Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 3 af 3

Emner: Hjælp til svensk opskrift

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2007
    Geografisk sted
    Holstebro
    Indlæg
    94

    Hjælp til svensk opskrift

    Hej
    Jeg er ved at strikke denne her trøje-jakke efter en svensk opskrift men har lidt problemer med 100% at forstå Monterings delen, altsår rib kanten med knaphuller

    Nogen som har lidt mere svensk erfaring end mig - fik før hjælp der hvor jeg boede i sverige,,,men det er lidt langt væk nu

    Susanne
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Susanne

    Mor til 4 dejlige unger

  2. #2
    crazyknitter Gæst
    Hej Susanne!
    Sådan som jeg læser det skal du strikke 2 ret, slå om strik 2 ret sammen Strik til ribborten måler 11cm lav yderlige 4 knaphuller det næste fortår jeg ikke helt, men dette var da lidt hjælp på veje.
    Kærligst Crazyknitter

  3. #3
    lis ai Gæst
    Hej Susanne. Sej jakke. Desværre kan jeg ikke se billedet i stor str.;Men her er hvad jeg får ud af din opskrift.
    Venstre forkant: Tag 142 m op fra retsiden (alle str) på p 6 og strik rib.
    1p vrangside strikkes som følger: 1 kantm # 4vr, 4 r# #-# gentages resten af pinden, der afsluttes med 4 vr, 1kantm.. Strik 12 cm rib på denne måde og luk af i rib fra vrangsiden.
    Marker for 4 knapper på hveranden ret ribbe, den øverste på den rette rib øverst mod halsen og den nedeste på den 7. rette rib talt fra oven.
    Højre forkant: Tag op strik som venstre forkant; Men lav 4 knaphuller svarende til knapmarkeringerne første gang på 2p fra retsiden. Knaphul: strik 2r, 1 omslag, 2 r sm= knaphul. Strik til ribkanten måler 11 cm. Strik yderligere 4 knaphuller i samme ribbe som de første . Strik yderligere 2 pinde og luk af i rib fra vrangsiden.
    Det sidste er at lægge jakkestykkerne ret mod ret og strikke skuldrene sammen.
    K.h. Lis

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •