Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 13

Emner: Hvilken maskine skal jeg vælge???

  1. #1
    Lise Lund Andersen Gæst

    Spørgsmål Hvilken maskine skal jeg vælge???

    Hejsa...

    Jeg er helt ny her, så bær over med mig hvis jeg har postet forkert...

    Jeg har en ældre Eva symaskine, som er ved at være nået til sine dages ende :-) Jeg er derfor ved at undersøge markedet for nye maskiner.

    Jeg vil meget gerne have mig en maskine, der både kan sy og brodere, da jeg syr mange kjoler ol. til mine 2 små prinsesser...

    Dog er jeg ikke vild med tanken om at skulle give en formue for en maskine, men har søgt en del i USA (pga. valutakurserne er her MANGE penge at spare) der er jeg faldet over en Singer Futura CE-150...

    Er dette en maskine andre kan anbefale, eller er det noget "billigt skrammel"

    Håber på snarligt svar
    Lise Lund Andersen

  2. #2
    klasus Gæst
    Husk nu, at du skal betale 4% told og 25% moms af varer du køber i USA! - også af fragtomkosterne

    Jeg har selv en Singer Futura 200, og er meget glad for denne, både til almindelige og ualmindelige syopgaver og til broderierne, så jeg tør godt anbefale denne.

  3. #3
    Lise Lund Andersen Gæst

    Spørgsmål

    Hvordan fungerer det med at betale told og moms???

    Skal jeg selv opgive at varerne er købt og derefter indbetale moms... for det er vel ikke noget de gør fra forhandleren i USA... vil jo gerne være helt sikker på at jeg får det gjort rigtigt...

    Der er stadig en væsentlig prisforskel, maskinen koster 599$ og med valutakurserne giver dette ca. 3400 Dkr. og det billigste jeg har fundet den til her hjemme er 8000 Dkr. så selv om momsen skal betales tror jeg godt det kan betale sig :-)

  4. #4
    klasus Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Lise Lund Andersen Se meddelelser
    Hvordan fungerer det med at betale told og moms???

    Skal jeg selv opgive at varerne er købt og derefter indbetale moms... for det er vel ikke noget de gør fra forhandleren i USA... vil jo gerne være helt sikker på at jeg får det gjort rigtigt...

    Der er stadig en væsentlig prisforskel, maskinen koster 599$ og med valutakurserne giver dette ca. 3400 Dkr. og det billigste jeg har fundet den til her hjemme er 8000 Dkr. så selv om momsen skal betales tror jeg godt det kan betale sig :-)
    Alt efter hvordan varen bliver sendt, vil du få en regning fra transportøren for toldbehandling - fx. mener jeg at kunne huske at Post Danmark tager 150 kr. Transportøren må IKKE udlevere varen før der er betalt moms og importafgifter.

    Du skal huske, at der ikke kun skal betales afgift og moms af varens pris, men også af fragtomkostninger - Dvs. forsendelse, forpakning og evt. forsendelsesforsikring - Det sidste er ikke alle der tilbyder, men hvis varen leveres som, det vi på dansk kalder ab fabrik, overtager man selv forsendelsesrisikoen i det øjeblik, at varen køres ud over leverandørens dørtærskel, og de fleste tranportører betaler kun et bestemt beløb pr kg i erstatning uanset varens oprindelige værdi.

    Men alt i alt vil jeg tro, at der stadig er penge at spare for dig, for det var ikke for at få dig til at afholde dig fra at købe i USA - det kunne jeg selv finde på, men blot så du ikke får kedelige overraskelser, for det er ikke alle der tænker over, at der også kommer en regning fra vores allesammens "kære" SKAT og fra transportøren.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    20 May 2008
    Geografisk sted
    Århus
    Indlæg
    12
    Hej. Jeg købte min Singer Futura sidste år i England. Der er der også mange penge at spare. Du kan få en CE150 for £527 inkl. porto, de er godt kr 4400. Så skal du heller ikke betale told, moms osv.Du får samtidig gratis sakse, tråd samt 120 designs med. Jeg er meget glad for min maskine, som er en CE250. Du kan finde den på dette link http://www.sewingmachine-sales.co.uk...chine-243.html


    Mvh.
    Dorthe

  6. #6
    klasus Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af dorthek Se meddelelser
    Hej. Jeg købte min Singer Futura sidste år i England. Der er der også mange penge at spare. Du kan få en CE150 for £527 inkl. porto, de er godt kr 4400. Så skal du heller ikke betale told, moms osv.Du får samtidig gratis sakse, tråd samt 120 designs med. Jeg er meget glad for min maskine, som er en CE250. Du kan finde den på dette link http://www.sewingmachine-sales.co.uk...chine-243.html


    Mvh.
    Dorthe
    Det lyder som et rigtig godt alternativ, også fordi de er underlagt EU-regler om handel via internet.

  7. #7
    Lise Lund Andersen Gæst
    Det lyder super godt... var inde på den side du (dorthek) foreslog... Det så super godt ud, lidt billigere end at skulle købe i USA inkl. fragt, told og moms...

    Så skal jeg bare lige have pengene sparet sammen...

    Har forresten fundet en Futura CE200??? her i danmark, den er lettere brugt, men er til salg hos en symaskine forhandler til 5000,- syntes dog ikke rigtigt jeg kan finde noget information om en CE200, troede de hed 150-250 og 350....

    Noget helt andet er, hvor "tykt" materiale kan en Futura 150 sy i... Jeg syr jo mest kjoler til prinsesserne, men somme tider skal min mand have lagt arbejdsbukser op, syet nye lynlåse i osv. Et par ridebukser bliver det også til engang i mellem... kan de klare det???

    Og forresten... mange tak for alle de gode svar :-)

  8. #8
    Lise Lund Andersen Gæst
    Liiiige en lille ting mere :-)

    Der står man bare skal tilslutte USB-kabel til computeren og så bare brodere... Skal computeren så stå ved siden af symaskinen hele tiden eller hvordan fungerer det... Kan man evt. lægge broderierne over på en USB stick og så sætte den i maskinen eller.....

  9. #9
    klasus Gæst
    CE200 er forgængeren til CE250, og det er en 200 jeg har. Jeg har haft i ca. 1½ år, og den har måttet tygge sig igennem lidt af hvert - oplægning af cowboybukser, syning af hynder og vindsejl, gallakjole.....

    Du kan ikke "bare" tilslutte USB stik i 200 - PC'en skal være i nærheden. Du kan læse mere om Singers Broderidel her http://www.futura-support.com/index.htm

  10. #10
    Sanne67 Gæst
    Hej. En anden ting du skal huske på når og hvis du bestiller elektriske ting hjem fra USA er at de bruger en anden form for strømstik - dvs at ting derover fra skal enten bygges om til vores net eller også skal du købe en omformer til din maskine.

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •