Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 21

Emner: Egne mønstre til broderi ¿

  1. #11
    broderisten Gæst
    du skulle prøve at kigge på min hjemmeside, for der skriver jeg lidt om hvordan jeg gør.
    Memn du må også meget gerne skrive til mig om konkrete problemer eller hvis du har mere specifikke spørgsmål.
    Det er jo vanskeligt at sige noget generelt om sådan noget som at tegne mnstre, for det er jo en meget personlig sag.

    broderisten

  2. #12
    broderisten Gæst

    inspiration

    det er nu ikke altid jeg broderer direkte på stoffet, men det er hvad jeg er i gang med her

    broderisten
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    04 Aug 2008
    Geografisk sted
    Vestjylland
    Indlæg
    20
    Citat Oprindeligt indsendt af broderisten Se meddelelser
    hvis du vil have mit restlager af 2mm papir, som er det man bruger, eller snarere brugte for nu har computeren overtaget , så må du få det. Jeg købte det i sin tid restlageret hos Frisenette i Ebeltoft, som var det eneste sted de fremstillede den slag papir, da de var ved at holde op med at lave det. Men jeg kan ikke rigtigt se på det mere.
    Sig bare til hvis du vil have det, så må vi finde en måde at få det sendt på
    Det var da ellers noget af et tilbud. Det vil jeg gerne. Ellers opfølgning: Min mand har været på biblio og hentet bøger til mig (ER pt sygemeldt for tiden), og en af bøgerne jeg bestilte hedder "Kunsten at tegne korssting" af Gerda Bengtsson. Så den vil jeg kaste mig ud i. Og ellers vil jeg gerne spørge tilbage til dig, hvis der melder sig nogle udfordringer....

  4. #14
    broderisten Gæst
    Gerda Bngtsson var noget af et geni på feltet, og hendes store indsats var mønstre med vilde planter.
    Jeg kendte hende personligt, men det jeg kan fortælle om hende, vil jeg helst ike skrive offentligt, i en privat korrespondance er det noget andet.
    broderisten

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.837
    Jeg hækler sommetider filet hækling efter nogle nemme korsstingsmønstre. Og jeg har også tegnet lidt julehjerter og sådan noget (som Klosterporten i Sorø, som I har set herinde). Jeg har bare tegnet mønsteret med X'er på et stykke almindeligt ternet papir. Så man behøver slet ikke at bruge en computer. Tag en kuglepen/blyant og en almindelig ternet blok papir og tegn mønsteret med X'er!
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    04 Aug 2008
    Geografisk sted
    Vestjylland
    Indlæg
    20
    Citat Oprindeligt indsendt af broderisten Se meddelelser
    Gerda Bngtsson var noget af et geni på feltet, og hendes store indsats var mønstre med vilde planter.
    Jeg kendte hende personligt, men det jeg kan fortælle om hende, vil jeg helst ike skrive offentligt, i en privat korrespondance er det noget andet.
    broderisten
    Du skal være velkommen til at skrive en PM til mig.

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    04 Aug 2008
    Geografisk sted
    Vestjylland
    Indlæg
    20
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Jeg hækler sommetider filet hækling efter nogle nemme korsstingsmønstre. Og jeg har også tegnet lidt julehjerter og sådan noget (som Klosterporten i Sorø, som I har set herinde). Jeg har bare tegnet mønsteret med X'er på et stykke almindeligt ternet papir. Så man behøver slet ikke at bruge en computer. Tag en kuglepen/blyant og en almindelig ternet blok papir og tegn mønsteret med X'er!
    Hvor pudsigt - den løsning er jeg også selv kommet frem til - for noget tid siden var der tilbud på ternet a4 papir, så det var med at slå til :)

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    04 Aug 2008
    Geografisk sted
    Vestjylland
    Indlæg
    20
    Citat Oprindeligt indsendt af broderisten Se meddelelser
    det er nu ikke altid jeg broderer direkte på stoffet, men det er hvad jeg er i gang med her

    broderisten
    Det ser rigtig godt ud :) Lige nu veksler jeg selv mellem et forårs/sommerbroderi og et julebroderi :)

  9. #19
    Ege Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af HanneBJ Se meddelelser
    Hejsa LoP

    Jeg har et broderiprogram, som du kan få i bytte for 4 tomme cd'er +RW (+ porto). Så sender jeg det til dig i æske og med cover.

    Nørkelhilsen
    Hanne

    Hvis igen har reageret på denne vil jeg gerne lægge bud ind på dette ;-)
    Efter at have kontaktet Hanne ,Trækker ønsket tilbage da jeg har det samme program som eller varmt kan anbefales

  10. #20
    Ege Gæst
    mangler man noget ternet papir , men finere i ternet end den ternet blok , kan det selv laves via denne links
    i selvvalgte tern format
    http://incompetech.com/graphpaper/plain/

    ellers har broderisten jo 2 mm terns papir i rigelig mængder ;-)

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •