Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 7 af 7 FørsteFørste ... 34567
Viser resultater 61 til 68 af 68

Emner: Glemmer du, så husker jeg det ....

  1. #61
    cubik Gæst
    De er skønne de mammelukker.

    På et tidsepunkt under min 2. uddannelse, havde vi til en eksamen brugt undertøjet historie i vores fremlæggelse, og fand der ud af at kvinder ikke måtte gå med bukser før engang først i det 19. århundrede, men den sag var da til at komme udenom, for så havde man bare 2 "rør", hvor der var lavet en stor slids i den ene ende og her var så lavet en løbegang til et bindebånd.
    Man tog så et "rør" på hvert ben og bandt båndet rundt om livet......det var forgængerene til til mamelukker og det undertøj vi kender i dag.
    Til gengæld har mænd gået med bukser siden ruder konge var knægt, uden at den katolske kirke oprettede restrektioner vedrørende brug af underbenklæder.

    Nu har jeg ledt i mine gemmer, men kan ikke finde den model jeg havde lavet dengang....pokkers osse

  2. #62
    Tilmeldingsdato
    19 Oct 2008
    Geografisk sted
    7120 Vejle øst
    Indlæg
    304
    Det er vældig sjovt at læse om alle de gamle ting og beklædningsgenstande, jeg bruger selv noget af det til rollespil. Jeg har både underskørt der er badet i te for at det skal se gammelt ud og jeg har en par fæle stribede mamelukker, men de er gode at have på bare grimme :-P

    Jeg kan huske første gang jeg var med til skoleteater, min klasse skulle synge alle de almindelige børnesange (det var i 2. kl. tror jeg) jeg var med til "2" små kinesere....der var nemlig mange syge den dag vi skulle opføre det og så manglede der jo bl.a. en kineser!

    Carmen curls har jeg også prøvet det så forfærdeligt ud i mit hår så det endte med at det blev opgivet. Til min søster konfirmation var det til gengæld permanentkrøller og plastikperlekæder!

    De der plastiksmykker fra 80'erne var virkelig ækle!

    Ja og så har jeg så vidt jeg husker også kørt lidt på rulleskøjter men jeg kan bedre huske min cykel: en neongrøn cykel ,ed aflangt sæde med et lille ryglæn på! den var sej!

    Til fastelavn har jeg været dronningen af saba engang.....

  3. #63
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Hvad blev der af de små hårclips på Hundeulds ene billed? Min mor har kun et par stykker tilbage og bruger dem stadig til sit hår. Men man kan desværre ikke købe dem mere. Jeg har været på jagt efter dem til min mor i lang tid.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #64
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Hvad blev der af de små hårclips på Hundeulds ene billed? Min mor har kun et par stykker tilbage og bruger dem stadig til sit hår. Men man kan desværre ikke købe dem mere. Jeg har været på jagt efter dem til min mor i lang tid.
    Hmmm...det lyder sært. Dem troede jeg da, at man kunne få alle steder. Har du kigget i Matas eller Hø & Møg (= H&M)??

    Men ellers er det da bare at google lidt, og så købe dem over nettet. På nul komma dut, så dukker denne side op.
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  5. #65
    cubik Gæst
    Ja, tørshampo....den mindes jeg med gru. Hver gang jeg skulle på feriekoloni med Gariel Jensen om sommeren, pakkede min mor tørshampo og papirstrusser fra Irma ned i min kuffert. Trusserne var vist mest ment som ekstra, hvis der skulle ske uheld og jeg ville komme til at mangle trusser. Mindes stadig da jeg fik et ufriviligt bad i en balje, og sidst på ferien måtte ty til papirstrusserne....specielt behagelige var den nu ikke, for der gik ikke lang tid før trusserne længtes hjem (sad mellem ballerne), og der gik hil i bagen på dem.

    Nu vi er på trussesnak....så mindes jeg, at jeg som barn fik nogle bomuldstrusser med røde og blå prikker i ballongfacon med loden vrang....ikke specielt sexy når man kommer op i en alder af 14 år og gerne vil være smart som de andre piger.

  6. #66
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Tak Bubbihund. Matas har jeg set i flere gange. Men H&M har jeg ikke tænkt på.

    Jeg skal vist have anskaffet 2 pakker til min mor, fordi hun klager over, at hun næsten ikke har flere tilbage.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #67
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Alle de minder sidder og tænker på det skal man jo passe på med.

    Jeg var inde på den her side
    blev faktisk lidt ked af det på nutidens unger, at alt skal være så organiseret, er man da holdt helt op med at lade børnene selv finde ud af det lige nu og her har vil vi til det og det.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  8. #68
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Nu der vil have hygge læsning :)
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Side 7 af 7 FørsteFørste ... 34567

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •