Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 16

Emner: Starin hjælp hvad gør jeg

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    11 Mar 2008
    Geografisk sted
    9230 Svenstrup J
    Indlæg
    92

    Starin hjælp hvad gør jeg

    Hej

    Hvad gør jeg ved min røde velourdug... min mand kom til at vælte et tændt bloklys på dugen så der nu er en "kæmpe" håndstor! tyk sterinplet midt på dugen. Jeg har før prøvet at fjerne sterin fra sådan en dug uden det bedste held, for kaffeposer og varme fra strygejern er ikke godt, og jeg har forsøgt at skrabe noget væk det er heller ikke let. Er der nogen af jer der har et godt råd - eller er dugen lige til at smide væk

    På forhånd tak for jeres hjælp

    Med venlig hilsen

    Husmor

  2. #2
    OPR1 Gæst
    Prøv at putte den i fryseren. Når stearinen er frosset, kan den brækkes af.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    05 Dec 2007
    Geografisk sted
    Storkøbenhavn
    Indlæg
    347
    Citat Oprindeligt indsendt af Galleri Se meddelelser
    Prøv at putte den i fryseren. Når stearinen er frosset, kan den brækkes af.
    ... og hvis der derefter sidder en rest tilbage, så burde den kunne tages med strygejernet og kaffefilter/køkkenrulle
    - Carpe Diem! -

  4. #4
    Inger1 Gæst

    Dug

    Citat Oprindeligt indsendt af Galleri Se meddelelser
    Prøv at putte den i fryseren. Når stearinen er frosset, kan den brækkes af.
    Selvom man kommer den i fryseren og alt sterin er væk har jeg altid ligesom en fedtplet tilbage som ikke kan fjernes med de diverse midler.

  5. #5
    OPR1 Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Inger1 Se meddelelser
    Selvom man kommer den i fryseren og alt sterin er væk har jeg altid ligesom en fedtplet tilbage som ikke kan fjernes med de diverse midler.
    Det kan tit hjælpe at gnide godt med opvaskemiddel ind i pletten og derefter lægge stoffet i en plastikpose et par dage, hvorefter det vaskes normalt

  6. #6
    Tina Gæst
    Er det ikke nemmere at købe en ny ?
    Plejer at kunne få 5 meter for 100 kr., når det er på tilbud.

  7. #7
    Inger1 Gæst

    Dug

    Citat Oprindeligt indsendt af Galleri Se meddelelser
    Det kan tit hjælpe at gnide godt med opvaskemiddel ind i pletten og derefter lægge stoffet i en plastikpose et par dage, hvorefter det vaskes normalt
    Tak det vil jeg prøve næste gang.
    Ja det er rigtigt det er nemmere at købe nyt. Der kan jo blive mange nissehuer af det der ikke er grimt.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    11 Mar 2008
    Geografisk sted
    9230 Svenstrup J
    Indlæg
    92
    Jeg er nu også selv ved at tro det er lettere og billigere .... at købe en ny dug, igår da det frøs havde jeg duen ude på tørresnorren og fik noget af sterinen af men der sidder desværre stadig meget tilbage, nærmest ligesom inde i stoffet, denne slags stof kan vist ikke tåle strygejern. Måske skulle jeg overveje at sy nissehuer af resten som inger1 siger og så sælge dem så kan der måske blive til en ny dug.

    med venlig hilsen
    Husmor

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Et middel jeg ved et tilfælde opdagede tager alt fra fedtpletter til rødvinspletter på både tøj, møbler og gulvtæpper er Limelight kalkfjerner, den der grønne flaske på spray.

    På ting der kan komme i vaskemaskinen, sprayer jeg det på, lader det ligge en 15 min. tid, og så i vaskemaskinen. Man kan så risikere at der hvor pletten er, at det bliver lidt lysere, men vasker man det så igen, er pletten helt væk.

    På møbler og gulvtæpper sprayes det på, lader det sidde et par min. og derefter tørres/duppes med rent vand.

    (nps

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    det kan sagtens lade sig gøre at stryge det af, bare godt med køkkenrulle både over og under.
    Har peøvet med held,
    Hilsen Knhobby - Kirsten

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •