Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 4 af 41 FørsteFørste 12345678142434 ... SidsteSidste
Viser resultater 31 til 40 af 401

Emner: Victorian Lace Sjals-KAL! - Parat, Start, Strik ........

  1. #31
    klasus Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af agro Se meddelelser
    Jeg bliver mere og mere forvirret, måske jeg bare ikke forstår en skid

    Hvis man går efter det skrevne linie for linie fra række 1 til 32 og gentager fra række 17, er det så ikke rigtigt, og får man så ikke den hvide udgave af ventemaskerne ????

    Ja sorry jeg er lidt fatsvag, og i skal døwes med mig
    Det skal ikke føle at du er alene - jeg tro nok, at vi er flere, inkl. Strikketøsen og jeg, der er blevet over-over-forvirret af denne opskrift, og så gør det jo det ikke bedre, at vi begynder at fortolke, men det var nødvendigt for os, for at komme videre.

    Jo vores fortolkning - den med de 32 rækker er den hvide.

    Spørg du bare løs, hvis der er mere forvirring

  2. #32
    klasus Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af strikkesinen Se meddelelser
    Hej Hanne
    Så vidt jeg har forstået, så er tilladelsen til at oversætte opskriften til dansk, udelukkende givet til brug for de der er med i Kal'en, men jeg kan huske forkert.

    her er mailadressen til hostrik
    hvis du starter med at skrive ordet: info og derefter snabel-a og så hostrik.dk - så har du hendes mailadresse
    Du har helt ret strikkesinen, tilladelsen går udtrykkeligt på, at kun de der deltager i KAL må få oversættelsen, og kun på papir.

    Når det så er sagt, overvejer jeg faktisk, om ikke "fortolkningerne" er så forskellige fra den originaleopskrift, så de ikke længere kan kalde den deres, og det har jeg til hensigt at undersøge nærmere, og hvis jeg får ret, bliver fortolknings-opskriften sammenfattet, og lagt i download, for med det arbejde der her er brugt, skal der altså også være andre, der kan få glæde af det.

  3. #33
    strikkesinen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af klasus Se meddelelser
    Det skal ikke føle at du er alene - jeg tro nok, at vi er flere, inkl. Strikketøsen og jeg, der er blevet over-over-forvirret af denne opskrift, og så gør det jo det ikke bedre, at vi begynder at fortolke, men det var nødvendigt for os, for at komme videre.

    Jo vores fortolkning - den med de 32 rækker er den hvide.

    Spørg du bare løs, hvis der er mere forvirring

    Vil lige sige, at Jeres fortolkning syntes jeg helt klart er den pæneste

  4. #34
    Mosterkoster Gæst


    Jeg har den dybeste respekt for jeres arbejde, det er simpelthen så flot, og jeg håber da, at opskriften er så langt fra originalen, at den kan komme i download. Jeg har forsøgt at se på de to strikkede udgaver (er i forvejen ikke god til at se forskel ) og må, som strikkesinen, konstatere, at jeres udgave er den pæneste. (Glæder mig til at finde ud af hvad ventemasker er. Mon de venter eller venter sig )

    Jeg starter først KAL´en om søndagen, da jeg er på maskinstrikningskursus hele weekenden, men så skal jeg også nok komme efter det.

  5. #35
    strikketøsen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af klasus Se meddelelser
    ....
    Når det så er sagt, overvejer jeg faktisk, om ikke "fortolkningerne" er så forskellige fra den originaleopskrift, så de ikke længere kan kalde den deres, og det har jeg til hensigt at undersøge nærmere, og hvis jeg får ret, bliver fortolknings-opskriften sammenfattet, og lagt i download, for med det arbejde der her er brugt, skal der altså også være andre, der kan få glæde af det.


    Faktisk er den oprindelige opskrift ikke særlig nem at forstå overhovedet.

    Det fandt Klasus og jeg hurtigt ud af, efter jeg havde læst korrektur og vi satte os sammen en eftermiddag for at finde ud af, hvor fejlene lå i den oprindelige opskrift ... og dermed også i oversættelsen.

    Så jeg vil lige endnu engang understrege, at det er Klasus, som har lagt et kæmpestort arbejde i at lave de flotte diagrammer og beskrivelser - hvor alt står maske-for-maske. Altså en trin-for-trin beskrivelse, som den oprindelige opskrift ikke kommer i nærheden af. Og det arbejde regner jeg da med tilhører Klasus!

  6. #36
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Ja, I har været dygtige og har haft meget travlt med opskriften. Jeg glæder mig til at følge med i, hvordan det går med sjalerne.

    Jeg skal videre med mit Superkarla sjal, når jeg kommer tilbage til Aalborg.

    Mosterkoster skrev:
    Mon de venter eller venter sig )
    Hvor er du morsom, Mosterkoster!

    Det kan være, at de yngler og bliver til flere masker!!
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #37
    klasus Gæst
    Uhada - jeh har fundet endnu en fejl i "original-oversættelsen"

    Under Mini Vine Lace 2.p. og 4.p. skal der IKKE stå "2 drejet ret sammen" men

    2 ret af plus ret sammen (således; En ret løs af + en ret løs af, stik ventre pind ind i disse to masker forfra - og
    strik dem sammen)


    Det tog lidt tid, at finde ud af hvad pokker, dette var, men denne lille film beskriver det ganske godt:
    http://www.youtube.com/watch?v=RGwcYW3GG3M

    og når ham her kommer til jer i morgen med de sidste fortolkninger, vil den indeholde en lille billedserie som jeg har lavet, om denne maske-konstallation, men I får lige billederne her også
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  8. #38
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Ho v/Blåvand
    Indlæg
    55
    Det er noget med, at der skal være 7 punkter der fraviger originalen

    Det mener jeg at have læst under alt postyret med "forbrydelsen"-sweateren.

    Stor respekt herfra, i det arbejde der er lagt i opskriften. Det har været en stor opgave.

    God strikkelyst alle sammen

    Citat Oprindeligt indsendt af klasus Se meddelelser
    Du har helt ret strikkesinen, tilladelsen går udtrykkeligt på, at kun de der deltager i KAL må få oversættelsen, og kun på papir.

    Når det så er sagt, overvejer jeg faktisk, om ikke "fortolkningerne" er så forskellige fra den originaleopskrift, så de ikke længere kan kalde den deres, og det har jeg til hensigt at undersøge nærmere, og hvis jeg får ret, bliver fortolknings-opskriften sammenfattet, og lagt i download, for med det arbejde der her er brugt, skal der altså også være andre, der kan få glæde af det.
    Hilsen Jane fra Hostrik

  9. #39
    klasus Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af hostrik Se meddelelser
    Det er noget med, at der skal være 7 punkter der fraviger originalen

    Det mener jeg at have læst under alt postyret med "forbrydelsen"-sweateren.

    Stor respekt herfra, i det arbejde der er lagt i opskriften. Det har været en stor opgave.

    God strikkelyst alle sammen
    Jeg har simpelthen sendt et link til originalen, sammen med den tilladelse jeg har fået og eksempel på "fortolkningen" til infokiosk.dk og bedt dem om at fortælle mig om jeg overtræder nogen lovgivning ved at offentligøre "mit" materiale, så må vi se hvad de siger.

    Mht. 7 ændringer - Hvis det er 7 i selve opskriften er det ikke noget problem, for de er overhovedet ikke ens på noget område

  10. #40
    klasus Gæst
    Så er på vej igen, så i morgen skulle I gerne modtage en redigeret "original-oversættelse" samt hele vores fortolkning incl. beskrivelser, diagrammer mv.

    Så nu er det helt op til den enkelte hvordan man ønsker at strikke.

    For dem af jer, der ikke har strikket mønstersjaler før, vil jeg forslå, at I stille og roligt kigger på diagrammerne samtidigt med, at I læser bekrivelsen - Og HOV -

    diagrammerne skal læses oppefra og ned!!!!

    Jeg havde ikke liiige tænkt over, at det er normalt, at man gør det omvendt, og helt ærligt så orker jeg ikke at lave det om

    Så, nu vil jeg sige for ferien er forbi, og den anden halvdel af klasus starter nu arbejde i morgen, så fremover er det ud af kl. 5, når han kører (ellers sover jeg bare for længe )

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •