Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 23

Emner: hvordan laves strømper med dobbelt hæl

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    24 Mar 2007
    Geografisk sted
    kastrup
    Indlæg
    14

    hvordan laves strømper med dobbelt hæl

    Jeg har hørt at når man strikker sokker kan man lave dobbelt hæl på sokken. Mit problem er bare at jeg gerne vil prøve at strikke et par med dobbelt hæl, men jeg har ingen som helst anelse om hvordan man gør det. Er der mon nogen der kan hjælpe mig
    Hilsen Apus(vks

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Nu spørger jeg nok dumt! Bruger man ikke bare dobbeltgarn så hælen bliver tykkere?
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #3
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Nu spørger jeg nok dumt! Bruger man ikke bare dobbeltgarn så hælen bliver tykkere?
    Det er i hvert fald altid sådan, jeg har gjort det, og ligeledes med dobbelt tå. :-)

    Nette

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    skive
    Indlæg
    132
    Citat Oprindeligt indsendt af Nette Se meddelelser
    Det er i hvert fald altid sådan, jeg har gjort det, og ligeledes med dobbelt tå. :-)

    Nette
    da min mor strikked stømper for mange år siden laved hun også forstærkning i hælen , men jeg ved ikke hvordan hun gjorde det for det var ikke med ekstra garn det ligner en form for perlestrikning , når jeg kigger på hælen
    (nps

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Dobbelt hæl er med en ekstra tråd, mange gange var der vinsler der lå ved garnet...det garn var lidt tynder end det andet men det havde samme indfarvning, så strikkede man det med i hæl og tå.*229*
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Færøerne
    Indlæg
    285
    Jeg plejer at strikke dobbelthæl sådan:
    Strik 1 ret tag en maske over på pinden uden at strikke den så strikker du et ret og så igen en maske over på pinden uden at strikke den. Gør sådan pinden ud.
    På næste pind vrangpinden, gør du modsat, der strikker du den løse maske og tager den anden løs af over på pinden.
    Ved ikke om det er klart nok, spørg igen hvis du er i tvivl.
    Glædelig Jul
    de venligste hilsener fra
    hulda

  7. #7
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af hulda Se meddelelser
    Jeg plejer at strikke dobbelthæl sådan:
    Strik 1 ret tag en maske over på pinden uden at strikke den så strikker du et ret og så igen en maske over på pinden uden at strikke den. Gør sådan pinden ud.
    På næste pind vrangpinden, gør du modsat, der strikker du den løse maske og tager den anden løs af over på pinden.
    Ved ikke om det er klart nok, spørg igen hvis du er i tvivl.
    Glædelig Jul
    Ih, Hulda, det lyder interessant.:-)
    Kan du så godt nøjes med f.eks. 28 rækker til en herrestørrelse?
    Jeg tænker bare, at hvis det skal give en dobbelt effekt, så skal den maske, man strikker jo nærmest "falde ned" oven i den, man har taget af på rækken før, og så bliver hælen automatisk kortere?

    Glædelig jul

    Nette

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Færøerne
    Indlæg
    285
    HOOV nej - intet maskefald.
    Den ene maske skal tages løst over på pinden, d.v.s. den skal ikke strikkes.
    de venligste hilsener fra
    hulda

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Færøerne
    Indlæg
    285
    Det er så længe siden jeg har strikket strømper, så jeg husker ikke helt hvor mange omgange jeg strikkede.
    Men jeg plejede altid at strikke de 3 første og tre sidste masker på pinden ret på alle omgange, derved kan man have disse riller til målestok, så hvis du har 20 masker på hælen, så strik 20 riller, så skulle det passe.
    Lav en lille prøve med dobbeltstrik, så ser du hvordan det ser ud. Resultatet er en stærkere hæl.
    de venligste hilsener fra
    hulda

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    skive
    Indlæg
    132
    Citat Oprindeligt indsendt af hulda Se meddelelser
    Det er så længe siden jeg har strikket strømper, så jeg husker ikke helt hvor mange omgange jeg strikkede.
    Men jeg plejede altid at strikke de 3 første og tre sidste masker på pinden ret på alle omgange, derved kan man have disse riller til målestok, så hvis du har 20 masker på hælen, så strik 20 riller, så skulle det passe.
    Lav en lille prøve med dobbeltstrik, så ser du hvordan det ser ud. Resultatet er en stærkere hæl.
    Hej Hulda
    det erden måde min mor også strikked på hun sagde at de holdt bedre
    (uæa

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •