Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 6 FørsteFørste 123456 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 58

Emner: Valg af KnitPicks? Beslutningen er taget ...

  1. #11
    Mosterkoster Gæst
    Jeg har ikke prøvet at strikke med Addi og ej heller KnitPicks i metal. Jeg har dem i træ. De lækre farvede og har også investeret i hæklenål og strømpepinde og kort kabel til 40 cm. pinde og selvfølgelig de korte pinde til. Jeg kommer ikke til at strikke med andet (tror jeg ikke) Jeg er vild med dem og nyder at strikke med dem hver dag. Min garnpusher har lige fået dem til salg og hun er også gået over til KnitPicks.

    Jeg ved ikke om det hjælper på din beslutning, sikkert ikke

    Men en klar anbefaling herfra.

  2. #12
    strikketøsen Gæst
    Tak for alle jeres svar herinde.

    Til Nette:
    Uha - hvem der havde mange penge og bare kunne købe et sæt af hver !

    Og til Klasus:
    Ja selvfølgelig - det kunne jeg have sagt mig selv!
    Men så véd jeg da heldigvis, at jeg ikke har problemer med nikkel ...

    Til MosterKoster:

    Jo - det kan skam sagtens hjælpe på min beslutning. For det første har jeg jo en serie Addi pinde (de mest gængse dvs. til babystrik 2½ og 3 i 60 cm = addi lace og de øvrige ligger fra 3½ - pinde 6 i 80 cm). Så man kan jo sige, at jeg er dækket ind på metalsiden. Måske skulle jeg blot supplere med et par stykker i lace i 120 cm ....

    Fordi der er flere, som har været begejstret for KnitPicks Harmony både fordi de spidse og fordi de er smukke og nu her jeg set, at wirerne også er utroligt fleksible - det går jeg ud fra, gælder uanset om det er træ (jeg mener, at de også er lakerede ..) eller metal :

    http://www.slagtenhelligko.dk/2008/0...picks-de-duer/

    ... så overvejer jeg faktisk nu, om jeg skal købe Knit Picks Harmony-sættet!

    Eller evt. dele af det både i træ og metal, alt efter, hvad jeg bruger mest.

    Som der skrives i linket - yderst fornuftigt ... så kan man IKKE HAVE FOR MANGE RUNDPINDE !


    PS: Hvis der er nogen herinde, som kan sammenligne f.eks. bambus eller rosentræsrundpinde med Knit Picks Harmony pindene, hører jeg meget gerne "anmeldelsen" .....!!!
    Sidst redigeret af strikketøsen : 05-01-2009 kl. 23:32 Årsag: Tilføjelse af PS

  3. #13
    JanJac Gæst
    Jeg vurderer at maskerne glider nogenlunde ens på Harmony og gammeldags metalpinde. Harmony pinndene er bare mere spidse og behagelige at holde på.

    Janne

  4. #14
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af strikketøsen Se meddelelser
    PS: Hvis der er nogen herinde, som kan sammenligne f.eks. bambus eller rosentræsrundpinde med Knit Picks Harmony pindene, hører jeg meget gerne "anmeldelsen" .....!!!
    Jeg har aldrig strikket med rosentræspinde, men Harmony er i hvert fald IMO meget bedre end bambuspinde, som jeg har strikket en del med de senere år.

    Nette

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    04 Jan 2009
    Geografisk sted
    5900 Rudkøbing
    Indlæg
    20

    Okay

    Jeg er den lykkelige ejer af et sæt KnitPicks metal udgave) - den bedste investering jeg har lavet i mange år. Jeg har haft mine i snart 3 år - og vil ikke undvære dem igen.

    Jeg har i flere år ikke strikket, da jeg fik ondt i arme/skuldre og håndled af alm. rundpinde og træpinde, fordi strikketøjet ikke "glider" nemt, og derved nok brugte for mange uhensigtsmæssige kræfter..... men efter indkøbet, har jeg strikket som om jeg blev betalt for det - uden smerter. strikketøjet glider nemt og ubesværet, fordi der ingen "knæk" er mellem wire og pind - plus det lille gode, at de er mere spidse og derved nemmere at få ind i maskerne der skal strikkes.

    Samtidigt finder jeg det utroligt originalt at man kan sætte "stop" i begge ender på en wire, hvis man lige skal bruge den samme pinde størrelse til at andet arbejde.... det gør jo, at man ikke skal eje en bunke pinde i samme størrelse.

    Kun gode anbefalinger herfra - og dem der ikke "tør" købe dem, snyder sig selv for et godt og behageligt produkt.

    ha´en god dag.

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg har nogle almindelige trærundpinde. Men jeg synes, at de gør modstand, så maskerne ikke glider så godt. Hos mig glider maskerne bedst på metalpinde.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #17
    Lavendel Gæst
    Jeg har "begyndersættet i Harmony - meget glad for det. har også en Addi rundpind, men foretrækker Knitpicks. Dog - og det er nok kun mit sæt - de skruer sig løs, når jeg strikker, (måske går det for stærkt ;-) ) og ak og ve mens jeg havde en hel vest på gik den ene wire simpelthen af - faldt fra gevindet!!! der lå de så de 150 masker - øv. Men jeg må bare tage mig sammen og få dem sendt over til forhandleren og få en ny, det må være en mandagsvare.
    Lavendel, strikoman

  8. #18
    strikketøsen Gæst
    Tusind Tak til alle Jer, der har skrevet herinde og til Jer, som har svaret siden mit seneste indlæg, så betyder det altså samlet set meget i ens overvejelser, hvad man vil vælge at gøre.

    Jeg har kun kunnet sammenligne mine nye Addi Turbo-rundpinde med mine gamle bambusrundpinde ....

    På bambuspindene skulle jeg nærmest "hive" maskerne med rundt - og det bliver man altså enormt træt af i længden. Rosentræspindene - og dem har jeg kun 2 rundpinde og 1 sæt lange strømpepinde af .... de blev foretrukket hele tiden, men de dækker ikke særlig mange størrelser. Og de koster som bekendt en mindre "bondegård". Og så kan man jo ligeså godt investere i KnitPicks Harmony-sættet.

    Sådan som jeg har forstået det, er der i linket, jeg nævnte blevet sammenlignet mellem Addi Turbo og KnitPicks, men jeg mener, at det måske er mere fair at sammenligne Addi Lace med KnitPicks - i hvert fald mht. spidserne på pindene. For med Addi Lace glider maskerne langsommere end på KnitPicks.

    Til gengæld passer Addi Lace jo suverænt til sjalsstrikning, hvor det gælder om at holde styr på maskerne ....

    Men så kommer KnitPicks' fleksibilitet ind og ændrer hele tiden billedet.

  9. #19
    strikketøsen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Lavendel Se meddelelser
    Jeg har "begyndersættet i Harmony - meget glad for det. har også en Addi rundpind, men foretrækker Knitpicks. Dog - og det er nok kun mit sæt - de skruer sig løs, når jeg strikker, (måske går det for stærkt ;-) ) og ak og ve mens jeg havde en hel vest på gik den ene wire simpelthen af - faldt fra gevindet!!! der lå de så de 150 masker - øv. Men jeg må bare tage mig sammen og få dem sendt over til forhandleren og få en ny, det må være en mandagsvare.
    Lavendel, strikoman
    Lavendel,

    Jeg havde lige sendt mit svar, da jeg så dit indlæg ...

    Måske har du ikke fået strammet pindene nok, denne video forklarer dét, som jeg også havde spekuleret på: hvordan bruger man den dér nøgle ....

    http://www.youtube.com/watch?v=YGYobdojxqw

    .... forklaringen på "nøglen" ligger ca. 50 sekunder inde i videoen!

    Men jeg kan høre, at du alligevel foretrækker Harmony sættet frem for Addi pindene!

  10. #20
    Mosterkoster Gæst
    Lavendel.
    Har du husket at bruge den lille metaldims, så du kan stramme pindene.
    På et tidspunkt gad jeg ikke gøre det, med det resultat, at pinden skruede sig løs. Et stort irritationsmoment. Nu husker jeg at bruge metaldimsen, så jeg kan stramme for pinden.

    Ja wiren er meget fleksibel og jeg har ikke oplevet at der er hakker i træet, som der ellers godt kan være på træpinde. Jeg har kun oplevet at der var en der knækkede, men hvad kan man forvente når man placerer 130 kg oven på pinden.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •