Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 17

Emner: Ingen hjemløse i Fredericia

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    872

    Ingen hjemløse i Fredericia

    Jeg kan ikke huske, om jeg har skrevet om dette før. Nu er jeg lige stødt på en af de hjemløse her i byen i Fakta.
    Kommunen siger, der ingen hjemløse er her i byen. For at blive registreret hos kommunen som hjemløs, så skal man have en fast folkeregisteradresse!!! ØHHH!!! Så det er derfor vi ingen hjemløse har her. Det er nok de færreste, der har det!
    Jeg bliver bare så harm, når jeg så støder på de hjemløse ude i byen
    Knus Rita

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Det ser bare så pænt ud i kommunes papir at de ingen har

    Jeg ved at man i København har personer der ikke eksister, de er der bare alligevel og henvender sig til de steder vi hjælper...men de får ikke bistandshjælp eller noget andet, ja så lever de ikke i Danmark på trods af deres dåba attest er dansk.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #3
    johnna Gæst
    i mange andre kommuner har de hjemløse folkeregisteradresse på rådhuset ,hvis de er hjemløse ellers kan de ikke få kontanthjælp

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Jeg har også tit undret mig over, at vi ingen hjemløse har på Bornholm... Der var på et tidspunkt, hvor fru Kjærsgård var på Bornholm ønske fra nogle om, at Bornholm skulle have en varmestue/herberg til de hjemløse. Og det ville fruen da gøre noget ved. Men en uge efter kunne man læse, at det ikke var nødvendigt, at vi ingen hjemløse har... Men jeg kan jo så ikke lade være med at tænke på, hvordan ønsket om en varmestue overhovedet er kommet på banen???
    og Julemor

  5. #5
    OPR1 Gæst
    Mange kommuner registrerer deres hjemløse med en folkeregisteradresse enten på et herberge eller på selve kommunens adresse men det er langt fra alle kommuner og med mit kendskab til Fredericia Kommune er jeg sikker på at de er en af de kommuner, der fortier eller lukker øjnene for de hjemløse, som bor der.

    Så vi er 2 der kan blive godt harme over sådan en udmelding

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.832
    Jeg synes ikke, at jeg ser nogle hjemløse her i Aalborg. Men de er her! Vi har en varmestue (en bekendt af mig var i praktik der, da han læste til social-og sundhedshjælper). Han roste mig, fordi jeg laver varme ting til dem, fordi han sagde, at det er noget de har meget brug for og er glade for, at de kan få på varmestuerne.
    Det kan være, at de på Bornholm kan gå ind på et sømandshjem eller lignende sted og få varmen og lidt varm mad.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #7
    lige overfor Gæst
    Vi må give dem noget tøj på så de bliver mere synlig i gade biledet, ja vi må...

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.832
    Helt rigtigt *42*!!
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  9. #9
    Elsebeth Gæst
    I Svendborg hvor jeg har boet engang for mange år siden, der ved jeg at de hjemløse kunne få deres adresse på den , dengang eksisterende, varmestue nede i Ørkildsgade.

    Så kunne de 2 gange om ugen komme ned og hente penge.


    Ved egentligt ikke om den Varmestue overhovedet eksisterer mere ...

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2008
    Geografisk sted
    Ejby (Fyn)
    Indlæg
    11

    Ja - utroligt

    Har selv boet i Jylland, København og nu på Fyn og VED at der findes hjemløse.

    Har ofte givet en "skærv" til dem jeg mødte i København (i S-toget, på gaden osv).

    For et par år siden kom der også to vagabonder her til vores lille by med toget. Fik hurtigt organiseret noget mad og lidt "småmønter" til dem. Min datter (idag næsten 16 år) syntes også det var skønt at kunne hjælpe andre - hun var næsten ikke til at stoppe *232*

    De værdier/holdninger vi har tager vore børn til sig og det må, forhåbentligt, give RIGTIG mange varmestuestrikkere i fremtiden.

    Hanha01


Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •