Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 4 af 6 FørsteFørste 123456 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 40 af 58

Emner: Valg af KnitPicks? Beslutningen er taget ...

  1. #31
    strikketøsen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Rysse Se meddelelser
    Jeg skal selvfølgelig ikke bestemme, hvor du skal handle henne. Men de er billigere her. http://www.dibadu.de/Kreativ/Strickn...:11_24_68.html Det var herfra Unger var så flink at lave en samlet bestilling fra. Der var på et tidspunkt tale om, at der var en, der ville lave noget ligende i det ny år. Jeg kan dog ikke lige huske hvem.

    Rysse,

    Jeg véd godt, at de er noget billigere hos Dibadu, men de har altså ikke KnitPicks Harmony - det komplette sæt - på lager mere. Gad vide hvorfor mon ??

    Jeg tror nok, at der kom en flok "rokkere" og købte hele deres lager af KnitPicks for ikke så længe siden ....

    Nu har jeg siddet og sammenlignet priserne mellem Dibadu og Wollbox - og det er ikke så slemt med merprisen hos Wollbox - bortset fra, at jeg ikke lige véd, hvad Dibadu skulle have for Harmonysættet.

    Men et sæt strømpepinde koster så Euro 1,- mere hos Dibadu end Wollbox (lille plaster på såret). Det er lidt synd, at Dibadu ikke har lidt flere garner at vælge imellem. Det har Wollbox derimod. Og det er nok mest derfor, jeg nok vælger dem.

    Rent bortset fra dét, så er jeg lidt på dybt vand mht Paypal...
    Er der nogen herinde, som har erfaring med Paypal ?

    Jeg har kun Visa Electron, som IKKE er vist i Paypal-"boksen" hos Wollbox.

    Men jeg har skam registreret og bekræftet mit Visa Electron kort hos Paypal. Jeg aner bare ikke, om jeg kan bruge det, når det ikke er vist hos Wollbox ... ... ...

  2. #32
    Tilmeldingsdato
    04 Jan 2009
    Geografisk sted
    5900 Rudkøbing
    Indlæg
    20
    Når du benytte PayPal, benytter du ikke kortet hos wollbox. Du betaler med Paypal hos Wollbox. Paypal trækker så beløbet fra din konto eller kort, eller hvad du nu har registreret som betalingsmiddel der...

    Jeg har ingen dårlige erfaringer med Paypal - har brugt dem både til at betale og til at modtage penge gennem.

    Du kan sætte penge ind på din paypal konto før du handler - og du kan vente til du har handlet, så trækker Paypal selv beløbet. og de regner også selv kursen ud for dig.

    enkelt, let og ligetil...

  3. #33
    Rysse Gæst
    Hvad er der i det sæt du søger ? Skal der både være rundpinde og strømpepinde ?

    For her i dette sæt er der rundpinde fra 3,5 og op efter i alt 8 par. Wire i 60cm - 80 cm - 120 cm - 150 cm. 6 endestykker samt etuier.

    http://www.dibadu.de/Kreativ/Strickn...Set::2259.html

  4. #34
    strikketøsen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af wonderwhy Se meddelelser
    Når du benytte PayPal, benytter du ikke kortet hos wollbox. Du betaler med Paypal hos Wollbox. Paypal trækker så beløbet fra din konto eller kort, eller hvad du nu har registreret som betalingsmiddel der...

    Jeg har ingen dårlige erfaringer med Paypal - har brugt dem både til at betale og til at modtage penge gennem.

    Du kan sætte penge ind på din paypal konto før du handler - og du kan vente til du har handlet, så trækker Paypal selv beløbet. og de regner også selv kursen ud for dig.

    enkelt, let og ligetil...
    Wonderwhy

    Tak for svaret.

    ... Jeg har slet ikke handlet med Paypal endnu.

    Det vil sige (jeg er lidt langsom for tiden ...) at jeg kan sætte penge ind på Paypal-kontoen eller jeg kan vente til Paypal bare selv trækker beløbet direkte fra min bank ....?

    (Jeg har handlet med selve Visa Electronkortet før ... da var der ingen problemer).

  5. #35
    Tilmeldingsdato
    04 Jan 2009
    Geografisk sted
    5900 Rudkøbing
    Indlæg
    20
    du bestemmer selv om du vil overføre til Paypal først - eller om Paypal "bare" skal trække selv efter betalingen

  6. #36
    strikketøsen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Rysse Se meddelelser
    Hvad er der i det sæt du søger ? Skal der både være rundpinde og strømpepinde ?

    For her i dette sæt er der rundpinde fra 3,5 og op efter i alt 8 par. Wire i 60cm - 80 cm - 120 cm - 150 cm. 6 endestykker samt etuier.

    http://www.dibadu.de/Kreativ/Strickn...Set::2259.html

    Rysse,

    Det sæt dit link viser, er "metal"-sættet og det jeg regner med at købe er Harmony - dvs. "træ"-sættet ....

    http://www.wollbox.de/epages/6116990...roducts/602120

    Som tillæg til det store sæt, regner jeg med at købe et sæt strømpepinde i Harmony (15 cm) og måske et sæt pindespidser i nr. 3 plus lidt strømpegarn.

  7. #37
    strikketøsen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af wonderwhy Se meddelelser
    du bestemmer selv om du vil overføre til Paypal først - eller om Paypal "bare" skal trække selv efter betalingen

    Wonderwhy,

    Mange tak for dit svar - nu har jeg så endelig forstået det rigtigt!

  8. #38
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Bortset fra, at jeg ofte stikker fingrene på de spidse knit picks pinde, så må jeg også hele tiden være på vagt, når jeg strikker med dobbeltgarn. Ellers får jeg kun strikket den ene del af masken. Det er sket for mig flere gange. Og det sker aldrig for mig med strikkepinde, der er mere runde i spidserne.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  9. #39
    strikketøsen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Bortset fra, at jeg ofte stikker fingrene på de spidse knit picks pinde, så må jeg også hele tiden være på vagt, når jeg strikker med dobbeltgarn. Ellers får jeg kun strikket den ene del af masken. Det er sket for mig flere gange. Og det sker aldrig for mig med strikkepinde, der er mere runde i spidserne.

    Det er så en mindre ulempe. Men man kunne selvfølgelig beholde et par af de mere "stump-spidsede" rundpinde til dette formål. F.eks. strikker jeg på en cardigan (den har ligget læææænge ...) i dobbelt Alpaca. Men der beholder jeg så selvfølgelig min rundpind nr. 5 i rosentræ, for den er fin til det formål.

    Jeg synes, at jeg hører et overvældende bifald for KnitPicks pindene hos alle, som har prøvet dem eller købt dem. De allerfleste - hvis ikke alle, vil vist ikke undvære dem ....

  10. #40
    Tilmeldingsdato
    07 Jul 2009
    Geografisk sted
    4180 Sorø
    Indlæg
    637
    Ja, nu har jeg læst mig igennem mere eller mindre alt herinde på Rokken omkring valg af knit picks...

    Men jeg er stadig ikke sikker - men nu har jeg råd til et sæt...

    Skal jeg vælge symfonie wood af træ?
    FOR: De er bare SÅ flotte!!
    IMOD; !) jeg er bekymret for alle de meddelser om at de tynde pinde knækker - for jeg har tit mit strikketøj i tasken - og den får lidt af en tur engang imellem. 2) bliver de ikke lettere slidt ned i spidsen?

    Skal jeg vælge NOVA metal, af ja - metal?
    FOR: Tror de er mere holdbare end dem i træ og de er en hel del billigere.
    IMOD: De er ikke helt så flotte og der er nikkel i dem.

    Eller skal jeg vælge dem i Spectra Acryllic - af acryl?
    Dem har jeg ikke hørt så mange sige noget om... Så der er jeg lidt på herrens mark...

    Nogen der har erfaringer med acryl sættet? (og for den sags skyld har flere meninger om de andre sæt - så jeg lidt lettere kan vælge?)

    På forhånd tak!!
    Venlig Hilsen Brumby
    Intet håndarbejde må være perfekt - lav altid een fejl... Så man kan se at det er håndarbejde...

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •