Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 7 12345 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 68

Emner: Glemmer du, så husker jeg det ....

  1. #1
    Ulla P Gæst

    Glemmer du, så husker jeg det ....

    Kjoletråden inspirerede mig ...


    Jeg mindes kun en gang skoleteater.

    Os fra 6. klasse skulle opføre
    "Kejseren af Kinesiens land".
    Det er en sang, som jeg husker (osse?) var i Lystige viser for børn.

    Prinsessen blev spillet af én, der boede 12 km. fra skolen.
    (For et par år siden fik jeg et nyt vennepar (Emmys menneskeforældre), og "hun" kom fra samme by som "prinsessen" - og var veninde med hende!
    Verden er da lille! )

    Jeg husker ikke, hvilken rolle, jeg skulle ha´ haft - men jeg blev taget af - og valgt ud til "underholdning i pausen"!

    Dét syntes jeg var fedt - mest fordi jeg skulle ligne en frækkert med strithår - hvilket mit hår har et medfødt talent for.

    Det blev hjulpet "lidt på vej" af én fra skolen, der var kendt på "stjernehimlen" med sangen "Lassie er min bedste ven".
    Det var vist lige på dét tidspunkt, "Lassie"-filmene var på hitlisterne - og det var den danske sangudgave osse.
    TÆNK!!!! - at MIT hår blev touperet af én, der var "kendt".
    Som kontrast havde jeg en rigtig fiiin kjole på - og mine første højhælede sko (2 cm høj og skobred æg-hæl - rød lak med små fine sorte spaghettisløjfer! - garneret med hvide hjemmestrikkede ankelsokker), så noget af det frække look gik nok af.

    Og jeg skulle fremsige et rim af Halfdan Rasmussen.

    "Lille Gut fra Lillerød"

    Jeg husker ikke så mange linier - men jeg husker, jeg for en gangs skyld blev bedt om at være uartig - så det var en udsøgt fornøjelse at fremsige rimet ...

    Lille Gut fra Lillerød
    Gik aftentur i Hillerød
    og slog en gannnnske lille prut,
    skønt det var meeeeget strengt forbudt!



    Åhhhh - disse minder
    Sidst redigeret af hundeuld : 11-02-2010 kl. 08:30

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    02 Jan 2007
    Geografisk sted
    Åbyen v/ 9850 Hirtshals
    Indlæg
    94
    Jeg har været med i stykke, hvor jeg var en kat, som øsede mad op til andre katte.

    Min mor strikkede en fin brun hale til mig og lavede et par ører, som sad fast med en elastik under hagen.

  3. #3
    winnie Gæst
    Jeg kan ikke huske,jeg har spillet med i nogle stykker i min skoletid,
    men jeg har nok skiftet skole på det tidspunkt,hvor der skulle spilles teater,
    jeg har i de 9 år jeg har gået i skole,gået på 7 forskellige skoler,
    så jeg har lidt svært ved at skille de enkle skoler ud fra hinanden.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Uha nej, det har jeg aldrig været med til, man brugte det ikke på Fanø, det var kun de voksne der spillede diletan, og det var altid det samme stykke Fanø hvor søen folk kom hjem osv... ikke noget vi børn var med til..
    Men måske godt det sammen, jeg er bestemt ikke en ørn til at huske..
    Salmevers i skolen
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #5
    OPR1 Gæst
    Jeg var nu ikke med når der blev spillet skoleteater, men derimod i front når der var den årlige balletopvisning.
    Jeg gik til både dans og ballet i mange år og da jeg var den mindste (min far påstår at jeg har sat r.. for tidligt), var det altid mig der skulle danse solo til balletopvisningen.

    Jeg er blevet kørt ind på gulvet i en kæmpestor hønserede hvor jeg sad, klædt ud som kylling. Senere avancerede jeg til at danse Puk, skovtrolden og min entre var i en stor hul træstamme - og iklædt brun balletkjole, brune strømper og troldehovedbeklædning.

    Jo jo, jeg fik også æren af at danse en dukkevise solo - i min hvide struttende balletkjole og med min dukke på armen. Min havde syet en flot flot balletkjole til den også.

    Et eller andet sted har jeg stadig min balletkjole, som min mor syede til mig i 1956. Skoene er desværre gået til men det er et sjovt minde at have.

  6. #6
    OPR1 Gæst
    Og balletten betød meget for mig. Jeg elskede de år hvor jeg fik undervisning. Her er min kjole, selvfølgelig syet af min mor.
    Den almindelige balletkjole var hvid med 8 lag tyl mens den anden var kyllingegul, for det var den jeg havde på da jeg gav den som kylling
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Sidst redigeret af OPR1 : 26-02-2007 kl. 08:01

  7. #7
    OPR1 Gæst
    Jeg kan stadig fornemme lugten af krøllejernet der blev varmet over gasblusset og blev afprøvet på et stykke brunt papir inden jeg fik det i håret - føj da! Men krøller skulle der til, mente min mor - også selv om jeg hylede over torturen

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Jamen hvor skøn.. jeg har siddet og kigget på dit ansigt.. selv om du er blevet ældre, så kan man godt se det er dig..
    Du skulle egentlig også lægge dem over under kjoler igennem tiden...
    der skal de også værer...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Det der med krøljernet .. jeg lugter med, og når det lige var taget fra gasblusset, selv om det ikke rørte huden, så kunne man mærke varmen,
    og uf hvor det gjorde ondt, når huden blev ramt..
    Min mor brugte det til at bugge kantet på mit hår, må altså have kigget efter et billed..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  10. #10
    OPR1 Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Ulla P Se meddelelser
    Aiiii - hvor er du altså zøøøød.
    Tak
    De sa.... balletsko har så desværre bevirket smadderskæve tæer - men det tænkte man jo ikke på dengang - der betød det bare noget at man kunne komme helt op på tåspidsen.

    Det skal jeg vist ikke prøve i dag - det kunne blive et syn for guder

Side 1 af 7 12345 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •