Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 5 af 41 FørsteFørste 123456789152535 ... SidsteSidste
Viser resultater 41 til 50 af 401

Emner: Victorian Lace Sjals-KAL! - Parat, Start, Strik ........

  1. #41
    strikketøsen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af klasus Se meddelelser
    Så er på vej igen, så i morgen skulle I gerne modtage en redigeret "original-oversættelse" samt hele vores fortolkning incl. beskrivelser, diagrammer mv.

    .....

    Citat Oprindeligt indsendt af strikketøsen Se meddelelser
    I skal stadig være opmærksomme på, at der i oversættelsen til vores Aran Weight Victorian Lace sjal er en fejl under English Mesh Lace mønsteret på side 1.

    Så hvis I vælger at følge oversættelsen (det er den på 2 sider, som ligner den amerikanske originalopskrift), så skal i lige rette dette:


    Fejlen ligger på 6. pind, hvor der står:
    6. p: 1 ret, *2 ret sammen, slå om, 1 ret, slå om 2 ret drejet sammen, 1 ret* gentag fra * til *.

    * * * * * * *

    Det bedes I rette til:
    6. p: 1 ret, *2 ret drejet sammen, slå om, 1 ret, slå om 2 ret sammen, 1 ret* gentag fra * til *.

    Der er ikke fejl i diagrammerne!
    Det var det hele!

  2. #42
    Ladysmor Gæst
    Jeg har lige et spørgsmål, måske jeg er dum , Klasus skriver der er et nyt revideret mønster på vej, for dernæst har strikketøsen et emne hvor der bliver citeret rettelserne, betyder det at vi stadig skal være opmærksomme på disse fejl, det er helt iorden hvis det er sådan, det er bare for at være helt sikker inden vi går igang

  3. #43
    broderisten Gæst

    må jeg spørge dumt ?

    hvad går det her ud på ? og hvad betyder KAL ?

    broderisten

  4. #44
    strikketøsen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Ladysmor Se meddelelser
    Jeg har lige et spørgsmål, måske jeg er dum , Klasus skriver der er et nyt revideret mønster på vej, for dernæst har strikketøsen et emne hvor der bliver citeret rettelserne, betyder det at vi stadig skal være opmærksomme på disse fejl, det er helt iorden hvis det er sådan, det er bare for at være helt sikker inden vi går igang


    Der findes INGEN dumme spørgsmål!

    Og i mit citat havde jeg rettet begyndelsen til ...."I skal stadig være opmærksomme på ..."

    Og ja - jeg har i hvert fald også modtaget den reviderede oversættelse sammen med Klasus egen fortolkning med diagrammer.

    Der er stadig den nævnte fejl under 6. pind i min opskrift, så det var derfor, jeg hev rettelsen frem igen!

  5. #45
    strikketøsen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af broderisten Se meddelelser
    hvad går det her ud på ? og hvad betyder KAL ?

    broderisten
    KAL er en forkortelse af "Knit-A-Long" og betyder, at man "strikker sammen" - det være sig en taske eller et sjal eller noget helt tredje.

  6. #46
    Ladysmor Gæst
    Tak for oplysningen Striktøsen

  7. #47
    klasus Gæst

    UNDSKYLD

    Det er mig der har sovet i timen, Strikketøsen har helt ret, mht. den p.6 i "original-oversættelsen"

    Det viser sig, at jeg har mere end én version af den oversættelse, og har selvfølgelig rettet de to forskellige fejl i hver sin
    Jeg håber, at I kan tilgive mig, og rette den linie.

    Jeg føler mig godt nok lidt (meget) , men jeg håber trods alt, at jeg ikke har gjort jer andre mere forvirrrede end godt er, for det var faktisk det omvendte der var meningen med mit arbejde.

  8. #48
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Ho v/Blåvand
    Indlæg
    55
    Herfra kan jeg ikke se det skulle være et problem, for så tror jeg alle kan beskylde alle for at kopiere!!

    Men gå den sikre vej, så er der ihvertfald ikke noget at komme efter.

    Så nu krydser vi fingre for Jeres arbejde.

    Citat Oprindeligt indsendt af klasus Se meddelelser
    Jeg har simpelthen sendt et link til originalen, sammen med den tilladelse jeg har fået og eksempel på "fortolkningen" til infokiosk.dk og bedt dem om at fortælle mig om jeg overtræder nogen lovgivning ved at offentligøre "mit" materiale, så må vi se hvad de siger.

    Mht. 7 ændringer - Hvis det er 7 i selve opskriften er det ikke noget problem, for de er overhovedet ikke ens på noget område
    Hilsen Jane fra Hostrik

  9. #49
    Tilmeldingsdato
    04 Feb 2007
    Geografisk sted
    Koldby,Thy
    Indlæg
    15
    Hej og godt nytår til jer allesammen.
    Jeg mangler stadigvæk at få en dansk opskrift, for ellers kan jeg ikke være med, men håber den snart kommer. Hilsen Kolfifi

  10. #50
    strikketøsen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af kolfifi Se meddelelser
    Hej og godt nytår til jer allesammen.
    Jeg mangler stadigvæk at få en dansk opskrift, for ellers kan jeg ikke være med, men håber den snart kommer. Hilsen Kolfifi

    Så må vi lige høre fra Klasus, for jeg kan se, at du er krydset af på opdateringsskemaet over dem, som havde sendt en mail til Klasus.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •