Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 4 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 40 af 43

Emner: To strømper på een rundpind

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    26 Dec 2007
    Geografisk sted
    Midt 8620Kjellerup
    Indlæg
    217
    ja det vil jeg også gerne vide og ikke mindst en rigtig enkel forklaring på hvordan man strikker med 2rundpinde jeg har bestilt knicket pindene eller hvad det nu var de heder og skal da prøve at strikke noget med 2pinde på en gang måske et par puls varmer.
    Lev livet vi har det kun til låns.

  2. #32
    klasus Gæst
    Jeg vidste, at jeg havde set en billedserie om dette, og fandt den igen - den ligger her:
    http://files.blog-city.com/files/aa/3830/b/2on1n.html

    Jeg har ikke selv prøvet to-på-en-gang endnu, men det skal prøves.

  3. #33
    lis ai Gæst
    Ja det ser jo smart ud; Men jeg har stadig ikke fanget ideen med at strikke to sokker på en pind.
    Er det for at spare en pind eller ? For der er jo stadig to nøgler garn!

  4. #34
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af klasus Se meddelelser
    Jeg vidste, at jeg havde set en billedserie om dette, og fandt den igen - den ligger her:
    http://files.blog-city.com/files/aa/3830/b/2on1n.html

    Jeg har ikke selv prøvet to-på-en-gang endnu, men det skal prøves.
    Tak :-)
    Det var præcis sådan, jeg forklarede tidligere. Jeg synes bare, det var noget rod at sidde med, og tænkte, det derfor måte være forkert. Men det skal prøves...Snart, meget snart. Skal nå et par sokker mere til julegave.

    Nette

  5. #35
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af lis ai Se meddelelser
    Ja det ser jo smart ud; Men jeg har stadig ikke fanget ideen med at strikke to sokker på en pind.
    Er det for at spare en pind eller ? For der er jo stadig to nøgler garn!
    Nej, det er der ikke, hvis du vælger at starte hhv. indefra og udefra på samme nøgle.
    For det andet, er det ret smart, da man så, hvis man strikker med rester, hele tiden kan være sikker på, der er nok i den pågældende farve. Man skal ikke tænke over, om man nu bruger for meget, sådan der ikke er til sok nr. to.
    For det tredje føler mange, det er fryteligt demotiverende at starte forfra på sok nr. 2, når man lige har afsluttet een, så ved at lade dem følges ad, kan det også føles hurtigere at strikke.
    Personligt strikker jeg pt. på strømpepinde, men i etaper og på to hold pinde, sådan de følges ad.

    Nette

  6. #36
    klasus Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Nette Se meddelelser
    Tak :-)
    Det var præcis sådan, jeg forklarede tidligere. Jeg synes bare, det var noget rod at sidde med, og tænkte, det derfor måte være forkert. Men det skal prøves...Snart, meget snart. Skal nå et par sokker mere til julegave.

    Nette
    Nette, du er jo vant til at strikke med 4 pinde (hvorfor kalder man det det - der er jo 5???) Så jeg tror, at hvis du skal have sokkerne færdige inden jul, så skal du måske vente... Det ta'r lidt tid at finde rytmen, og du skulle jo nødigt gå hen og få magisk-løkke-sokke-jule-stess

  7. #37
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af klasus Se meddelelser
    Nette, du er jo vant til at strikke med 4 pinde (hvorfor kalder man det det - der er jo 5???) Så jeg tror, at hvis du skal have sokkerne færdige inden jul, så skal du måske vente... Det ta'r lidt tid at finde rytmen, og du skulle jo nødigt gå hen og få magisk-løkke-sokke-jule-stess
    lol, tak for bekymringen. Jeg vil nu lige prøve, er frygtelig stædig.
    Tror, jeg tager det som en udfordring.... :-P

    Jeg tager også ofte mig selv i at bruge begrebet FIRE pinde... For der er jo egentligt FEM. Underligt...



    Nette

  8. #38
    jannie Gæst
    tak for linket Det skal prøves efter jul for jeg strikker jo altid med magisk løkke og når første strømpe er færdig er det ikke altid nemt at komme igang med nr 2 så nu skal jeg lære at strikke to på en gang
    Mangler at strikke en sok til julegave og så skaber fingrene sig så det bliver kun meget lidt hver dag der strikkes *251*

  9. #39
    Isanna Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af klasus Se meddelelser
    Jeg vidste, at jeg havde set en billedserie om dette, og fandt den igen - den ligger her:
    http://files.blog-city.com/files/aa/3830/b/2on1n.html

    Jeg har ikke selv prøvet to-på-en-gang endnu, men det skal prøves.
    Hvor er det bare super, Klasus. Skulle lige læse den igennem et par gange - især der hvor 2. halvdel af 1. sok skal slås op - men så forstod jeg det også.


  10. #40
    Nette Gæst
    Ja, jeg har så lige prøvet yderligere to gange, og det er simpelthen noget HØ!... Det snor sig, driller, der skal laves løkker hele tiden og det gaber helt vildt, der hvorpindesnoren deler arbejdet. LOL...

    GRRrrrr

    Nette

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •