Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 26

Emner: Vi tager frem igen - Lege strømper str 43

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Citat Oprindeligt indsendt af beta Se meddelelser
    Hundeuld bliver strømperne ikke for tykke der hvor du strikker med to tråde?

    Det kan jeg sige, at når du strikker med pind 2½ -3 så kan det overhoved ikke mærkes, det samme siger også fra ham jeg deler avis med, og som har gået med hjemmestrikket strømper i over 40 år nu + min broder der helst ikke har andet end hjemmestrikket strømper på i sine nu 62 år.

    Det kan varmt anbefales.. og de slås om de her sjove strømper , der prales med med der har de mest kikset.
    Sidst redigeret af hundeuld : 27-07-2010 kl. 16:51
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  2. #12
    Enaj Gæst
    Hundeuld er det rigtig forstået at du slår 60 masker op til sokker str 43?
    Jeg plejer nemlig at slå 64 m op på p 2½, men hvis jeg kan nøjes med 60 så sparer jeg jo garn og blir endda hurtigere færdig :-)

    Jeg plejer også at lave skafterne omkring 18 cm til herrestrømper, men igen, hvis 15 cm er nok så sparer vi garn og det går hurtigere.


  3. #13
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Jeg slår 60 op, for det har jeg igennem årene fundet ud af, de ikke bliver for slappe i ribben også efter 5 års brug.
    ang. længden på skaftet, så er det for mig 15 cm minimun, når jeg laver legestrømper, så er det nogen gange garnet der bestemmer hvor lange de skal være i skaftet. Så der er frit slav.

    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #14
    beta Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Det kan jeg sige, at når du strikker med pind 2½ -3 så kan det overhoved ikke mærkes, det samme siger også fra ham jeg deler avis med, og som har gået med hjemestrikket strømper i over 40 år nu + min broder der helst ikke har andet end hjemmestrikket strømper på i sine nu 62 år.

    Det kan varmt anbefales.. og de slås om de her sjove strømper , der prales med med der har de mest kikset.(50)
    Okay.. tak hundeuld for dit tip, det vil jeg prøve fremover.

    Godt nytår til dig og ham du fæller avis med

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    viby sj
    Indlæg
    286
    hvor er de bare flotte alle sammen.
    Tror ikke jeg har rester nok endnu....
    hilsen Tina

    hvad skal jeg nu finde på

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Er der flere der strikker reste strømper, så vil vi da gerne se dem
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    08 Mar 2008
    Geografisk sted
    x
    Indlæg
    112
    Når det par der er på pindene lige nu er færdige (der går nok nogle dage det er str. 47), så er der dømt restegarnstrømper. De bliver strikket af resterne fra de strømper som er til mig selv og familien og kommer direkte over i varmestuekassen - hvor de gør mest gavn
    Jeg har været igang med vægten, garnet er parret og sat sammen med elastikker og str. skevet på et manilamærke (de der brunde kuffertmærker) så der er bare at lave et grab ned i posen, slå op og strikke løs
    Bogormen


  8. #18
    Tilmeldingsdato
    08 Mar 2008
    Geografisk sted
    x
    Indlæg
    112
    Så blev det først par klar, kan ses her: http://rokken3.dk/forum/showthread.p...440#post234440

    Jeg er allerede gået igang med det næste par. Den ribstrikkede del af strømpen er en rest hvidt - synes hvidt er upraktisk til foden af en strømpe. Det brun/grå-stribede er fra et par der blev strikket i vinters til en kollega, måske kommer der nået andet brunt med, nu må jeg se hvordan det kommer til at se ud.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Bogormen


  9. #19
    Tilmeldingsdato
    03 Nov 2009
    Geografisk sted
    4621 Gadstrup
    Indlæg
    114

    Nøj de er seje de der restesokker

    Citat Oprindeligt indsendt af Bogormen Se meddelelser
    Så blev det først par klar, kan ses her: http://rokken3.dk/forum/showthread.p...440#post234440

    Jeg er allerede gået igang med det næste par. Den ribstrikkede del af strømpen er en rest hvidt - synes hvidt er upraktisk til foden af en strømpe. Det brun/grå-stribede er fra et par der blev strikket i vinters til en kollega, måske kommer der nået andet brunt med, nu må jeg se hvordan det kommer til at se ud.
    Jeg har mega mange smårester af det der selvstribende garn havde da slet ikke tænkt på at putte dem ind i midten af et par ensfarvede. Tusind tak for iddeen :-)

  10. #20
    lenemormeinild Gæst
    ja de restesokker er bare en sper ide dem er jeg også vild med at lave for her går ingen strømpegarn til spilde
    min mormor lærte mig også at dele garnet som du gør hundeuld så vi fik sjove sokker.

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •