Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 17 af 17

Emner: opskrift på nerderdel af håndspundet garn søges !

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    15 May 2008
    Geografisk sted
    ikast
    Indlæg
    79
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Må jeg lige sparke en fodnote ind her..
    Pas på med for store pinde til håndspunden uld også til nederdel, du får "røv" = lige som knæ i bukserne, i nederdelen hvis du sætter dig ned for længe
    --DET råd kan jeg godt se er relevant...specielt fordi der stadig er en del uldfedt i garnet, der gør det lidt tungt. Så det er nok bedst at strikke det rimeligt stramt...

    Til Strikkelene : ja jeg så godt den nederdel i tirsdags da jeg købte bladet, den ser nu osse meget fin ud...

    Og Inge K: den nederdel i mønstret er hæklet... og DET er jeg ikke så vild med..

    Uha... det er noget af en jungle med sådan en nederdel, måske osse derfor jeg er lidt længe om at komme igang... Jeg vil jo gerne få noget fornuftigt ud af alt det spindearbejde, men dejligt med lidt hjælp fra kloge koner !strikkekoner ! tak for det !!
    Uldvarm hilsen fra Miira

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Jeg forstod godt at du vil strikke din nederdel - billedet var for at vise hvilken model jeg cirka tænker på. Hvis du ikke finder et mønster, så prøv med et par strikkeprøver, så kan vi nok finde ud af at lave et mønster. Husk at bruge lidt mindre pinde, så det bliver tæt, som Hundeuld skrev. Jeg tror også det er fornuftigt at sørge for en facon, hvor nederdelen ikke strammer over bagdelen - så skal det næsten gå galt, når man sidder ned.

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    15 May 2008
    Geografisk sted
    ikast
    Indlæg
    79
    Jamen så har jeg strikket nederdel hele weekenden...meeen det er godt nok ikke "kun" med mit eget garn, for jeg så en fantastisk model i Isagergarn, så den har jeg lavet i en mindre model i lidt tykkere garn ( men lidt har jeg da fået puttet ind )- der skal nok komme et billede senere når den er færdig - så må vi se hvad jeg finder på med mit eget garn - men NU skulle der altså laves en nederdel.!!!. og hvor er det et skønt vejr at strikke i !!
    Uldvarm hilsen fra Miira

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Den glæder jeg mig til at se

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Fik du den færdig
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    15 May 2007
    Geografisk sted
    Jämtland Sverige
    Indlæg
    221
    Nu bländer jeg mig også i en gammel tråd. Det ville måske väre bedre at har en uld/silke eller uld/tencel bländing til en nederdel for at forhindrer sträk

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Er der nogen der har strikket sådan en nederdel.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •