Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 7 af 7

Emner: broderi på tykke ting

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    04 Dec 2008
    Geografisk sted
    Sjællands Odde
    Indlæg
    20

    Smiler broderi på tykke ting

    Hejsa alle jer der ved en masse om brodering på maskine :-)

    Jeg har en Janome MC 9700 hvor der fulgte 2 rammer med, men hvis jeg så har noget der er quiltet med pladevat imellem, så kan jeg ikke få det ned i rammen, når jeg vil brodere et motiv på :-/

    Jeg har så fundet ud af at der er en ramme der hedder F, som jeg tror kan bruges til dette, men jeg er ikke sikker og syntes det er lidt dyrt at købe den til 679,00 kr. hvis ikke den kan bruges til det alligevel.

    Er der nogen der ved om den kan bruges, da den forhandler hvor jeg har købt maskinen ikke ved ret meget om de forskellige ting til denne maskine.

    Eller om man kan gøre det på en anden måde?

    Jeg har prøvet at brodere på håndklæder og ja man lærer jo hele tiden hen ad vejen :-D

    Jeg har ikke broderet så meget, men fandt hurtigt ud af at jeg skulle huske at skifte til mørk undertråd når det var mørke mønstre, ellers kan man komme til at se lidt af undertråden i mønstret, ja så lærte jeg det.

    Men jeg har det problem at den nogle gange laver løkker på bagsiden og derved så trækker undertråden med op, hvad gør jeg forkert?

    Jeg bruger vandopløseligt vlies på oversiden, men skal jeg også bruge det på undersiden ?
    Der bruger jeg ikke noget og jeg vil godt have at broderiet bliver så blødt som muligt, så derfor bruger jeg ikke alm. vlies på undersiden, men er så i tvivl om det er en fordel at bruge det vandopløselige på begge sider.

    Håber der er nogen der kan hjælpe en ny begynder som mig *221*

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    Ville bare bruge selvklæbende vlies, så kan du både sy håndklæder og grydelapper uden at spænde det fast i rammen. det kan købes hos Danteam til omkring omregnet 35 kr pr meter
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Sidst redigeret af OPR1 : 12-12-2008 kl. 06:32 Årsag: Link omdannet til billede
    Hilsen Knhobby - Kirsten

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    04 Dec 2008
    Geografisk sted
    Sjællands Odde
    Indlæg
    20

    Tak tak

    Mange tak for tippet, men nu er jeg rimelig ny i dette med at brodere, så jeg ville lige høre om jeg har forstået det rigtigt.

    Vil det sige at du så sætter selvklæbende vlies på den ting man skal brodere på og så sætter vliesen fast i rammen??

    For den skal vel i rammen på en eller anden måde for at maskinen kan brodere mønstret pænt?

    Ja jeg spørger nok dumt, men man skal jo lære på en eller anden måde :o)

    Tak for hjælpen, håber der er andre der kan nogle gode ideer også.

  4. #4
    Sypigen Gæst
    Hejsa

    Du kan sætte vandopløselig vlies i rammen, lægge dit tykke stof ovenpå evt spraylime stoffet fast, ved dog ikke om det vandopløselige går i opløsning af spraylimen, det må være et lille forsøg, men pas på ikke at spraye på rammen. Men når du har fået lagt det, kan du evt. fæstne med nåle ude i hjørnerne, og hvis du har fix på din maskine kan den evt sy en kant rundt om der hvor motivet bliver til, det pilles op efter endt brodering, og hvis der skal noget ovenpå broderiet (eks. håndklædet) så læg en tynd plastfilm som der bliver foreslået enten selvklæbende eller ej, evt fugte i hjørnerne så ligger det af sig selv. Ja vi kan købe os fattige i diverse vlieser og plastfilm, men vi får forhåbentlig et godt resultat. Held og lykkemvh Lone

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    04 Dec 2008
    Geografisk sted
    Sjællands Odde
    Indlæg
    20
    Mange tak for svaret Lone

    Det vil jeg prøve.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    faktisk spænder jeg et stykke tisselagen i rammen
    deri klipper jeg et hul der svarer til syfeltet
    så klipper jeg et stykke selklæbende der er 1 1/2 cm større end hullet
    og klistre det bagpå
    sætter rammen i maskinen
    lægger feks håndklædet på, trykker den fast og syr
    Hilsen Knhobby - Kirsten

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    04 Dec 2008
    Geografisk sted
    Sjællands Odde
    Indlæg
    20

    Hejsa

    Ja det fif fandt jeg også et andet sted og på den måde kan jeg se at man sparer på det selvklæbende.

    Takker

    *220*

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •