Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 5 af 5

Emner: Gardin til tagvindue

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515

    Gardin til tagvindue

    Ja hvor spørgsmålet lige skal ligge, ved jeg ikke, for resultatet kan være hæklet, strikket, syet osv.....

    Sagen er, at jeg godt kunne bruge noget inspiration til gardin til tagvindue - altså et vindue i en skråvæg på loftet. Er der nogen, der har det og kunne tage et billed/fortælle?

    Det er Velux vinduer og vi har rullegardin i de fleste (undtaget et, hvor det gik istykker). Jeg synes bare det virker så bart uden en form for andet gardin...
    og Julemor

  2. #2
    Dorit Gæst

    sødeste Zep....

    hvilke mål har du på vinduet ????

    jeg har i hvertfald en del gardiner, fra vores tidl. bolig der vi hade spiraler....som jeg desværre ikke har billeder af.

    lad mig tænker der var gardiner i et badeværelse, soveværelse og børne værelse....og så et lille i gangen.

    Som du jo så ved er der det lidt af en konst at ha gardiner på den måde....de skal være så tynde så sollyst kommer ind....men det må ikke komme for meget af den varme sols stråler ind om sommeren.(50)

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Ja det er nemlig ikke så helt ligetil... De er rimelig store (jeg tager mål, når jeg skal op og gøre rent inden filmaften/overnatning ). Det kan godt være, at det ender med spiraler og et farvet "undergardin" (de helt tynde, jeg husker fra min barndom), for det må nemlig ikke stjæle lys deroppe nej.
    og Julemor

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Hvad med en liste for oven og fornede af vinduet , så gardinet kan køres ud på væggen om dagen = mere lys i rummet. (50)
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #5
    Nette Gæst
    Sådan som jeg forstår det, vil du gerne have et gardin, der samtidig pynter?

    Hvis man nu tager en super tynd stang for oven og en ligeledes for neden og lader dem gå ca. 6-7 cm. ud over hver side af vinduets ramme. (Længere ud, hvis det er meget brede vinduer, vi taler om).
    Hvis man så laver to fag, med islåede små metalringe, der lige kan gå ind over stængerne, foroven og forneden, så kunne man trække gardinerne for og fra alt efter behov, og de ville kunne sidde pænt ude i siderne og pynte.

    Sådan nogle lavede jeg, da jeg boede på kvisten engang.

    Jeg tegner gerne på pcen, hvis det er, men .... ja, du har jo stiftet bekendtskab med mine tegnegener online. :-)

    Nette

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •