Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 5 af 6 FørsteFørste 123456 SidsteSidste
Viser resultater 41 til 50 af 58

Emner: Valg af KnitPicks? Beslutningen er taget ...

  1. #41
    marion Gæst
    altså hvis jeg er helt med her så er det de små træpinde vi snakker om her, som man kan skifte wiren ud på og sætte forskellige længder på. jeg strikker ikke med andet end dem og bruger dem i træ, og er rigtig glade for dem bruger ikke andre end dem, har brugt mine meget ægre mig over jeg ikke købte et sæt istedet for lidt af gangen.
    dem jeg bruger er dem i sådanne lidt forskellige farver bare så jeg er sikker på vi snakker om det samme.
    synes ikke de bliver slidt det eneste der er at de nogle gange skiller af i samlingen men dem får man byttet igen uden problemer.

    hvis det var mig ville jeg helt klart forære mig selv dem i gave, men ellers kan du jo prøve bare at købe et sæt så du kan prøve dem inden du køber hele sættet, bare en ide.
    er ikke til dem i metal, men mine fingre er ikke så glade for dem for så ondt i mine fingre så det er nok derfor...

    men bare en mening håber du finder ud af hvad du vil

    marion

  2. #42
    Tilmeldingsdato
    10 Sep 2007
    Geografisk sted
    Skjern
    Indlæg
    220
    Citat Oprindeligt indsendt af "Brumby" Se meddelelser
    Ja, nu har jeg læst mig igennem mere eller mindre alt herinde på Rokken omkring valg af knit picks...

    Men jeg er stadig ikke sikker - men nu har jeg råd til et sæt...

    Skal jeg vælge symfonie wood af træ?
    FOR: De er bare SÅ flotte!!
    IMOD; !) jeg er bekymret for alle de meddelser om at de tynde pinde knækker - for jeg har tit mit strikketøj i tasken - og den får lidt af en tur engang imellem. 2) bliver de ikke lettere slidt ned i spidsen?

    Skal jeg vælge NOVA metal, af ja - metal?
    FOR: Tror de er mere holdbare end dem i træ og de er en hel del billigere.
    IMOD: De er ikke helt så flotte og der er nikkel i dem.

    Eller skal jeg vælge dem i Spectra Acryllic - af acryl?
    Dem har jeg ikke hørt så mange sige noget om... Så der er jeg lidt på herrens mark...

    Nogen der har erfaringer med acryl sættet? (og for den sags skyld har flere meninger om de andre sæt - så jeg lidt lettere kan vælge?)

    På forhånd tak!!

    Vi er jo alle forskellige, men du må gerne få min personlige vurdering.

    Jeg har et par stykker af acryl-pindene, og er de er i og for sig OK; men jeg synes bare metalpindene er bedre.
    Jeg har et enkelt sæt af træpindene men har kun prøvet dem i forbindelse med en enkelt strikkeprøve, så de er lidt svære at vurdere. Umiddelbart vil jeg dog stadig foretrække metal-pindene.

    Jeg har købt mine i England - hos www.getknitted.com

  3. #43
    Mosterkoster Gæst
    Jeg valgte symfonien, fordi de er så flotte og det må godt være en fryd at kigge på mens man strikker. Bruger aldrig andre pinde nu. Har haft et par stykker der er gået sønder, (man kan ikke sidde på dem ) det andet par var gevindet. Jeg har også byttet uden problemer.
    Indtil videre er der intet der tyder på slitage i spidsen, og jeg har brugt strømpepindene rigtig meget i str. 3. Ingen problemer, hverken med knæk eller noget. Kun at de bliver væk, men det er vist ikke andres fejl.

    Jeg kan kun anbefale dem.

  4. #44
    Tilmeldingsdato
    20 Feb 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    43
    Hej Strikketøsen og alle jer andre.
    Jeg kan kun anbefale Knit Picks strikkepindene. Jeg har købt alle de store sæt samt diverse tilbehør hos die Wollbox i Tyskland. Det kan jeg kun anbefale. Jeg har købt alle sæt over nettet og mailet med indehaveren. Jeg har handlet der flere gange og jeg har altid fået en super god service og hjælp. Så dem kan jeg varmt anbefale.
    Jeg har købt Knit Picks sætten i både træ, metal og akryl. Alle sættene er super lækre. Træpindene er meget flotte og mange taler meget for dem. Men hvis jeg skal være helt ærlig så synes jeg at metal og akryl pindene er de rareste at strikke på. De knækker jo heller ikke så let som nogen har oplevet med træpindene. Jeg har dog ikke selv oplevet at træpindene er knækket. Så jeg vil anbefale metal og akryl pindene. De er også noget billigere end træpindene.
    Hilsen Betteberg

  5. #45
    Tilmeldingsdato
    26 Feb 2010
    Geografisk sted
    Kolding
    Indlæg
    4
    Hejsa

    Jeg er ny herinde - men er meget lun på Knit Picks - jeg har nikkel-allergi, men har ikke oplevet problemer med almindelige strikkepinde. Vil jeg så forventeligt kunne bruge metal-udgaven af Knit Picks uden problemer? Hvor i Koldingområdet kan de købes/prøves, da jeg synes det er en stor udskrivning, når man aldrig har prøvet dem.. Det er jo svært at vurdere hvilket materiale der passer en bedst.

    På forhånd tak
    Medusa

  6. #46
    Tilmeldingsdato
    20 Feb 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    43
    Hej Medusa. Så tror jeg du skulle vælge dem der er lavet af akryl. De er noget billigere end dem af træ. Jeg er også mere glad for at strikke på dem end på mine af træ.
    Tror der må være nogen garnforretninger i Kolding der forhandler dem. Prøv at ringe til dem først inden du tager derind. Så er du fri for at rende hele byen rundt.

    Hilsen Betteberg

  7. #47
    Tilmeldingsdato
    26 Feb 2010
    Geografisk sted
    Kolding
    Indlæg
    4
    Tak - det vil jeg prøve at undersøge :)

    Mvh Medusa

  8. #48
    Tilmeldingsdato
    07 Jul 2009
    Geografisk sted
    4180 Sorø
    Indlæg
    637
    Så har jeg været på www.dibadu.de og bruge en formue...

    Tak for alles gode indput, som har hjulpet mig meget.. jeg er nu endt med at købe de "klassiske" knit picks i metal... det store sæt...

    Glæder mig SÅ meget til det kommer...

    Endte også med at købe et krydsnøgleapparat og en garnvinde - to ting som har stået på min ønskeliste i MEGET lang tid...

    Tak for alles hjælp...
    Venlig Hilsen Brumby
    Intet håndarbejde må være perfekt - lav altid een fejl... Så man kan se at det er håndarbejde...

  9. #49
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Den sidste uges tid har jeg haft en wire, der var gået løs fra dimsen med gevind i, Hver gang jeg kom til at hive lidt ekstra i strikketøjet, så trak jeg wiren ud af gevinddimsen og ud af maskerne. Så jeg har reddet masker fra at blive "pillet op" flere gange. I dag dyppede jeg enden af wiren ned i min tube med universallim og trykkede den hårdt ind i gevinddimsen. Og nu sidder den så fast, at den ikke kan hives ud mere. Mere skulle der ikke til.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  10. #50
    Tilmeldingsdato
    02 Mar 2009
    Geografisk sted
    Aalborg
    Indlæg
    85
    Lene ved du godt at du kan få den byttet ved Designværkstedet.
    Hilsen Inliner
    Besøg min hjemmeside (se profil)
    Nu også med blog

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •