Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 43

Emner: To strømper på een rundpind

  1. #21
    Isanna Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af lkannik Se meddelelser
    jeg sender hermed et billede af mine 2 sokker på een rundpind
    Ikannik - hvordan starter du? Er der en smart måde at slå maskerne op på en rundpind - eller skal der slås op på to rundpinde?


  2. #22
    Tilmeldingsdato
    19 Oct 2008
    Geografisk sted
    7120 Vejle øst
    Indlæg
    304
    Som nybegynder kan jeg så lige sige at strømpepindene blev kylet hen i et hjørne, men med magic loop har jeg strikket et par kjoleærmer på rundpind. Jeg slipper ikke strikketøjet men holder med venstre og trækker pinden frem med højre og så fortsætter jeg. og ja der var en der sagde at pindeskift også afbryder, det syntes jeg er værre :)

  3. #23
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Den eneste ulempe ved den metode er de grimme huller, der kommer dér, hvor wiren kommer ud mellem maskerne.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #24
    Isanna Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Den eneste ulempe ved den metode er de grimme huller, der kommer dér, hvor wiren kommer ud mellem maskerne.
    Lene, hvis du husker at stramme de første 2-3 masker godt til, udligner det sig og du undgår at der bliver "tagrender", kan jeg huske en kaldte dem, på overgangen fra den ene wire til den anden. Den metode kan også bruges når der strikkes på strømpepinde.

    *236*

  5. #25
    lkannik Gæst
    jeg er lidt nybegynder med det rundpindestrik i stedet for strømpepinde - har strikke et par pulsvarmere og er på det 3. par varmestuestrømper, så jeg forsøger mig frem i øjeblikket. Egentlig er jeg kommet frem til, at det måske er bedst at strikke et par pinde frem og tilbage på rundpinden (det kan jo nemt sys sammen til sidst) og så først da sætte det på rundpinden.

    Da jeg i sin tid begyndte, havde jeg 2 rundpinde - men det er lige så nemt at strikke det på kun en (lang) til sokkerne har jeg en 100 cm - til pulsvarmerne havde jeg kun 80 cm - og det gik også fint.

    jeg skal da lige tilføje, at jeg aldrig mere strikker på lige pinde - men altid på rundpind, hvad enten det er rundt eller frem og tilbage - det er bedre for skuldrene - og man har altid "begge" pinde :-)

    Jeg har planer om at strikke et par sokker mere til mig selv, og her skal der naturligvis være noget snoning eller hulmønster - det er jeg lidt spændt på, hvordan det kommer til at gå - men det er jo et forsøg værd.
    bedste hilsner, Liselotte
    Citat Oprindeligt indsendt af Isanna Se meddelelser
    Ikannik - hvordan starter du? Er der en smart måde at slå maskerne op på en rundpind - eller skal der slås op på to rundpinde?


  6. #26
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jamen! Hvis jeg strammer de 2 masker, så er de så stramme, at jeg ikke kan få dem på selve strikkepinden senere. Lige meget, hvor mange kræfter, jeg bruger. Jeg er nærmest ved at brække mine fingernegle på det.


    Hundeuld eller Galleri! I må gerne slette denne her, tak! fingeren kommer på arbejde!
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #27
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Citat Oprindeligt indsendt af Isanna Se meddelelser
    Lene, hvis du husker at stramme de første 2-3 masker godt til, udligner det sig og du undgår at der bliver "tagrender", kan jeg huske en kaldte dem, på overgangen fra den ene wire til den anden. Den metode kan også bruges når der strikkes på strømpepinde.

    *236*
    Jamen! Hvis jeg strammer de 2 masker, så er de så stramme, at jeg ikke kan få dem på selve strikkepinden senere. Lige meget, hvor mange kræfter, jeg bruger. Jeg er nærmest ved at brække mine fingernegle på det.
    __________________
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  8. #28
    lkannik Gæst
    det forstår jeg ikke helt - du har da de to strikkepinde ender, og når du har strikket den første maske sidder den jo på pinden - der er som i alt andet her i livet kun en løsning: øvelse, øvelse, øvelse :-)

    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Jamen! Hvis jeg strammer de 2 masker, så er de så stramme, at jeg ikke kan få dem på selve strikkepinden senere. Lige meget, hvor mange kræfter, jeg bruger. Jeg er nærmest ved at brække mine fingernegle på det.
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    __________________

  9. #29
    Isanna Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Jamen! Hvis jeg strammer de 2 masker, så er de så stramme, at jeg ikke kan få dem på selve strikkepinden senere. Lige meget, hvor mange kræfter, jeg bruger. Jeg er nærmest ved at brække mine fingernegle på det.
    __________________
    Det du nok mener er, at overgangen fra wire til pind er så tilpas "dårlig" at maskerne ikke kan glide fra wire til pind, ikke?

    Det problem havde jeg også inden jeg skiftede til KnitPicks. Der er overgangen bare så blød, at maskerne nemt glider fra wire til pind.

    Har vist oven i købet et par varmestuestrømper på en gammel plastikovertrukken rundpind, og det irriterede mig også at maskerne hænger i. Det er nok derfor de strømper ikke er blevet færdige, hmmm.
    *224*

  10. #30
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Jamen! Hvis jeg strammer de 2 masker, så er de så stramme, at jeg ikke kan få dem på selve strikkepinden senere. Lige meget, hvor mange kræfter, jeg bruger. Jeg er nærmest ved at brække mine fingernegle på det.
    __________________
    Når du bruger rundpind, er det vel heller ikke samme sted, du hver gang trækker i pinden/snoren? Du kan jo bare strikke et par masker mere og hele tiden flytte "Sorteper", så kommer der ingen huller. Sådan gør jeg selv på strømpepinde, da jeg ellers plejer netop at få sådan en "løbemaske" hele vejen ned.

    MEN HVORDAN SLÅR VI OP TIL TO PÅ EN GANG????

    Nette

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •