Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 6 af 6

Emner: mit rombetæppe skaber problemer

  1. #1
    Pfaffelaffen Gæst

    mit rombetæppe skaber problemer

    jeg er igang med et sjernetæppe fra den bog der fuldte med hendes verden (vist et tæppe fra dnordiske toner?)

    nå men det driller!

    jeg har syet en del af det i hånden men min højre hånd er skadet, så jeg er gået over til maskinsyning fordi hånden ikke kunne holde til det...så langt så godt. jeg får samlet de seks romber til stjerner, men når jeg skal have de hvide romber syet på stjernen for at danne sekskanten så bøvler jeg noget så nederdrægtting...nogle gode fif?

    har endnu ikkehelt luret billedindsætning fra url men når det er luret smider jeg billeder ind

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    27 Oct 2008
    Geografisk sted
    Palmela
    Indlæg
    47
    Hej Janni.
    Prov engang at gaa ind paa www.quilteforum.dk og sporg,der er mange erfarne quiltere .
    Hilsen
    Lis

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    14 Apr 2008
    Geografisk sted
    Hadsten
    Indlæg
    49
    Hej pafferlaffen, du skriver ikke hvori bøvlet består
    Men jeg kan forestille mig, at du ikke kan sy om hjørner og det kan du heller ikke. Det er lidt svært at forklare sprogligt. Du må ikke sy i dine sømrum.
    Du skal sy den ene side først hæfte med to tre sting, derefter syr du den anden sid på samme måde.
    Det er vigtigt, at dit sømrum passer
    Håber at du kan bruge min forklaring
    Mvh Esther

  4. #4
    Pfaffelaffen Gæst
    det gav mening TAK! tæppet er oprindligt skrevet til håndsyning så jeg hvde store store problemer med de sk... hjørner...nu kan jeg se hvorfor ;-)

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    14 Apr 2008
    Geografisk sted
    Hadsten
    Indlæg
    49
    Hej Pfaffelaffen, dejligt, at det var forståeligt.
    Jeg glæder mig til at se det færdige resultat
    Mvh Esther

  6. #6
    Pfaffelaffen Gæst
    uhhh der er et stykke vej endnu er lige pt igang med lidt tøj... og har forstørret tæppet så det fylder 2.20x200 så det passer til en dobbeltseng

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •