkenet, men om vinteren fik vi lov til at bade inde i stuen, der var for koldt i køkkenet

    men vi havde i glostrup en offentlig badeanstalt med badekar på en lang række adskilt med skillevæg, der kom jeg sammen med en vendinde 1 gang i måneden Lukus

  7. #17
    vhs Gæst
    ha ha!nöl i håret kommer jag ihåg.Det blev blankt av det
    jag kommer ihåg en gång,mor och far skulle ha främmande.När de skulle ta fram ölet till maten.Hade jag och min syster tvättat håret i det.
    behöver väl inte tala om hur lycklig far var
    jag var öm i baken dagen efteråt minns jag

  8. #18
    jytte molin Gæst
    Av Av det var dengang børn måtte få en r.vfuld, og vi havde også mange gange fortjent den

  9. #19
    vhs Gæst
    håller med till 100%
    det blev ju folk av mig till slut

  10. #20
    lul1971 Gæst
    Jeg fik også skyllet håret i eddike. Måske det er derfor jeg synes eddike lygter så hyggeligt :-) Jeg er nummer 4 ud af 4, så min mor var ikke helt ung da hun fik mig og var nok til de gamle traditioner.
    Men med 3 store brødre var jeg ikke til at drive i en kjole. Kan kun huske jeg har haft een. Men den husker jeg tilgengæld tydeligt. Min mor syede den til mig.
    Dans ville jeg heller ikke gå til -jeg stak af hele tiden.

Side 2 af 7 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •