Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 9 af 41 FørsteFørste ... 5678910111213192939 ... SidsteSidste
Viser resultater 81 til 90 af 401

Emner: Victorian Lace Sjals-KAL! - Parat, Start, Strik ........

  1. #81
    Isanna Gæst
    Nu har jeg selvfølgelig trævlet det op, men som jeg husker, så midtersektionen - den med ventemaskerne - anderledes ud efter at have strikket de første 32 pinde. Der var ligesom mere glatstrik, som om der manglede noget af hulmønsteret.

    Og når jeg kigger på diagrammet, så er der ved p. 32 kun 1 ventemaske, mens der ved p. 17 er 3 på vej til 5 ventemasker. Det er nok bl.a. derfor, jeg ikke var tilfreds med arbejdet. Det, og så at jeg ikke umiddelbart kan se på strikketøjet, hvor jeg er henne i mønsteret - den manglende logik.

    Måske ville det hjælpe med det diagram, du snakkede om, Klasus?


  2. #82
    Tilmeldingsdato
    05 Jul 2007
    Geografisk sted
    Århus
    Indlæg
    170
    Isanna det var også der jeg havde problemet, mit passede med pind 15 i stedet for 17, så der startede jeg. Men jeg synes det er svært at se om mønstret er rigtigt, men mit det passer nu, så jeg er blevet enig med mig selv om at det er rigtigt, og det passede lige med et nøgle garn.
    Agro

  3. #83
    Isanna Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af agro Se meddelelser
    Isanna det var også der jeg havde problemet, mit passede med pind 15 i stedet for 17, så der startede jeg. Men jeg synes det er svært at se om mønstret er rigtigt, men mit det passer nu, så jeg er blevet enig med mig selv om at det er rigtigt, og det passede lige med et nøgle garn.
    Måske skulle jeg gøre som du, Agro, og vende tilbage til p. 15 istedet - det må komme an på en prøve.

  4. #84
    klasus Gæst
    Hvis jeg bare viste, hvad det er der ikke stemmer hos jer - er det mønstret eller ventemaskerne eller??

    Jeg har lavet et diagram, efter "originalopskriften" og sender også gerne dette, hvis I vil have det. Her skal i selv beregne ventemaskerne som under horseshoe og mini vine

    english1.jpg
    klik på billedet

  5. #85
    Tilmeldingsdato
    05 Jul 2007
    Geografisk sted
    Århus
    Indlæg
    170
    det er ventemaskerne der ikke stemmer i mit.

    Vedr. den fine skrevne beskrivelse af Horsesshoe lace mønstret, 5 rk., er der indsneget sig en lille fejl, mønstret starter med l r 9 vrang det skal være 9 vrang 1 ret, i hvert tilfælde for at få det til at passe med mit.
    Agro

  6. #86
    klasus Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af agro Se meddelelser
    det er ventemaskerne der ikke stemmer i mit.

    Vedr. den fine skrevne beskrivelse af Horsesshoe lace mønstret, 5 rk., er der indsneget sig en lille fejl, mønstret starter med l r 9 vrang det skal være 9 vrang 1 ret, i hvert tilfælde for at få det til at passe med mit.
    Ups, ja du har ret Agro, og der er samme fejl i rk. 7, men diagrammet passer.

  7. #87
    strikketøsen Gæst
    Uha - jeg kan høre, at jeg ikke er den eneste, der er startet forfra flere gange.

    Og nu indrømmer jeg (meget modvilligt), at jeg er startet forfra mere end 5 gange! I begyndelsen ville jeg også lave mønsteret netop som Klasus diagram - og fordi billedet af hendes hvide sjal, så så elegant ud.
    Men da jeg havde prøvet flere gange, måtte jeg "opgive" og strikkede med ventemasker både i siderne og i midten (som oversættelsen af den amerikanske opskrift vil have).

    Så kunne jeg blot følge mønsteret angivet under hver pind (1. - 8.) - og det er stadig English Mesh Lace, jeg taler om. Og det passede helt fint (bortset fra mit ekstra omslag....), men det stod jo heller ikke i opskriften. Det beviser KUN, at det er meget svært at forsøge at se Krimi samtidig med at man strikke Lace-sjaler!

    For bedre at kunne hjælpe har jeg strikket de første par mønstre og taget billeder efterhånden. Jeg håber, at det er med til at illustrere, hvordan mønstrene tager sig ud - og HUSK, at English Mesh Lace er strikket efter den oprindelige oversættelse (ikke diagrammet) Og HUSK at rette fejlen under 6. pind, hvis I vil strikke efter oversættelsen:

    Her kommer billededserien:


    victorian lace sjal 001.jpg og victorian lace sjal 004.jpg og sjal 001.jpg


    Og selvom det sidste billede er taget i dag, er det misvisende - jeg har ikke strikket een eneste maske i dag ....

    Jeg håber billedserien hjælper bare lidt!


    Sidstnævnte billede er det samme som det 2. billede, men er taget væk fra serien - det viser min nye "hund", som desværre er den eneste form for hund, jeg har kræfter til at have.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  8. #88
    strikketøsen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af klasus Se meddelelser
    Ups, ja du har ret Agro, og der er samme fejl i rk. 7, men diagrammet passer.

    Æhh ... Det forstår jeg ikke, på mit 3. billede, er jeg næsten færdig med hesteskomønsteret, og det passer da med 1 ret, 9 vrang, som jeg ser det ?

  9. #89
    Tilmeldingsdato
    05 Jul 2007
    Geografisk sted
    Århus
    Indlæg
    170
    Citat Oprindeligt indsendt af strikketøsen Se meddelelser
    Æhh ... Det forstår jeg ikke, på mit 3. billede, er jeg næsten færdig med hesteskomønsteret, og det passer da med 1 ret, 9 vrang, som jeg ser det ?

    Ja enten er det bare noget du føler, fordi du læser indenad, for hvis man slutter med en retmaske på retsiden, skal den jo ikke være ret på vrangsiden, for så giver det jo ikke den rille, som er aftegnet blå på mønstret
    Sidst redigeret af agro : 09-01-2009 kl. 21:11 Årsag: stavefejl
    Agro

  10. #90
    strikkesinen Gæst
    Uha, jeg bliver helt nervøs, når i garvede strikkepiger allerede har problemer, jeg får først tid til at starte på søndag, men glæder mig nu alligevel

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •