Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 14

Emner: Jeg vil lære det!

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    04 Dec 2008
    Geografisk sted
    8464 Galten
    Indlæg
    106

    Jeg vil lære det!

    Hej med jer.

    Nu har jeg gået i noget tid og tænkt på at jeg godt kunne tænke mig at prøve det her perlesyningsnoget.
    Jeg tror måske også jeg har været en tur inde i samtlige tråde herinde om dette emne idag (noget skal man jo lave når man skal arbejde en dag som idag :p), men jeg syntes ikke rigtigt jeg er blevet klogere på hvordan man gør.
    Jeg har aldrig set hvordan det bliver lavet, så jeg er altså helt grøn. Men jeg synes bare de klokker som der bliver lavet herinde er SÅ søde.

    Er der nogen her som kender nogle gode bøger (som I evt. vil sælge), kender steder på nettet som sælger et slags startsæt, så jeg ved hvad det er jeg skal bruge (og som sender til Sverige) eller bare kender nogle meget pædagogiske hjemmesider som virkelig går i dybden med at forklare, så tager jeg imod med kyshånd!

    Godt nytår til jer alle :)

    mvh Charlotte

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    26 Dec 2007
    Geografisk sted
    Midt 8620Kjellerup
    Indlæg
    217
    åhhh ja det vil jeg også rigtig gerne så jeg hopper lige med på tråden her.
    rigtig godt nytår til jer alle sammen her på rokken
    Lev livet vi har det kun til låns.

  3. #3
    lis ai Gæst
    To bøger jeg havde meget glæde af, da jeg skulle lære mig selv at sy med perler for ca 30 år siden var skrevet af Eva Nielsen: Syning med perler (Kæder, kraver og slips) og Bordpynt syet i perler. Begge bøger giver god oplysning til selvlærte.
    Men ellers er der jo færdig opskrifter, hvor der står, hvor meget man skal bruge af matrialer. Her står der dog ikke hvodan man begynder eller hæfter.
    Prøv www.stenboden.dk har også forhandlere i Sverige.


  4. #4
    Tilmeldingsdato
    04 Dec 2008
    Geografisk sted
    8464 Galten
    Indlæg
    106
    Åh, den hjemmeside skulle du aldrig ha' vist mig - de har jo også 3D ark :p

    Har du nogen ide om hvor man kan købe de bøger du nævner :)

  5. #5
    lis ai Gæst
    Efter hvad jeg kan se på nettet, kan du købe dem hos www.saxo.com eller www.antikvariat.net . Jeg ved dog ikke om de sender til Sverige.
    Ja det er vist en meget god side. Der er da også lidt introduktion til syning.
    Evt. har jeg en ekstra af "bordpynt syet i perler", du kan få; Men så må vi lige finde ud af porto, da jeg ikke har penge til forsendelsen.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    04 Dec 2008
    Geografisk sted
    8464 Galten
    Indlæg
    106
    Åh, den vil jeg da rigtig gerne købe af dig.
    Jeg skal bare lige ha' mig en adresse du kan sende til først. Det får jeg forhåbentligt i morgen :)

  7. #7
    lis ai Gæst
    Du sender bare en mail, når du ved noget. Og som sagt skal du bare betale portoen.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    02 Feb 2007
    Geografisk sted
    Odense
    Indlæg
    119
    Citat Oprindeligt indsendt af lis ai Se meddelelser
    Prøv www.stenboden.dk har også forhandlere i Sverige.
    Ovre i højreside knap 2 "online kursus perlesyning" - her kan du måske se, hvordan man gør

    Godt nytår
    Tid - er det bedste, du kan give et andet menneske


  9. #9
    Tilmeldingsdato
    13 Oct 2007
    Geografisk sted
    København S
    Indlæg
    65
    Jeg vil anbefale begynderpakkerne fra stenboden - det er en pakke med perler, tråd, nål og mønster samt udførlig vejledning inklusiv billeder.
    De kan købes på forskellige netbutikker med perler
    mit fornavn er en version af det græske ord for "perle"

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    04 Dec 2008
    Geografisk sted
    8464 Galten
    Indlæg
    106
    Okay tak! :)
    Jeg må lige udforske det lidt nærmere når vi får internet igen. Vi er lige flyttet, så vi venter lige på at det dukker op :)

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •