Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 6 af 41 FørsteFørste ... 2345678910162636 ... SidsteSidste
Viser resultater 51 til 60 af 401

Emner: Victorian Lace Sjals-KAL! - Parat, Start, Strik ........

  1. #51
    klasus Gæst
    Jeg så lige at Kolfifi efterlyste opskrift, lige som jeg skulle til at lukke ned og i - vækkeren er jo begyndt at ringe kl 4:30 her i huset - hvilket absolut ikke huer et B-menneske som mig

    Meeen jeg har da lige nået og sende Kolfifi en pb

  2. #52
    strikketøsen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af klasus Se meddelelser
    Jeg så lige at Kolfifi efterlyste opskrift, lige som jeg skulle til at lukke ned og i - vækkeren er jo begyndt at ringe kl 4:30 her i huset - hvilket absolut ikke huer et B-menneske som mig

    Meeen jeg har da lige nået og sende Kolfifi en pb

    Uha - det med et vækkeur og så kl. 4.30!!!
    Hvor har jeg ondt af dig, Klasus .... du har min fulde sympati ...

    Jeg ville faktisk have skrevet, at du måske var gået til ro for natten.

    !

  3. #53
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Ho v/Blåvand
    Indlæg
    55
    Det ville være , hvis Hostrik ville overveje at føre dette arangarn i sin skønne butik![/quote]


    Efter stor "gruppepres" har jeg nu lagt garnet ind.
    Så må I jo vise, jeg har valgt rigtigt!!!

    Håber ikke det er over stregen.
    Hilsen Jane fra Hostrik

  4. #54
    broderisten Gæst
    mange tak for et klart svar

  5. #55
    strikketøsen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af hostrik Se meddelelser
    Det ville være , hvis Hostrik ville overveje at føre dette arangarn i sin skønne butik!

    Efter stor "gruppepres" har jeg nu lagt garnet ind.
    Så må I jo vise, jeg har valgt rigtigt!!!

    Håber ikke det er over stregen.[/quote]


    Det er da bare t - jeg kunne nemlig godt finde på, at bestille mere. Det ser nemlig ud til, at min søster også godt kunne tænke sig et sjal .....

  6. #56
    strikkesinen Gæst
    Jubiii har været her idag med garn fra Hostrik, som skal bruges til vores Kal Sjal

    Rigtig lækkert garn.

    Har dog et lille problem, da jeg altid strikker med Addi pinde, og de kan ikke fås i str. 7½

    Jeg tænkte på om jeg så ikke bare kan strikke to nøgler med pind 7, og så pind 8 til at lukke af i ???

  7. #57
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    viby sj
    Indlæg
    286
    Citat Oprindeligt indsendt af strikkesinen Se meddelelser
    Jubiii har været her idag med garn fra Hostrik, som skal bruges til vores Kal Sjal

    Rigtig lækkert garn.

    Har dog et lille problem, da jeg altid strikker med Addi pinde, og de kan ikke fås i str. 7½

    Jeg tænkte på om jeg så ikke bare kan strikke to nøgler med pind 7, og så pind 8 til at lukke af i ???
    Jamen vi skal da heller ikke bruge 7,5...
    hilsen Tina

    hvad skal jeg nu finde på

  8. #58
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2008
    Geografisk sted
    Randers NØ
    Indlæg
    70
    Jeg må melde fra, krafterne er der ikke, og vil nok prøve på dette sjal i eget tempo Candle flame sjal

    held og lykke

    Rie

  9. #59
    strikketøsen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af strikkesinen Se meddelelser
    Jubiii har været her idag med garn fra Hostrik, som skal bruges til vores Kal Sjal

    Rigtig lækkert garn.

    Har dog et lille problem, da jeg altid strikker med Addi pinde, og de kan ikke fås i str. 7½

    Jeg tænkte på om jeg så ikke bare kan strikke to nøgler med pind 7, og så pind 8 til at lukke af i ???
    Ja - du skal nok blive glad for garnet - det er bare blødt og lækkert.

    Da jeg jo har lidt svage håndled og da mine håndled reagerer lige slemt, om jeg strikker med meget tynde pinde - f.eks. 2½ - eller ret tykke pinde - f.eks. 8 -, så regner jeg med, at man (jeg gør i hvert fald) bare kan starte med pinde 4 og slutte med pinde 7.

    Det er rigtig, som Luffedreng skriver, at vi ikke skal bruge pinde 7½.
    Hvis man følger opskriften bruges:
    pinde 7 til nøgle 6 og
    pinde 8 til nøgle 7 og
    pinde 8 til nøgle 8, som udelukkende bruges til aflukning.

    Til Ries: Det er bare helt i orden. Der skal jo helst være overskud til projektet. Jeg sletter dig fra medlemslisten i første indlæg i denne tråd.

    Men jeg vil bare lige understrege igen for en sikkerheds skyld, at dette ikke bliver nogen konkurrence om at blive først færdig.

  10. #60
    Isanna Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af strikketøsen Se meddelelser
    Ja - du skal nok blive glad for garnet - det er bare blødt og lækkert.

    Da jeg jo har lidt svage håndled og da mine håndled reagerer lige slemt, om jeg strikker med meget tynde pinde - f.eks. 2½ - eller ret tykke pinde - f.eks. 8 -, så regner jeg med, at man (jeg gør i hvert fald) bare kan starte med pinde 4 og slutte med pinde 7.

    Det er rigtig, som Luffedreng skriver, at vi ikke skal bruge pinde 7½.
    Hvis man følger opskriften bruges:
    pinde 7 til nøgle 6 og
    pinde 8 til nøgle 7 og
    pinde 8 til nøgle 8, som udelukkende bruges til aflukning.

    Til Ries: Det er bare helt i orden. Der skal jo helst være overskud til projektet. Jeg sletter dig fra medlemslisten i første indlæg i denne tråd.

    Men jeg vil bare lige understrege igen for en sikkerheds skyld, at dette ikke bliver nogen konkurrence om at blive først færdig.
    Jeg starter også med p 4. Jeg slutter dog med p 8, men det er fordi, jeg ikke ejer en rundpind 6½, at jeg gør på den måde.

    Og nej, det skal ikke være nogen konkurrence. Jeg har tænkt mig at strikke på sjalet hver 2. eller 3. dag. Jeg har nemlig givet gavekort i julegave på hjemmestrik, som også skal strikkes og afleveres - helst inden det bliver for meget sommer . Og så skal der også være tid til varmestuestrik.

    På den måde kører jeg forhåbentlig ikke sur i noget af det, jeg har gang i.


Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •