Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 11 af 41 FørsteFørste ... 7891011121314152131 ... SidsteSidste
Viser resultater 101 til 110 af 401

Emner: Victorian Lace Sjals-KAL! - Parat, Start, Strik ........

  1. #101
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Ho v/Blåvand
    Indlæg
    55
    Fejl i pind nr 18, venstre side, set forfra, altså diagrammet.

    Der er der tegnet en slå-om-maske for meget ind i det diagram der er markeret til gentagelse. der er 3 slå-om + 2 indtagninger, så der vil man hele tiden få en maske extra lagt til.

    Men det er kun på venstre side, den er gal.
    Kan det løse noget for jer der kører fast?
    Hilsen Jane fra Hostrik

  2. #102
    klasus Gæst
    Tak Jane, du har ret, der er 7 masker i gentagelsen i stedet for 6!

    Række 18 - venstre mønsterdel - det omslag ( S ) der står længst til højre skal IKKE være med i gentagelsen!

    Her er et billede af mine ventemasker i midten
    09-03.jpg

    Og her så langt jeg er nået
    (indrømmet - jeg har tyvstartet - undskyldningen er strikkeprøver)
    09-04.jpg

  3. #103
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    viby sj
    Indlæg
    286
    ja kan godt se der er en smutter i diagrammet, men jeg strikker efter "maske til maske " opskriften, så det løser ikke mit problem :(
    hilsen Tina

    hvad skal jeg nu finde på

  4. #104
    klasus Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af luffedreng Se meddelelser
    ja kan godt se der er en smutter i diagrammet, men jeg strikker efter "maske til maske " opskriften, så det løser ikke mit problem :(
    Er det ventemaskerne i midten der ikke stemmer?? For så er det fordi du efter p. 32 ikke får samme antal som der står, hvilket der står til sidst:
    Gentag fra 17. række, mens mønstrerapporten øges tilsvarende. Dvs. hver række startes og sluttes som angivet i diagrammet og vente-masker skal tilpasses tilsvarende - gentag mønster til der ikke længere er nok masker (under 7) og strik derefter ret frem til midtermarkør, og strik samme antal retmasker på den anden side af midter-markør og forsæt mønster som angivet

  5. #105
    Tilmeldingsdato
    19 Jul 2008
    Geografisk sted
    6091 Bjert
    Indlæg
    61
    Har netop passeret pind nr. 24 - og de eneste fejl, der er kommet, er mine egne - sådan et ekstra omslag og den slags. Men dejligt, at man kan se, hvad start/slut skal være - så opdager man den slags smuttere, inden det bliver for sent.
    Så det diagram er bare guld - for mig!

    Jette

  6. #106
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    viby sj
    Indlæg
    286
    ja det er vente maskerne der ikke passer, som jeg skrev tidligere.
    Jeg kan se at Agro og Isanna har det samme problem......
    Så jeg er startet fra række 15 som passer, så må jeg se om det gir problemer senere...
    hilsen Tina

    hvad skal jeg nu finde på

  7. #107
    klasus Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af luffedreng Se meddelelser
    ja det er vente maskerne der ikke passer, som jeg skrev tidligere.
    Jeg kan se at Agro og Isanna har det samme problem......
    Så jeg er startet fra række 15 som passer, så må jeg se om det gir problemer senere...
    Efter rk. 32 stemmer ventemaskerne IKKE med hverken diagram eller beskrivelse - det er det, jeg mener, når jeg skriver, at ventemasker skal tilpasses tilsvarende - gentag mønster til der ikke længere er nok masker (under 7)......

  8. #108
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    viby sj
    Indlæg
    286
    okey, så strikker jeg lige 5 rækker baglæns og prøver så igen......
    hilsen Tina

    hvad skal jeg nu finde på

  9. #109
    strikketøsen Gæst
    Jeg vil bare lige skrive, at da jeg strikker efter originaloversættelsen (altså den 2 siders opskrift), kan jeg kun hjælpe dem, som strikker efter denne.

    Grunden til, at jeg ikke kunne få den fejl, Agro havde fundet (9 vrang, 1 ret osv i Hesteskomønsteret) til at passe med mit, er, at jeg netop har strikket efter originaloversættelsen - og dér er hesteskomønsteret ikke spejlvendt efter midten af sjalet, som det er det i Klasus diagram/beskrivelse.

    Så der er ikke fejl i mit, jeg har bare fulgt den 2. version af opskriften.

    Hvis det af samme grund er lige meget med billeder af mit sjal efterhånden, så vil jeg lade være med at sætte flere af dem ind.
    Ellers kan det måske gå hen og forvirre mere end det hjælper.

  10. #110
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg tror snart, at I alle sammen skal på et sjals kursus hos Klasus i Næstved!

    Alt det med ventemasker lyder som volapyk i mine ører. Nej, jeg tror, at det er det samme som de masker, jeg har hængende på rundpinde og venter på at blive strikket sammen med andre masker fra andre firkanter i SuperKarla sjalet.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •