Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 6 12345 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 58

Emner: Valg af KnitPicks? Beslutningen er taget ...

  1. #1
    strikketøsen Gæst

    Smiler Valg af KnitPicks? Beslutningen er taget ...

    Jeg er godt klar over, at jeg er lidt tidligt ude mht. min egen fødselsdagsgave til mig selv (det er ikke før ultimo februar)!

    Men jeg overvejer meget seriøst at give mig selv et KnitPicks sæt i fødselsdagsgave.

    Nu har jeg i lang tid strikket på henholdsvis bambus- og rosentræspinde og det har været helt OK, men på et tidspunkt blev jeg lidt træt af, at træpindene er mere "stumpe" foran og ikke så let går ind i maskerne. Så jeg skiftede til en serie af Addis rundpinde. Dem har jeg stor glæde af.

    Da Johnna var her for at hente det garn, hun havde købt af mig, så jeg hendes KnitPicks (KnitPro) Harmony - altså træudgaven og de virkede altså meget glatte ....

    Så nævnte Klasus at KnitPicks - metaludgave er forniklet.
    Jeg mener ikke, at jeg har nikkelallergi, men jeg kan f.eks. lige pludselig ikke tåle aloe vera creme. Det har jeg kunnet før. Det skal tilføjes, at pga. mange års brug af astmamedicin er min hud blevet meget tynd.

    Så inden jeg kommer til at investere flere hundrede kroner forkert, så nu vil jeg bare spørge Jer herinde, hvad jeres erfaringer er med de 2 sæt KnitPicks?

    Er der f.eks. nogen af Jer, som har prøvet at strikke med begge dele og har en "favorit" ....?


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    02 Jan 2009
    Geografisk sted
    Fredensborg
    Indlæg
    8

    KnitPicks - Hvad skal jeg mon vælge.

    Hej Strikketøsen.

    Jeg er ny herinde, men nu vil jeg se om jeg kan finde ud af at komme med et svar til dig. Jeg har ikke begge sæt, men kun det fine stribede. Men jeg synes det lyder mærkeligt hvis der er nikkel i strikkepindene, da nikkel jo er forbudt i smykker og sågar papirclips (i Danmark). (Har selv nikkelallergi) Men jeg har som sagt det stribede i birketræ og det er bare super lækkert. Jeg har udvidet mit eget sæt med et kort kable og et par af de korte pinde juleaften. Super dejligt Kan bestemt godt anbefale det til andre.

    Hilsen

    Fnuggi

  3. #3
    Ladysmor Gæst
    Jeg har både hørt og set at dem i træ godt kan revne i træet, så derfor vil jeg købe dem i metal, for jeg vil nemlig også have et sæt

  4. #4
    klasus Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Fnuggi Se meddelelser
    Hej Strikketøsen.

    Jeg er ny herinde, men nu vil jeg se om jeg kan finde ud af at komme med et svar til dig. Jeg har ikke begge sæt, men kun det fine stribede. Men jeg synes det lyder mærkeligt hvis der er nikkel i strikkepindene, da nikkel jo er forbudt i smykker og sågar papirclips (i Danmark). (Har selv nikkelallergi) Men jeg har som sagt det stribede i birketræ og det er bare super lækkert. Jeg har udvidet mit eget sæt med et kort kable og et par af de korte pinde juleaften. Super dejligt Kan bestemt godt anbefale det til andre.

    Hilsen

    Fnuggi
    Fnuggi. Jeg kan kun give dig ret i at harmonie-sættet er superlækkert - og har nogle rigtig gode spidser, hvad jeg godt kan lide, men hvad jeg til gengæld har hørt at andre synes mindre om.

    Mht. til metalpindene, så er det messing betrukket med nikkel - og ja, nikkel er delvist forbudt, men da forbuddet går på hvor meget nikkel, der bliver afgivet pr. kvadrat cm pr UGE - er der rent faktisk mange ting der indeholder nikkel - taler af bitter erfaring, som mor til en datter med nikkelallergi

  5. #5
    JanJac Gæst
    Jeg forærede mig selv et sæt af træudgaven i juledagene, men efter at have strikket med dem en aften fik jeg ondt i armene. Næste aften flyttede jeg strikketøjet over på Addi-rundpinde igen, og smerterne har fortaget sig. Maskerne glider ikke så let på "Harmony" som på Addi.

    Jeg vil ønske mig det nye Addi-sæt til min fødselsdag.

    Janne

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.837
    Jeg har lige strikket min mors sjal på knit pick nr. 5 (metal) med 120 cm wire. Jeg har ikke haft problemer med at bruge dem (lider heller ikke af allergi), men de virker mere spidse end andre pinde (både rundpinde af metal og af træ og jumperpinde). Jeg har flere gange været ved at stikke mig på dem. Men det er gode at strikke med.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #7
    strikketøsen Gæst
    Jeg synes at dem i træ ser flotte ud og det lyder så også til at spidserne på dem er meget bedre, end jeg er vant til fra bambus/rosentræspindene.

    Så er der lige dét med, at de kan revne eller knække - og gør det, men det må man vist acceptere, hvis man skal bruge naturmaterialer ...

    Jeg kan forstå på dig Janjac, at du simpelthen fik belastet dine arme på en anden måde, med Harmony-pindene - og det er jo synd, når du lige har anskaffet dig sættet.

    Som jeg skrev har jeg anskaffet mig en mindre serie Addi rundpinde - og
    jeg er meget glad for dem, men savner bare fleksibiliteten ved at kunne skifte til en længere pind ind imellem.

    Nu sidder jeg faktisk og tænker på, om jeg blot skal supplere lidt op på mine Addi pinde i stedet ... eller købe Addi Click sættet - det ville i hvert fald være billigere.

  8. #8
    strikketøsen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af klasus Se meddelelser
    ...
    Mht. til metalpindene, så er det messing betrukket med nikkel - og ja, nikkel er delvist forbudt, men da forbuddet går på hvor meget nikkel, der bliver afgivet pr. kvadrat cm pr UGE - er der rent faktisk mange ting der indeholder nikkel - taler af bitter erfaring, som mor til en datter med nikkelallergi
    Kom lige til at tænke på, om det er anderledes for Tysklands vedkommende, da det er dér Addi jo stammer fra ...

    Undskyld til alle der IKKE burde se dette link:
    http://www.muellerman.net/shop/addi-...licksystem.htm

    Med Addi Click får man godt nok 2 ekstra sæt pinde i forhold til KnitPicks, men de wire-sæt, der følger med er "kun" på 60, 80 og 100 cm. Ikke 120 ej heller 150 cm.

  9. #9
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af JanJac Se meddelelser
    Maskerne glider ikke så let på "Harmony" som på Addi.
    Det er også min oplevelse, og jeg er glad for mine Addipinde.
    Jeg vil nu alligevel ikke bytte mine Knitpick træpinde for dem i jern. Det er en oplevelse i sig selv, at strikke med det materiale. Noget helt andet end metal.
    Men nu har jeg heller ikke problemer med arme/skuldre.

    Nette

  10. #10
    klasus Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af strikketøsen Se meddelelser
    Kom lige til at tænke på, om det er anderledes for Tysklands vedkommende, da det er dér Addi jo stammer fra ...

    Undskyld til alle der IKKE burde se dette link:
    http://www.muellerman.net/shop/addi-...licksystem.htm

    Med Addi Click får man godt nok 2 ekstra sæt pinde i forhold til KnitPicks, men de wire-sæt, der følger med er "kun" på 60, 80 og 100 cm. Ikke 120 ej heller 150 cm.
    Ked af at sige det, Strikketøsen, men der gælder faktisk samme regler i Tyskland - og hvis du kigger her http://www.skacelknitting.com/s.nl/sc.2/category.5/.f fremgår det, at også Addi's pinde er messing betrukket med nikkel.

    Jeg ville ikke selv have noget problem med at bruge disse pinde, men som nævnt tidligere, ved jeg, at for nogen skal der stort set ingenting til, før den står på eksem og kløe.

Side 1 af 6 12345 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •