Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 8 af 41 FørsteFørste ... 456789101112182838 ... SidsteSidste
Viser resultater 71 til 80 af 401

Emner: Victorian Lace Sjals-KAL! - Parat, Start, Strik ........

  1. #71
    Tilmeldingsdato
    05 Jul 2007
    Geografisk sted
    Århus
    Indlæg
    170
    Hmmm, nu er jeg forvirret igen, jeg troede ellers lige jeg havde forstået det.
    Jeg er startet med de 3 sider der går til pind ca 32, og hvor man så skal fortsætte fra p 17 ( jeg er gået hjemmefra og har det ikke foran mig, derfor ca. tal) og der har man da ventemasker hele tiden.
    Jeg stoppede da jeg skulle til at starte med p 17, for der passede mit ikke, men det passede med p 15, så et eller andet forkert har jeg jo gjort.
    Men er det så ikke rigtigt jeg skal fortsætte med det næste mønster, der er beskrevet linie for linie, når jeg har fået det andet til at passe og skal skifte garnnøgle, eller skal jeg da der forholde mig til noget andet ?
    Agro

  2. #72
    klasus Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af agro Se meddelelser
    Hmmm, nu er jeg forvirret igen, jeg troede ellers lige jeg havde forstået det.
    Jeg er startet med de 3 sider der går til pind ca 32, og hvor man så skal fortsætte fra p 17 ( jeg er gået hjemmefra og har det ikke foran mig, derfor ca. tal) og der har man da ventemasker hele tiden.
    Jeg stoppede da jeg skulle til at starte med p 17, for der passede mit ikke, men det passede med p 15, så et eller andet forkert har jeg jo gjort.
    Men er det så ikke rigtigt jeg skal fortsætte med det næste mønster, der er beskrevet linie for linie, når jeg har fået det andet til at passe og skal skifte garnnøgle, eller skal jeg da der forholde mig til noget andet ?
    Du skal strikke, som du har gjort (mit stemte ved p. 17!) og blive ved på sammen pind med samme nøgle i dette mønster (dvs. starte fra p. 17 igen, når du har strikke p. 32, og "blot" gentage mønstret/ventemasker) indtil du har opbrugt første nøgle - hos mig passede det med en gang fra opslag til p. 32 + en gang fra p. 17 til 32 - Derefter skrifter du pind, og nøgle og starter på Horseshoe lace.

    Men Agro, da jeg ved, at du strikke stramt, skal du lige overveje, om du skal blive på sammen pindestørrelse eller gå et halvt nr. op ved horseshoe, for den er pænest når den er "tæt", hvor imod det ikke gør så meget ved de to andre mønstre.

    Håber, at denne forklaring var til at forstå!

  3. #73
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    viby sj
    Indlæg
    286
    Jeg har samme problem.kan heller få det til at passe efter pind 32.er spændt på om andre har samme problem.
    hilsen Tina

    hvad skal jeg nu finde på

  4. #74
    klasus Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af luffedreng Se meddelelser
    Jeg har samme problem.kan heller få det til at passe efter pind 32.er spændt på om andre har samme problem.
    Hvad er det der ikke passer??

    Jeg spørger, for jeg har strikket de 32 pinde + 16 mere og har umiddelbart ikke haft problemer men det er ikke ensbetydende med, at der ikke er fejl, for jeg har så meget af den opskrift i hovedet, så det kan være at jeg ikke kan læse indenad

  5. #75
    strikketøsen Gæst
    ,

    Jeg sidder lige her indhyllet i et tæppe. Min hjerne fungerer ikke så godt i dag.

    Tusind tak Klasus - jeg håber selv på bedring!

    Til både Klasus og jer, som måtte have problemer med English Mesh Lace, kan jeg fortælle, at jeg på et tidspunkt måtte tage 1½ pind tilbage - blot fordi jeg af en eller mystisk grund, havde lavet et "ekstra" omslag et sted , hvor det ikke skulle være. Det gør jo, at man har en maske for meget på næste pind - og så passer mønsteret ikke.

    Det kan hjælpe, hvis man gennemgår pinden "maske for maske", indtil man finder fejlen .... (forhåbentlig).

    Nu tror jeg lige, at jeg lægger mig lidt på sofaen.

    Mit håb er, at Klasus kan besvare evt. spørgsmål!
    Forhåbentlig har jeg det snart bedre - om ikke andet i morgen.

  6. #76
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    God bedring i Sorø! Drik et krus god, varm te (du skal nærmest brænde dig indvendig)! Så kan det være, at det hjælper.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #77
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Ho v/Blåvand
    Indlæg
    55
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    God bedring i Sorø! Drik et krus god, varm te (du skal nærmest brænde dig indvendig)! Så kan det være, at det hjælper.

    Glem ikke rommen!!! og i rigelige mængder

    Vi har lige laver 30 L leverpostej af hjort og gris, så det bliver ikke til meget strik her i dag.

    Så jeg håber jeg får kigget på det i morgen.
    Hilsen Jane fra Hostrik

  8. #78
    strikketøsen Gæst
    igen,

    Så har jeg fået sovet lidt - og nu vil jeg prøve at (lidt) og så drikke noget meget varmt te ....

    Hostrik! Jeg tror faktisk ikke, jeg har noget rom i huset, men det går nok alligevel.

  9. #79
    Isanna Gæst
    Jeg har lige trævlet hele det første nøgle op igen! ØV.

    Det mønster giver altså ikke lige sige selv. Jeg synes ikke der er nogen logik i det - og jeg er altså vant til at strikke vanskelige mønstre og diagrammer.

    Nu får det ligge til på søndag - har nemlig en aftale med mig selv om kun at strikke på sjalet hver 2. dag, så der også bliver lavet andet.

    Næste gang tror jeg, at jeg vil strikke efter den skrevne opskrift - det kan være, den er mere logisk, hmm!

  10. #80
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    viby sj
    Indlæg
    286
    Du er ikke den eneste,jeg er startet for 3. Gang !!!
    Kan ikke få det til at passe efter pind 32.
    Så håber jeg 3. Gang er lykkens gang .....
    Synes også det er svært at se noget logik i det mønster ...
    hilsen Tina

    hvad skal jeg nu finde på

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •