Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 22

Emner: Genbrug af broderi?!?!

  1. #1
    annak Gæst

    Genbrug af broderi?!?!

    Hej. Sikke flot siden er blevet!
    Er der nogen, der har en god ide til, hvordan man genbruge gamle korsstingsbroderier?!?!
    VH fra Anette

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Ja, det kommer an på om det er stramaj eller på lærred, jeg har mange ideer, men skriv lige hvad det er for noget stof...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #3
    annak Gæst
    Det jeg konkret tænker på, er en gammel dug, der er hullet, men med de fineste små broderede blomster i kanten. Jeg ved sørme ikke hvad det er for et materiale - umiddelbart vil jeg skyde på bomuld.

  4. #4
    vhs Gæst
    jag hade en stor julduk.Som gubben förstörde för mig.Jag klippte ut en del motiv,och gjorde hängen till granen.
    Jag sydde tätt inpå motiven.Fick någon rund,och nåfon fyrkantig.
    Det blev bra faktiskt.
    du kan ju pynta en kudde,eller en blus också

  5. #5
    annak Gæst
    Hvis man f.eks. skal bruge det som applikation på en bluse: Hvordan gør man rent praktisk - er det noget med tekstillim, fliseline osv.?

  6. #6
    vhs Gæst
    jag vet inte hur andra gör,men jag syr mina direkt på plaggen
    jag hittade en gammal skadad duk på loppis.Den klistrade jag på en broch

  7. #7
    annak Gæst
    God idé - ja, man kan næsten ikke nænne at kassere det. Flere ideer er meget kærkomne

  8. #8
    annak Gæst
    Hundeuld - vil du ikke afsløre et par af dine ideer? Jeg har set man kan få de fineste broderede billeder på QXL for en slik - dem må man da også kunne bringe til ære og værdighed på en fiks måde?!?!

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    07 Jan 2007
    Geografisk sted
    6400 Sønderborg
    Indlæg
    1.210
    Jeg forstår desværre kun dansk, så det jeg nævner ER måske allerede skrevet:

    Kan bruges til pude, pynt til taske, pynt på bluse osv...
    supersine669

    carpe diem

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Jo jo nu kommer jeg

    Klip skær dem ud og læg dem under en glasplade som kan bruges til bord - bakke - billed.

    Sæt dem ind i en bluse - på kraven af en skjortebluse

    Gardiner bliver utrolig flotte med et broderi i hjørnet .. evt. hækle en bort til den nederste kant af gardinet, så det giver et gammel look..

    Hvis der er Navn broderi sæt det i midten af et billed sæt det andet broderi i en krans rundt om, op i billed.. særlig hvis det et familie medlem der har lavet det, så ville jeg gøre det...

    Hvis der kommer små børn i huset, så lav et sæt sengetøj med broderiet på..

    Er det nok ?? Ellers skal jeg lige sætte den smule hjerne jeg har tilbage i gang igen ...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •