Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 6 af 6

Emner: Strikkelenes engel og nisse

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833

    Strikkelenes engel og nisse

    Endelig kan jeg vise jer et billed af en af de engle og nisser, jeg har lavet gennem flere år (jeg kan ikke huske, hvornår jeg begyndte eller hvorfra jeg fik ideen). Opskrifterne (der er næsten de samme) må I spørge Hundeuld og Galleri om, da de er blevet flyttet fra den oprindelige juletråd. De er vist nok i "link/download" - et eller andet sted - nu. Jeg har ikke fået lavet nogle i år. Kanterne på nissen er normalt hvide, men på grund af vask af tøjet, er de blevet lyserøde. Nisserne laver jeg altid med rød/hvid dragt/hue. Men englenes dragter laver jeg i mange forskellige farver. Denne her er orange og gul. Glorien er altid gul hos mig.

    Engel og Nisse 001.JPG
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  2. #2
    Hanne Nyegaard Gæst
    Nej hvor er de søde. Hækle kan jeg ikke mere, jeg har kunnet, men det er gået i glemmenogen, men det er rigtig flot arbejde.

  3. #3
    Jeanne Thøgersen Gæst
    sådan en engel vil jeg gerne lave til mig selv - engle og hjerter har en særlig betydning for mig

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Tak for jeres ros! Nissehuen er strikket på nogle meget små og tynde pinde (5 stk) men med hæklet kant.

    Så må vi prøve, om vi kan finde opskriften til dig, Jeanne.

    Nej, jeg kan ikke finde den! Du bliver nødt til at spørge Hundeuld eller Galleri. De ved, hvor den er nu.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #5
    OPR1 Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Tak for jeres ros! Nissehuen er strikket på nogle meget små og tynde pinde (5 stk) men med hæklet kant.

    Så må vi prøve, om vi kan finde opskriften til dig, Jeanne.

    Nej, jeg kan ikke finde den! Du bliver nødt til at spørge Hundeuld eller Galleri. De ved, hvor den er nu.
    Jeg tror ikke den findes på Rokken længere, så du må prøve at lave en ny opskrift, Lene

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Jo, den findes stadig oppe i link/download.

    Kig efter "Strikkelenes engel og nisse", hvis I vil lave dem. Det er helt frivilligt, om I vil tegne øjne, næse og mund på dem.

    Mon der er nogen, der vil prøve i år? De er ikke så svære at lave.

    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •