Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 6 FørsteFørste 123456 SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 58

Emner: Valg af KnitPicks? Beslutningen er taget ...

  1. #21
    Lavendel Gæst
    Jamen...nu tabte jeg lige kæben, måtte ind og rode i hylsteret - jow den var god nok, der lå da sådan 2 små dimser. OG de kunne da fint stramme. Men jeg var så hurtig til at flå¨pindene ud og få gang i strikkerierne at jeg ikke bemærkede dem. Tak skal du ha', der sparede du mig for mange ærgrelser! Men wiren der faldt af kan de jo ikke gøre noget ved.
    (brugsanvisninger og manualer har aldrigliige været mig)
    en taknemmelig Lavendel

  2. #22
    Mosterkoster Gæst
    Jamen det var da godt, så ser det ikke helt så skidt ud. Håber at du så får glæde af dem, og ja wiren må du bytte, men der er jo garanti på skidtet, så det skulle være ok.

  3. #23
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Mosterkoster Se meddelelser
    Lavendel.
    Har du husket at bruge den lille metaldims, så du kan stramme pindene.
    På et tidspunkt gad jeg ikke gøre det, med det resultat, at pinden skruede sig løs. Et stort irritationsmoment. Nu husker jeg at bruge metaldimsen, så jeg kan stramme for pinden.
    MTW, der er nogle af hullerne på mit sæt, der er en ½ mm. for små til, at den der dims kan komme i. - Det er ikke det værste, men lidt irriterende er det dog.
    Løsningen er selvfølgelig et stykke ståltråd el. lign. så det går nok.
    Men har I andre også oplevet det?

    Og Strikketøsen... wiren på Addi snor sig let på den forkerte måde, det gør KnitPicks ikke.

    Nette

  4. #24
    Mosterkoster Gæst
    Nu har jeg ikke prøvet de helt store pinde endnu, men det kommer når jeg skal strikke sjal. Indtil videre har jeg ikke oplevet det, men hvis hullerne er for små, så ville jeg bytte dem Nette. Du har trods alt både købt og betalt for at det er i orden.

  5. #25
    klasus Gæst
    Jeg er rigtig god til at smide små dimser væk så der gik ikke lang tid, fra jeg startede med at anvende mine knit picks til de små nøgler var pist væk....

    Derfor har jeg nu stukket en knappenål ned i den lille syæske, jeg har til de nåle, jeg bruger til stikkeri-enderne, og den ligger i mappen sammen med pindene, så nu kan jeg finden den - og skulle den blive væk, så har jeg nok en knappenål mere, som fungerer lige så godt som den anden og som de små nøgler der var med.

  6. #26
    strikketøsen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af klasus Se meddelelser
    Jeg er rigtig god til at smide små dimser væk så der gik ikke lang tid, fra jeg startede med at anvende mine knit picks til de små nøgler var pist væk....

    Derfor har jeg nu stukket en knappenål ned i den lille syæske, jeg har til de nåle, jeg bruger til stikkeri-enderne, og den ligger i mappen sammen med pindene, så nu kan jeg finden den - og skulle den blive væk, så har jeg nok en knappenål mere, som fungerer lige så godt som den anden og som de små nøgler der var med.

    Klasus!

    Det var jo de små "nøgler", som skulle have været lagt i din lille syæske .....


    Til Lavendelgården,

    Det var godt, at videoen - og sikkert også MosterKosters svar - kunne hjælpe dig. Og ... æh .... sådan af og til har jeg af egen erfaring fundet ud af (altså mht andre ting her i livet), kan det godt betale sig at læse manualer. Det plejer ellers at være mænd, som ikke gider manualer !



    PS: Og uha - jeg forsøgte, da jeg lidt før jul besøgte min far og vi var på besøg hos hans veninde, som strikker meget (især strømper) - at overbevise hende om, at der fandtes mange andre pinde, som ville være bedre, end de gamle stive og iskolde metalpinde (vinde og skæve ....), som hun havde liggende.

    Men damen (omkr. 74 år) vidste bedre end jeg og og jeg skulle ikke komme og fortælle hende, at nogen som helst strikkepinde, var bedre, end hendes vidunderlige pinde .....

    Pyyyha hvor jeg dog håber, at jeg - når jeg engang når så langt aldersmæssigt - ikke er så "lukket" og bliver så umulig at tale med, som hende!

  7. #27
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Mosterkoster Se meddelelser
    Nu har jeg ikke prøvet de helt store pinde endnu, men det kommer når jeg skal strikke sjal. Indtil videre har jeg ikke oplevet det, men hvis hullerne er for små, så ville jeg bytte dem Nette. Du har trods alt både købt og betalt for at det er i orden.
    Jeg ved det, men det er problemet med nethandel. - Man kan ikke lige gå ind i en butik og få tingene byttet.
    Desuden koster det porto, og det gider jeg ikke slås om, når jeg bare kan bruge et stykke ståltråd eller en nål. :-)

    Nette

  8. #28
    strikketøsen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af strikketøsen Se meddelelser
    ....
    Måske har du ikke fået strammet pindene nok, denne video forklarer dét, som jeg også havde spekuleret på: hvordan bruger man den dér nøgle ....

    http://www.youtube.com/watch?v=YGYobdojxqw

    .... forklaringen på "nøglen" ligger ca. 50 sekunder inde i videoen!
    ....
    Og her er lige linket om brugen af "nøglen" fra KnitPicks sættet ....

  9. #29
    strikketøsen Gæst
    Efter en længere overvejelse og med alle svarene her i tråden - tak!, har jeg bestemt mig for, at jeg til februar bestiller KnitPicks Harmony-sættet hos www.wollbox.de - der ryger nok et sæt Harmony strømpepinde (nr. 3 i 15 cm) samt lidt garn med i købet ....

  10. #30
    Rysse Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af strikketøsen Se meddelelser
    Efter en længere overvejelse og med alle svarene her i tråden - tak!, har jeg bestemt mig for, at jeg til februar bestiller KnitPicks Harmony-sættet hos www.wollbox.de - der ryger nok et sæt Harmony strømpepinde (nr. 3 i 15 cm) samt lidt garn med i købet ....

    Jeg skal selvfølgelig ikke bestemme, hvor du skal handle henne. Men de er billigere her. http://www.dibadu.de/Kreativ/Strickn...:11_24_68.html Det var herfra Unger var så flink at lave en samlet bestilling fra. Der var på et tidspunkt tale om, at der var en, der ville lave noget ligende i det ny år. Jeg kan dog ikke lige huske hvem.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •