Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 3 FørsteFørste 123
Viser resultater 21 til 28 af 28

Emner: Fred for mig- nu med gode råd om virus

  1. #21
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Ja se jeg er god ved min computer og slukker den op til flere gange om dagen for tiden - den skulle nødig få julestre Istedet laver jeg dekorationer, gaver, køber ind, rydder op, hygger, vasker en masse tøj, skriver julekort og ser julekalender i fjernsynet 244*
    og Julemor

  2. #22
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Det er nok drillenissen, der har været på spil og pillet ved Hundeulds computer.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #23
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Der såmen ikke mindre end 15 af de her heste med mere i karantæne, så der må altså have været gang i noget ude i verden lige for tiden, der er også 7 kommet i karantæne på den bærbar.

    Men som jeg har fået læst og sagt 1000 gange, når man åbner på computeren, så er der en firesporet motorvej adgang til den store verdens vedrestyggeligheder... og mig som troede det fuldstop skilt for uvelkommen jeg har sat på min computer virkede skræmmende , jeg tror om igen ...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #24
    Tilmeldingsdato
    04 Dec 2008
    Geografisk sted
    8464 Galten
    Indlæg
    106
    Køb en Apple-computer, så slipper i for alt det virus-lort. Jeg ejer ikke et anti-virus program og har ikke gjort det i det år jeg har haft min og jeg har været inde på MANGE suspekte sider.

    Jo, der findes virus til Mac, men indtil videre kræver det at du selv aktivt installerer dem.
    Den sidste virus til Mac jeg stødte på påstod faktisk at være et antivirus-program :p så vi mac-brugere holder os bare væk fra det skidt.

    Apple selv anbefaler heller ikke endnu et antivrus-program på deres hjemmeside - og så længe de ikke gør det, føler jeg mig ganske sikker :)

  5. #25
    OPR1 Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af CharlotteSol Se meddelelser
    Køb en Apple-computer, så slipper i for alt det virus-lort. Jeg ejer ikke et anti-virus program og har ikke gjort det i det år jeg har haft min og jeg har været inde på MANGE suspekte sider.

    Jo, der findes virus til Mac, men indtil videre kræver det at du selv aktivt installerer dem.
    Den sidste virus til Mac jeg stødte på påstod faktisk at være et antivirus-program :p så vi mac-brugere holder os bare væk fra det skidt.

    Apple selv anbefaler heller ikke endnu et antivrus-program på deres hjemmeside - og så længe de ikke gør det, føler jeg mig ganske sikker :)
    Du har både ret og så alligevel.
    Grunden til at mange angribes af virus, skyldes jo at de forskellige vira er udtænkt til Microsoft.
    Men at Apple går ram forbi er ikke helt korrekt. Sidste år lavede F-Secure en undersøgelse, der viate at der fandtes omkring 500.000 vira specielt beregnet til Mac. En gruppe der kalder sig Zlob Grav står bag, men Apple er tavs om deres egne tiltag om hvad de vil gøre for at undgå hackning.
    Min egen søn har brugt Apple i flere år, men har været nede med en virus men installerede programmet ClawXav og har ikke været ramt siden.
    Apple har erkendt at træer ikke gror ind i himlem, men nægter at offentliggøre noget om hhvordan Mac-brugere kan undgå vira.

    Der står mere her:
    http://borsen.dk/it/nyhed/121913/

  6. #26
    Tilmeldingsdato
    04 Dec 2008
    Geografisk sted
    8464 Galten
    Indlæg
    106
    Citat Oprindeligt indsendt af Galleri Se meddelelser
    Du har både ret og så alligevel.
    Grunden til at mange angribes af virus, skyldes jo at de forskellige vira er udtænkt til Microsoft.
    Men at Apple går ram forbi er ikke helt korrekt. Sidste år lavede F-Secure en undersøgelse, der viate at der fandtes omkring 500.000 vira specielt beregnet til Mac. En gruppe der kalder sig Zlob Grav står bag, men Apple er tavs om deres egne tiltag om hvad de vil gøre for at undgå hackning.
    Min egen søn har brugt Apple i flere år, men har været nede med en virus men installerede programmet ClawXav og har ikke været ramt siden.
    Apple har erkendt at træer ikke gror ind i himlem, men nægter at offentliggøre noget om hhvordan Mac-brugere kan undgå vira.

    Der står mere her:
    http://borsen.dk/it/nyhed/121913/
    Jeg ved at de findes, men 500.000 vira er jo ikke særlig meget i forhold til Windows og de kræver stadig at man selv aktivt henter dem. :)

    Det største problem - synes jeg - er at Macbrugere kan videresende virus til windows-brugere uden at vide det (via mail, messengerprogrammer), de rammer ikke mig, men alle mine venner.
    Og jeg kan se at der er endnu en stime af den slags mails og beskeder på msn igang i øjeblikket, så har da overvejet et antivirus program (AVG virker ganske glimrende på Mac også) for deres skyld.

    Men det er ikke kun pga den næsten ikke eksisterende virus-fare at jeg synes folk skal købe en Mac, Apples produkter er meget mere kundevenlige end Windows.
    Men nu skal jeg nok stoppe min lovprisning af dem ;)

  7. #27
    OPR1 Gæst
    Lovpris du endelig, Charlotte

    Jeg kan nemt følge dig og synes da også at min søns Mac er rigtig god og med gode programmer.

  8. #28
    Martin Diderichsen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af CharlotteSol Se meddelelser
    Jeg ved at de findes, men 500.000 vira er jo ikke særlig meget i forhold til Windows og de kræver stadig at man selv aktivt henter dem. :)

    Det største problem - synes jeg - er at Macbrugere kan videresende virus til windows-brugere uden at vide det (via mail, messengerprogrammer), de rammer ikke mig, men alle mine venner.
    Og jeg kan se at der er endnu en stime af den slags mails og beskeder på msn igang i øjeblikket, så har da overvejet et antivirus program (AVG virker ganske glimrende på Mac også) for deres skyld.

    Men det er ikke kun pga den næsten ikke eksisterende virus-fare at jeg synes folk skal købe en Mac, Apples produkter er meget mere kundevenlige end Windows.
    Men nu skal jeg nok stoppe min lovprisning af dem ;)
    Skift til Linux

Side 3 af 3 FørsteFørste 123

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •